trenger litt hjelp med å bestille ny potte...

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
MR.Hvaler
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 224
Joined: 19 Sep 2007, 01:59
Location: Hvaler / Østfold
Status: Offline

trenger litt hjelp med å bestille ny potte...

Post by MR.Hvaler »

Heisan, jeg skulle ha bestillte med ny potte til min lille gode NB.

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... be1db90391

Tenkte å bestille fra IL, men har ikke helt forsått dette med "end tips 95x107mm slanting" osv. Hva er det jeg må se etter?

Jeg har IKKE bakfanger for å ha en potte på hver side som jeg vil ha, men har satt at det er flere som har denne type potte uten å ha en bakfanger som er laget for dette.

Noen som har noen erfaringer med IL nå i det siste og vet om det er lett å sette på en sånn potte? har allt orginalt nå.
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3041
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: trenger litt hjelp med å bestille ny potte...

Post by Hauk »

MR.Hvaler wrote:Heisan, jeg skulle ha bestillte med ny potte til min lille gode NB.

http://www.ilmotorsport.de/shop/article ... be1db90391

Tenkte å bestille fra IL, men har ikke helt forsått dette med "end tips 95x107mm slanting" osv. Hva er det jeg må se etter?

Jeg har IKKE bakfanger for å ha en potte på hver side som jeg vil ha, men har satt at det er flere som har denne type potte uten å ha en bakfanger som er laget for dette.

Noen som har noen erfaringer med IL nå i det siste og vet om det er lett å sette på en sånn potte? har allt orginalt nå.
95x107mm slanting betyr vel at det er målene på endestussen, og at den er oval - ikke rund. Slanting betyr "hellende/skrå". I det her tilfellet er det vel at de går litt skrått ut på siden. Eventuelt er endene "snittet" på skrå. De bildene er misvisende - ser ut til at de har brukt bildet til det siste produktet på de seks over.

Ellers kutter vel folk i bakfangeren for å få slikt til å passe. Endel bakpotter leveres med maler for å gjøre den prosessen litt smidigere.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
frifant
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 134
Joined: 15 Jun 2007, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Enkelt

Post by frifant »

Har ILs dobbelpotte. Ville ikke kjøpt denne hvis du skal bruke bilen på langtur. durer MYE i motorveifart.

Monteringen er enkel.

Dobbelhull lages enkelt med dremel og et godt øyemål.

Fanten
1996 1,8 brg,
User avatar
MR.Hvaler
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 224
Joined: 19 Sep 2007, 01:59
Location: Hvaler / Østfold
Status: Offline

Post by MR.Hvaler »

Ok. Starter å forstå litt mer nå.

Fanten, blir vel ikke så altformye langkjøring, men allt nå bråker den ganske godt etter jeg fiksa et nytt powerfilter kit. Hadde vert morro å fått lyden bak også, og ikke bare foran. Ellers anbefaller du denne, selv om den "durrer" litt mye?

Det er bare en potte på hver side jeg skal ha
Blå MX5 98mod, senket og ruller på 18" felger, ILM dobbel bakpotte. Bomex styling pågår. 2x12" "subbær". Medlem 669
Post Reply