Flaut

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Flaut

Post by Rudolf »

Flaut

Åpent brev til leder i klubben :

Jeg kommer nettop hjem fra en fantastisk dag på Øvrevoll med masse folk og et glimrende arrangement.
Takker folk i NSK og våre egne for den beste PR som klubben vår kan tenke seg.
Mer enn 30 MX5/Miata og stor fokus på våre biler.
Men det er alikevel med en flau smak i munnen.

Vi i Østlandsavdelingen har jobbet for å verve medlemmer til klubben fra første stund.
På vårt første innemøte inviterte vi kasserer for å kunne registrere nye medlemmer og ta inn kontingent.
(dette ville han ikke fordi det var "for tungvint")
Derfor har vi vist til hjemmesiden vår og skjemaet for å melde seg inn som finns der.

På Øvrevoll delte vi ut pamfletter med web-adresse og drev intensiv verving.
(mange sier at de gjerne vil melde seg inn)

Men hva opplever vi ?
Jo, flere sier at de har førsøkt å melde seg inn, men de får ingen tilbakemelding.
En kar fortalte at han har forsøkt fem, 5, F-E-M ganger, uten hell.
Han har nå meldt seg inn i den Svenske klubben (der han fikk svar etter noen timer og medlemslue tilsend som han stolt viste frem).

HVA I HIMMELENS NAVN ER DETTE HER ???
Leder, jeg krever et svar !
Hvorfor kan man for svingende ikke få orden på dette her ?
Dette har blitt tatt opp uttallige ganger her på forumet.
Ønsker styret å avvikle foreningen ?
Det er jo meningsløst at noen forsøker å verve medlemmer hvis det er umulig å melde seg inn.
Hva har du, leder, tenkt å gjøre med dette ?
DU er ansvarlig !

Jeg forventer et kjapt svar, her på denne siden.
(ikke kom med noen dumme datatekniske unnskyldninger er du snill, de har vi hørt før ....)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Sakset fra en annen tråd i dag:
Kjell wrote:Da har jeg for 3 gang forsøkt og melde meg inn (fyllt ut skjema). Hvor vanskelig skal det egentlig være og melde seg inn. Nå stod jeg over øvrevoll til slutt fordi det ble medlemsskapsdiskusjon plutselig. Sendte innmelding både til NSK og dere samtidig. Nå har jeg snart hvert medlem av NSK et år men enda ikke hørtes noe fra dere i klubben her. Hvis dere skal fokusere så mye på medlemsskap er vel et minimum at dere klarer og betjene forespørslene :wink:

Kjell
Fra nå av gidder ikke jeg å anbefale folk å bli medlem i klubben.
:roll:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by nope-mx5 »

Det må da være utrolig enkelt for klubben å lage en paypal konto som kontingent kan betales til.
Det at man heller ikke kan betale kontingent direkte til kasserer på medlemsmøter er jo også lite smidig.

Få Bixen til å sette opp en liten oscommerce installasjon integrert i siden, der kan dere selge alt mulig dere måtte ønske.
Dette er også integrert direkte mot paypal, og om man da legger inn 1-års medlemsskap som en vare, så får folk betalt med en gang, og kasserer/korrekt person får en mail fra Paypal (eller oscommerce systemet), at et nytt medlem har meldt seg inn og betalt.

Dette må da gjøre ting latterlig mye enklere for de som har med registreringer å gjøre.
Slik det er idag fungerer ikke...
(Tom. jeg har forsøkt flere ganger å melde meg inn, og etter at Østlandsavdelingen har blitt opprettet, føles det mye mer interessant...)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Harald »

dere får bli med i NSK .. der er det lett å melde seg inn, de arrangerer banekjøringer, og er ålreite folk der og :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Stehu
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1096
Joined: 11 Jun 2009, 22:06
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Stehu »

Harald wrote:dere får bli med i NSK .. der er det lett å melde seg inn, de arrangerer banekjøringer, og er ålreite folk der og :D
Er ikke noen sak å bli med i begge da ;)

Jeg mener det er dumt hvis folk kanskje har sendt inn søknad men får ingen tilbakemelding, og kanskje trekker seg litt tilbake på grunn av det.
I'm the scatman. No, really...
1998 Mx-5 1,8 l
1996 Mx-5 1,8 l T
x-1990 Miata
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Flaut

Post by siemens »

dette kan ha noe med at styret hadde basert seg på å miste medlemmer i 2010... de sa så på årsmøte i fjor. Vi må ikke være så flinke erik ;)
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Flaut

Post by arildh »

Er det noen som bør trekke seg her er det vel de som styrer med medlemskap. Hvor vanskelig kan dette være ?
Nesten like patetisk som at klubbens eneste medlemsregister sendes ut uredigert med all tenkelig personlig informasjon til alle som noengang har vært medlem.
Dette er det tydligvis umulig å endre på så inntil videre er jeg ikke medlem lenger.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by nope-mx5 »

Stehu wrote:
Harald wrote:dere får bli med i NSK .. der er det lett å melde seg inn, de arrangerer banekjøringer, og er ålreite folk der og :D
Er ikke noen sak å bli med i begge da ;)

Jeg mener det er dumt hvis folk kanskje har sendt inn søknad men får ingen tilbakemelding, og kanskje trekker seg litt tilbake på grunn av det.
Problemet er jo at folk ikke får meldt seg inn...

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Harald
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1504
Joined: 22 Dec 2008, 14:55
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Harald »

arildh wrote:Er det noen som bør trekke seg her er det vel de som styrer med medlemskap. Hvor vanskelig kan dette være ?
Nesten like patetisk som at klubbens eneste medlemsregister sendes ut uredigert med all tenkelig personlig informasjon til alle som noengang har vært medlem.
Dette er det tydligvis umulig å endre på så inntil videre er jeg ikke medlem lenger.

jeg tviler på det er bare å "ikke være medlem".. du kommer til å være medlem i mange år, enten du vil eller ikke, med den takta medlemsavdelingen jobber :D
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Kjell »

Et lite innspill,

Hvis de i styret sliter med tunge og vanskelige systemer finnes det faktisk gode løsninger for dette. Jeg og kona har vært involvert i ungenes korps i mange år og etter mye rot og surr fikk vi trumfet igjennom dette

http://www.styreweb.com/

Og etter det har ting fungert mye bedre (Nei, jeg får ikke bonus herifra :D ). Det jeg forsøker og si er at det finnes verktøy som enklere kan få det beste ut av de tillitsvalgte (Både det nevnte og andre). Antar at våre tillitsvalgte også gjør dette på sin egen fritid og jeg liker derfor ikke å klage på ting som ikke fungerer da det jo er kjempefint at folk i det hele tatt stiller opp. Det å få folk med i styre og stell er ikke alltid like lett og vi skal være takknemlig for de som faktisk er med og gjør en innsats. Og legger man ting til rette er det også enklere og få folk til å stille opp. Det bedrer også kontinuiteten hvis det kommer inn nye mennesker fordi de bare kan fortsette videre på et eksisterende system. De trenger ikke og lage et nytt.

Kjenner ikke så mye til klubben enda men jeg antar at økonomi er et like stort problem her som i andre foreninger. Men hvis et godt verktøy kan føre til mange flere medlemmer og bedre innkreving av penger, vel da er det fort betalt inn :D

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Flaut

Post by biXen »

Samme hvordan systemet fungerer så er det en del arbeid som gjøres manuelt nå, som å sende medlemskort osv. (antar jeg, er jo ikke medlem selv ;) )

Det beste ville vært å gjøre betaling digitalt som nope sier, men også at medlemskort gis digitalt, så får heller evt. dingser man får fra klubben sendes i større bolker. Jeg tror ikke det finnes noen i landet som ikke har en grei printer selv eller på jobb. Og man får sånne kjappe lamineringsark på bokhandleren. Så det er mulig.

Men alt dette krever jobb, og økonomien til klubben har vel ikke rom for så store sprell. Men noe går nok an om det ønskes.

Når alt det er sagt så synes jeg du kunne tatt opp dette med ledelsen direkte istedet for å gjøre et stort sprell utav det Erik. Det blir litt for pr kåt / annen agenda stil på dette, men det er min mening.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Kjell
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 205
Joined: 06 Oct 2009, 21:24
Medlemsnummer: 857
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Re: Flaut

Post by Kjell »

Kjell wrote:Et lite innspill,

Hvis de i styret sliter med tunge og vanskelige systemer finnes det faktisk gode løsninger for dette. Jeg og kona har vært involvert i ungenes korps i mange år og etter mye rot og surr fikk vi trumfet igjennom dette

http://www.styreweb.com/

Og etter det har ting fungert mye bedre (Nei, jeg får ikke bonus herifra :D ). Det jeg forsøker og si er at det finnes verktøy som enklere kan få det beste ut av de tillitsvalgte (Både det nevnte og andre). Antar at våre tillitsvalgte også gjør dette på sin egen fritid og jeg liker derfor ikke å klage på ting som ikke fungerer da det jo er kjempefint at folk i det hele tatt stiller opp. Det å få folk med i styre og stell er ikke alltid like lett og vi skal være takknemlig for de som faktisk er med og gjør en innsats. Og legger man ting til rette er det også enklere og få folk til å stille opp. Det bedrer også kontinuiteten hvis det kommer inn nye mennesker fordi de bare kan fortsette videre på et eksisterende system. De trenger ikke og lage et nytt.

Kjenner ikke så mye til klubben enda men jeg antar at økonomi er et like stort problem her som i andre foreninger. Men hvis et godt verktøy kan føre til mange flere medlemmer og bedre innkreving av penger, vel da er det fort betalt inn :D

Kjell
Forsøkte og endre mitt eget innlegg men fikk ikke det til. Så jeg fortsetter her.

Tror som sagt det er viktig at en av oss tar rollen som djevelens advokat her og passer på at vi skyter på riktig sted. Frivillige som gjør en innsats skal vi passe godt på de vokser ikke på trær. Hva har f.eks styret har gjort for og hjelpe den eller de som har ansvar for og følge opp dette. Har de passet på at vedkommende har kompetanse til og gjøre en slik jobb, har de sørget for at vedkommende har systemer og løsninger rundt seg til og få det til. Mest sannsynlig legges det ned et betydelig arbeid i dette selv om kanskje resultatene uteblir.....

Kjell
1994 Miata M-Edition (Montego Blue) "Monty" for short
(X) 1997 Alfa Romeo Spider
(X) 1963 Sunbeam Alpine
(X) 1962 Sunbeam Alpine
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

biXen wrote: Når alt det er sagt så synes jeg du kunne tatt opp dette med ledelsen direkte istedet for å gjøre et stort sprell utav det Erik. Det blir litt for pr kåt / annen agenda stil på dette, men det er min mening.
Dette har vært tatt opp litt for mange ganger synes jeg.
Se f.eks. denne tråden: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 11&t=10685
Og dette er folk veldig opptatt av (naturlig nok).

Jeg synes dette tillhører offentligheten til de grader.
Å kalle meg PR-kåt fordi jeg tar opp dette blir for dumt.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Re: Flaut

Post by DrHolm »

Send et brev! Kanskje det funker? (Når jeg skriver brev, så mener jeg sånn lapp man skriver på og legger i en konvolutt og legger i en rød postkasse.) :P
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

DrHolm wrote:Send et brev! Kanskje det funker? (Når jeg skriver brev, så mener jeg sånn lapp man skriver på og legger i en konvolutt og legger i en rød postkasse.) :P
Du har et kjempegodt poeng :wink:

Veldig ofte er det noe kluss med "systemene" som får skylda.
Da er det kanskje like greit å gå tilbake til "snail-mail".
Vi kan ikke gå glipp av mange medlemmer fordi noen ikke behersker teknikken.

Vi som nå får vite at folk holder seg borte fra arrangementer fordi de ikke er medlem (selv om de har prøvd).
Vi føler oss ganske hjelpeløse når dette ikke fungerer.
La oss være enige om at dette må få høyeste prioritet.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Post Reply