Da er det en uke igjen til neste treff. Vi har da snakket om å teste ut noen få steder før vi tar en avstemming på nett.
Denne gangen er det bak bensinstasjonen rett før Sjøflyhavna.
Der dere vanligvis tar til høyre i rundkjøringen for å komme inn mot sjøflyhavna kjører dere bare rett frem og til baksiden av stasjonen. Der er det en oarkeringplass vi skal teste ut. Her er det også muligheter for en kopp kaffe e.l. inne på stasjonen for de som ønsker det.
Det er oppmøte til samme tid som er klokken 19.00
Klubbmøte Torsdag 12. juni
Moderator: Styremedlemmer
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3209
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Hvor lenge blir dere? Barna trenger min tilstedeværelse på skolen i værste fall fra kl 18 til 20.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Takk for et bra klubbmøte. Jeg synes denne plassen er bedre enn i horestrøket. Greit å ha en en Statoil i nærheten, spes når bilen min går bensintom når AJF var på prøvetur.
Fikk en prøvetur i AJF sin MP62 motoriserte NB. Liker ikke at KYB og FM fjærer virker tightere enn AFCO til flere tusen $. Ingen av oss har poly foringer så det må evt. være stabstag i front eller compression innstillingene på demperne mine som må lekes litt med.
Har et lite håp om at nye vinkler og 0 i Toe skal gjøre underverker.
Kompressoren fortjener å jobbe litt hardere dog. Trodde det skulle være mer guffe, men nå er det veldig lenge siden jeg har kjørt en org 1.8 uten turbo. Kan også ha blitt litt lurt av den linjære moment kurven og mer langbent 5-trinnskasse.
Håper vi kan teste ut en ny plass neste gang også. Maridalen, Ingjerdstrand, Holmenkollen etc..
Fikk en prøvetur i AJF sin MP62 motoriserte NB. Liker ikke at KYB og FM fjærer virker tightere enn AFCO til flere tusen $. Ingen av oss har poly foringer så det må evt. være stabstag i front eller compression innstillingene på demperne mine som må lekes litt med.
Har et lite håp om at nye vinkler og 0 i Toe skal gjøre underverker.
Kompressoren fortjener å jobbe litt hardere dog. Trodde det skulle være mer guffe, men nå er det veldig lenge siden jeg har kjørt en org 1.8 uten turbo. Kan også ha blitt litt lurt av den linjære moment kurven og mer langbent 5-trinnskasse.
Håper vi kan teste ut en ny plass neste gang også. Maridalen, Ingjerdstrand, Holmenkollen etc..
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3209
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Bilder
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=8341
Vanskelig å telle på bildet, men tror det ble oppsummert som 17 biler...
Vanskelig å telle på bildet, men tror det ble oppsummert som 17 biler...
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Takk for et bra treff til alle fremmøtte, moro å se Geir sitt HT tak i aksjon!
Var veldig morro å få en liten prøvetur i MSM'en til arildh, enorm aks til den sperra på 5000rpm i 3 gir.. dumt å kjøre bil uten bensin Prøvetur i MSM'en gjorde ikke lysten på MX-5 med "lovlig" lading mindre..
Har aldri gjort noen målinger på min bil, men tror nok det er fort å bli litt lurt av at moment kurven er veldig flat fra ca 2000rpm og derfor uteblir noen av følelsen av brutal aks.. Men for all del i fohold til MSM'en din arildh, er dette en sinke
Moss sin skryte dyno:
Var veldig morro å få en liten prøvetur i MSM'en til arildh, enorm aks til den sperra på 5000rpm i 3 gir.. dumt å kjøre bil uten bensin Prøvetur i MSM'en gjorde ikke lysten på MX-5 med "lovlig" lading mindre..
hi hi, var moro for meg å oppleve at mitt understell til 40% av prisen av AFCO faktisk hang bra med, men det kan vel fort endre seg når du har fått lekt deg mer med justeringen på ditt arildh.arildh wrote: Liker ikke at KYB og FM fjærer virker tightere enn AFCO til flere tusen $.
He he.. kan jo ikke slite ut kompressoren helt , må lære seg å gå før en kan løpe heter detarildh wrote:Kompressoren fortjener å jobbe litt hardere dog. Trodde det skulle være mer guffe, men nå er det veldig lenge siden jeg har kjørt en org 1.8 uten turbo. Kan også ha blitt litt lurt av den linjære moment kurven og mer langbent 5-trinnskasse.
etc..
Har aldri gjort noen målinger på min bil, men tror nok det er fort å bli litt lurt av at moment kurven er veldig flat fra ca 2000rpm og derfor uteblir noen av følelsen av brutal aks.. Men for all del i fohold til MSM'en din arildh, er dette en sinke
Moss sin skryte dyno: