Som det står i tema: 17" felger og norske veier er IKKE noen suksess, hvis man et lite øyeblikk ser ut av sidevinduet, og hører/kjenner en PANG!! på grunn av et hull i asfalten.....
Men - etter at felgene var på besøk hos et fima i Trondheim som fiksa dem, så ble det bra igjen. (Si fra hvis noen vil ha tips om hvem/hvor)
Poenget er: Vær veldig oppmerksom hvis du kjører på ukjent vei - og har felger som ikke tåler så mye - tviler sterkt på at Mesta eller hvem det nå er som har ansvaret for veivedlikehold dekker utgiftene....
For min del ble det ca 1000 NOK for å få fikset to felger, av-, og pålegging og balansering.
Skal være MYE mer oppmerksom fremover, ja...
17" felger og norske veier
Moderator: Styremedlemmer
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Etter å ha kjørt Oslo - Bardufoss er jeg UTROLIG glad for at jeg har bare 15" på bilen. FY f*** for noen veier det er store deler av etappen. Da spesielt gjennom Nordland.
Jeg skjønner godt at folk kjører av veien, kolliderer, u name it. Man er nesten mer opptatt av å kjøre unna huller enn man er til andre ting rundt seg. Rett og slett forjævlig.
Mest lyst til å få fraktet bilen sørover, heller kjøpe seg en fet bmw å cruise svenske veier tilbake Både jeg og bilen får vondt av norske "distriktsveier".
Jeg skjønner godt at folk kjører av veien, kolliderer, u name it. Man er nesten mer opptatt av å kjøre unna huller enn man er til andre ting rundt seg. Rett og slett forjævlig.
Mest lyst til å få fraktet bilen sørover, heller kjøpe seg en fet bmw å cruise svenske veier tilbake Både jeg og bilen får vondt av norske "distriktsveier".
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 886
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Alternativet er å skaffe seg en Hummer/Patrol/Pajero/Navarra/XC90(nei, forresten - DEN er stygg, den!) - og sette på offroad-dekk.....
Eller man kan foreta en "Extrem makeover" som Biltilsynet ikke vil like, og lage en 4x4 Miata.... Eller kanskje ikke...
Eller man kan foreta en "Extrem makeover" som Biltilsynet ikke vil like, og lage en 4x4 Miata.... Eller kanskje ikke...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
X - 91' Red Miata
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
Mx5 Bigfoot
....kanskje ikke, kan jo bli sjøsyk av å vagge rundt i slike høyder.
får heller sette på larveføtter og krabbe langs veiene
fra spøk til alvor, 16" burde vel gå like greit som 15"?
ikke store differansen.
....kanskje ikke, kan jo bli sjøsyk av å vagge rundt i slike høyder.
får heller sette på larveføtter og krabbe langs veiene
fra spøk til alvor, 16" burde vel gå like greit som 15"?
ikke store differansen.
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L