Flaut

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Jeg takker Frode for svar.

Jeg ba pent om at du ikke skulle skylde på data-problemer, med det virker som det på lang vei er det du gjør.
Da ber jeg deg pent om å IKKE bruke teknikk som dere ikke behersker.
Alt for mange gjør det, og da blir det trøbbel.
Noen ser ikke sine egne begrensninger og lager alfor fancy løsninger.
Når det går på bekostning av medlemstilgang, så er dere på ville veier.

Bruk posten som Dr. Holm foreslår.
(når dere er 110% sikre på at teknikken funker fjellstøtt, så kan dere vurdere å ta den i bruk. IKKE før)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Kolbotn wrote:Innmeldingen min gikk smertefritt for en mnd tid siden, jeg mottok medlemskort og alt som hører til innen 2 uker:)
Det hjelper altså IKKE de som ikke har greid å melde seg inn :roll:
(og det er faktisk det jeg tok opp i denne tråden og det er det som bekymrer meg)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by EspenAndre »

Jeg har fått henvendelser fra folk som tidligere har prøvd men ikke fått det til.
Har sendt de videre til sekretær feks. og har ikke hørt at det var noe problem da..
Dette er lenge siden sist, men må helt ærlig si at jeg ikke tror det kan være så mange
som prøver mange ganger, å sende inn et skjema uten å ta steget videre og sende en epost eller lign.

Men ikke tvil, alle synes det er dumt at innmelding ikke fungerer 100%...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by biXen »

Rudolf wrote: Du skulle ha stått ansikt til ansikt med de vi snakket med på Øvrevoll i går.
Voksne oppegående folk, som var temmelig frustrerte og oppgitte.

Ville du sagt det samme til en som fortalte at han hadde forsøkt fem ganger over lang tid, og nå hadde gitt opp ?
"Det er ingen heksekunst å melde seg inn, man må kanskje vente noen dager ...." ?

Du tror tydeligvis ikke på det som vi andre har lest og hørt det siste året ?
Du mener altså at de som skriver om problemene her er dumme ?
Mitt inntrykk er at de som har skrevet om problemene her på forumet ikke er dumme, men kanskje forventet svar fra sekretæren litt raskere enn det kan reageres noen ganger. At det kunne vært enda bedre informasjon, også om hvem man kontakter ved problemer er noe vi har prøvd å forbedre kontinuerlig.

Men med all mulig respekt. At en har prøvd fem ganger over lang tid har absolutt ingen nytteverdi for meg. Det blir som om jeg skal si at jeg har prøvd å få tak i deg over lang tid. Du vet ikke om det er på fax, på døra di, med morsesignaler eller på telefon. Hva skal du gjøre med det annet enn å si hvordan det fungerer NÅ?

Hvis du tror jeg bagatelliserer det at folk ikke får meldt seg inn så tar du veldig feil, men jeg bryr meg om å løse problemet og å hjelpe dem og det kan jeg ikke gjøre med å gruble på hva som gikk galt når de prøvde for 5 år siden. Hvis de prøver nå OG har mailen til sekretæren så ser jeg ikke det store problemet, nei.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Flaut

Post by LoKi »

Rudolf wrote:
LoKi wrote: Innmeldingen funket for 2 uker siden, og jeg ble medlem uten problemer.
Jeg fikk en epost med betalingsinformasjon, og utføring av betaling har ført til at jeg er medlem nummer 844.
Du gjenntar flere ganger at du selv har klart å bli medlem, altså ingen problem.
Rimelig navlebeskuende, synes jeg.

Erik
Nei, hadde jeg vært navlebeskuende så hadde jeg sagt at enhver idiot hadde klart det.
Jeg sier at systemet fungerer nå, i motsetning til i høst når jeg forsøkte sist, og det er dermed variabler som spiller inn og gjør at det for enkelte ikke går.

Om det er idioti, dårlig PC, treigt internett, spamfilter eller slemme foreldre vet ikke jeg, men uten saklige tilbakemeldinger er det umulig for de som driver dette å feilsøke.
Å sitte og rope og skrike "det funker ikke!!!" blir for dumt når man ikke vet hva som ikke funker.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Flaut

Post by LoKi »

Og disse folkene du snakker om. Har "alle" disse menneskene prøvd nylig, eller en gang mellom 2001 og 2004?

Det er dialoger som dette som gjør at jeg forstår hvorfor mennesker som jobber med IT-support er drittlei og alltid sier "har du prøvd en reboot" med en gang du spør dem om noe.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Kolbotn »

Var på ingen måte det jeg prøvde å antyde heller Erik, bare påpeker det at noen har fryktelig store problermer med å melde seg inn, imens andre ikke har det... Hva kan være grunnen?
User avatar
Dtomaso
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 285
Joined: 01 Oct 2009, 22:48
Location: Stord
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Dtomaso »

Har lest posten her, og eg som mange andre har slitt med å melde meg inn desverre.
Men prøvde å melde meg inn igjen nå, og da fikk eg melding tilbake med det samme :)
så det nye sjemaet funker ivertfall da bedre enn det som ble brukt høsten 09 :)
takker for informativ post, og håper innmeldingssystemet vil ordne seg for alle :)
Mx-5 1.6 91 mod. Hvit [x]
Skoda Octavia 1.8 20v (RS skinninteriør fra 04) 97 mod.
Citroen Berlingo 2009 90dieseldyrkrefte med snurbo (firmabil)
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Kjell »

Hvorfor skal vi fylle ut et skjema og sende inn. Også få beskjed først i returmailen hvordan vi skal betale. Hadde det stått på samme side hadde jeg betalt med en gang. Flytt betalingsinfo på samme side som skjemaet. Så kan det f.eks. Stå

Betal inn 200,- til kontonr. blablabla og fyll inn skjemaet under og send inn. Da er du medlem, ferdig med det.

Da hadde ikke jeg ventet på noe som aldri kom, da hadde jeg betalt med en gang.....

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by biXen »

Kjell wrote:Hvorfor skal vi fylle ut et skjema og sende inn. Også få beskjed først i returmailen hvordan vi skal betale. Hadde det stått på samme side hadde jeg betalt med en gang. Flytt betalingsinfo på samme side som skjemaet. Så kan det f.eks. Stå

Betal inn 200,- til kontonr. blablabla og fyll inn skjemaet under og send inn. Da er du medlem, ferdig med det.

Da hadde ikke jeg ventet på noe som aldri kom, da hadde jeg betalt med en gang.....

Kjell
En grunn til å ikke gjøre det er at hvis du da hadde betalt, og f.eks. sekretæren ikke fikk mailen din så ville du ha betalt men det er kanskje ingen i andre enden som vet hvem som har betalt og hvem medlemsskapet skal knyttes til. Det er derfor litt mer safe at du faktisk får et svar som kan knyttes til noe.

Det er vel litt pga. systemet er litt gammeldags. Paypal som et alternativ er nok en ide.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Flaut

Post by LoKi »

Dtomaso wrote:Har lest posten her, og eg som mange andre har slitt med å melde meg inn desverre.
Men prøvde å melde meg inn igjen nå, og da fikk eg melding tilbake med det samme :)
så det nye sjemaet funker ivertfall da bedre enn det som ble brukt høsten 09 :)
takker for informativ post, og håper innmeldingssystemet vil ordne seg for alle :)
Jeg tror mange sitter igjen her, og har forsøkt i den tiden når det ikke funka.

Det vi med sikkerhet kan si, er at under gitte omstendigheter så fungerer innmeldingen.
Spørsmålet er da hvilke omstendigheter som fører til at det ikke fungerer for enkelte.
(Selv om jeg tror at de fleste av disse har vært i samme situasjon som meg og DeTomaso, og gjort et forsøk i høst og så gitt balle siden det ikke funka)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
Post Reply