Vann tempratur måler?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
wang911
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Vann tempratur måler?

Post by wang911 »

Jeg har problemer med min vann temp måler. Trodde at det var føleren som var gått (den i bakkant av motoren), men etter og ha kjøpt ny 804 kr!!! så funket det fortsatt ikke. Begynte og lete, og for og gjøre det kort. Det ser ut til og være tre ledninger som går ut til måleren, men skal vell bare være 2?? Den 3. er en ledning som ligger sammen med de 2 andre, men som ikke er koblet til noe som helst (den er sort med blå stripe) Hviss jeg kobler denne til Jord, så viser måleren min full varme, så det er klart at den skal en eller annen plass, men hvor???
User avatar
torehoien
500 RPM
500 RPM
Posts: 99
Joined: 22 Aug 2007, 21:44
Location: Vigrestad
Status: Offline

Post by torehoien »

den nokk på måleren :)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

mx5 motoren har to vanntemp sensorer. en til ecu (den store bak på motorn), og en mindre en med en flatstift kontakt(den tredje ledningen du fant) som og skal sitte bakpå der. men er mye mindre enn den første målern.. denne lille målern gir kun signal til instrumenthuset.. og er nok denne som har røket av like ved flatstiften.. om jeg ikke tar feil sitter den inn på toppen, sideveis, fra eksos siden.. omtrent der vannet til varmeapparat osv kommer ut..
User avatar
wang911
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by wang911 »

Takker og bukker, kom vell fram til at det måtte være totalt 3 "temp kontakter" i dag, en til viften en til motorstyringen og en til instrument.
User avatar
wang911
0 RPM
0 RPM
Posts: 33
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by wang911 »

Men har ikke fått sett på det enne ;)
Post Reply