www.ebay.com

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

www.ebay.com

Post by Mazdafreaks »

Dere må vera varsomme med å handle på nettet, eg kjøpte 2 stk pioneer avic spillere med gps som eg fikk for 5600 for begge, men når eg måtte betale med western union, blei eg litt bekymret sjekket derfor opp dette, og det viste seg at denne som solgte disse hadde fått kontoen sin hijacked. søkte derfor litt til etter disse spillerne. og det viser seg at det er flere som er hijacked, det er flere hundre slike spillere til salgs til en lav sum,,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
Christian
500 RPM
500 RPM
Posts: 71
Joined: 19 Sep 2003, 02:00
Location: Drammen
Contact:
Status: Offline

Post by Christian »

Hvordan greier de det ?
Medlemsnr.:402
X 90 Miata
BMW 320i Coupe 24V
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Kan vel være noen har bitt på de falske mailene fra eBay der de ber om brukernavn og passord ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
RogerRed91
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 240
Joined: 09 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by RogerRed91 »

Helt sikkert noen som har svart på de mailene....ganske utrolig spør du meg,
men enkelte lukter ikke fella før de kravler i skiten :roll:

...men det kan være ganske morro å herje litt med de derre nigeria-mailerne :lol:



Håper ingen her har latt seg lure....
- Toyota Avensis
- *BMW 316i
- * Volvo V40
- * 91' Mx5 Classic Red
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Re: www.ebay.com

Post by MeSs »

Mazdafreaks wrote:Dere må vera varsomme med å handle på nettet, eg kjøpte 2 stk pioneer avic spillere med gps som eg fikk for 5600 for begge, men når eg måtte betale med western union, blei eg litt bekymret sjekket derfor opp dette, og det viste seg at denne som solgte disse hadde fått kontoen sin hijacked. søkte derfor litt til etter disse spillerne. og det viser seg at det er flere som er hijacked, det er flere hundre slike spillere til salgs til en lav sum,,
Gjorde dette jeg også, men fikk begge til 130euro.. Er ikke værre enn å passe seg for sånt, ser jo at det er fake med engang :) Mye/lite feedback, alle som har lagt til feedback er rare random navn, alle er lagt inn til omtrent samme tidspunkt, står omtrent det samme.
Ser at han ikke aksepterer paypal, bare western union, shipping/sendingsinfo er helt rar. varene befinner seg somregel ett annet sted enn bruker.. :)
Har bare positive ting å si om ebay og di jeg har handlet av unntatt han her!
Ett lite tips, spørr om den personen du handler av er helt sikker på frakt/fraktpris og spørr om han kan sende som gave, med privat avsender og skrevet verdi til MAKS 200kr.. :)
MVh
Marius
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

gaver er aldri noe stress fra ebay :)

Hvis en bare sjekker ut litt i forkans som MeSs sier, så er ikke dette noe stress.

Har handlet MYE gjennom ebay, og alt har kommet som gaver. Både når jeg har og ikke har spurt.
Men som sakt...sjekk feedback. Er du usikker..så finn en annen som selger samme varen, og kjøp fra han
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Jepps ebay er fine greier, har tjent noen tusenlapper på ebay innimellom, pga ebay eg har fått gjort så mye med bilen min, har importert og solgt endel. vurderte enstund å starte eget firma, men tror eg har det som hobby basis istedet,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply