O2 sensor koblings problemer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

arildh wrote:Biltema har faktisk rimelige O2 sensorer som fungerer. Hvor lenge er usikkert :mrgreen:
Min Biltema O2 sensor varte i 3 uker før jeg begynte å få O2 feil på CEL.

Jeg oppgraderte for 1 år tid siden til 4 wire sensor fra FlyinMiata og har vært fornøyd med den. Har ikke hatt feilmedlinger på CEL, og alt ser ut som om det fungerer fint.

Arne: Til hjelp ved montering av denne brukte jeg dette:

http://www.miata.net/hakuna/0004/aindex.htm

regner med du finner det du trenger der.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

Hakuna har mye smart!

Har du en slik giver skal altså solid svart fra sensor til rød/blå på din bil..
Og grå leder til svart/blå.

Sjekk om en av de hvite går til jord (skrue) på giveren (ville jeg gjort..) hvis ikke er det bare å bruke begge på de to resterende lederne fra pluggen din..

Siden du har en -95 modell istedet for -91 som Hakuna, er altså signaljord/felles annerledes..

*EDIT*
Ordnet det seg, eller satt du vekk jobben? :)
Tenker du får en bedre bil å kjøre når denne funker!
Arne
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Arne »

Jeg har fått ny bil!

Tok den til slutt til AutoTeam i Bergen! Etter litt frem og til bake så fikk vi den koblet opp, på bakgrunn av koblingsskjemaet jeg fikk av dere! Jeg renset også oljer og motor pga ekstrem soting etter all den uforbrente bensinen.

Før dette hadde jeg 6% CO utslipp, nå ligger jeg innen for EU kravet uten katalysator slå den!! Bilen går jevnt, dør ikke på tomgang, og har samme pådraget som før! Så om noen lurer på hvem jeg er, så er jeg han som smiler fra øre til øre. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Så takk til alle som har hjulpet meg her! :D :D Om det er noen andre som har problemer med høyt forbruk, så har jeg fått noen tips fra Mazda verkstedet i Bergen, så det er bare å gi en lyd!
Lotus Exige cup
XSubaru WRX Sti 03
XMazda MX5
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Hvilket Mazda verksted har du snakket med, Auto23 ?

Lyst å komme med tips her?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Arne
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Arne »

Ja det var Auto23... fikk god hjelp pr tlf.

De fortalte at et annet problem, som dukketr opp på disse motorene er tempraturmåleren 8O. Denne er ikke helt god å komme til, da den ligger under fordeleren. Jeg sjekket ikke denne på min bil da den går som en klokke....tikk tikk tikk he he..

:P
Lotus Exige cup
XSubaru WRX Sti 03
XMazda MX5
User avatar
mxLars
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 283
Joined: 29 Jun 2005, 02:00
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by mxLars »

Er sikkert noe vanskelig å nå tak i tempgiver til vannet på baksiden av motoren ja ;) Det fine er jo at du vil få feilkode 9/10 (tempgiver vann / luft til ecu) på diagnose hvis tempgiverne er "offline".

Fordeler er vel ikke mx5 levert med, men du mener nok coilpakken og kamgiveren som henger over disse giverene.
Tempgiver til ecu kan vel nåes med pipe+forlenger (etter å ha løsnet coilpakken), mens tempgiver for instrumentet sitter 90 grader mot pass. siden på det samme huset.

Bra det ordnet seg for deg ihvertfall !
Tikkingen bør du klare å få vekk også :P
Post Reply