NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre? ND?
Moderator: Styremedlemmer
NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre? ND?
Uten å ha søkt så veldig mye rundtom, så lurer jeg på om noen vet hvilke forandringer som kommer fremover?
sitter å funderer på å fornye meg litt.. 2.0 Sport er eneste alternativ som er verdt å tenke på..
men hva skjer videre? hvilke forandringer kommer på platformen de neste årene? noen som vet noe?
er det like greit å kjøpe en til våren.. eller burde man vente lengre? ligger det noe snop lengre frem i tid?
Synes også farge utvalget dem kunne tilby var heller tamt.. men det er vel slik det er for å få raskest mulig leveringstid.
det må da være noen her som er litt mere oppdatert enn meg
takk
Stian
sitter å funderer på å fornye meg litt.. 2.0 Sport er eneste alternativ som er verdt å tenke på..
men hva skjer videre? hvilke forandringer kommer på platformen de neste årene? noen som vet noe?
er det like greit å kjøpe en til våren.. eller burde man vente lengre? ligger det noe snop lengre frem i tid?
Synes også farge utvalget dem kunne tilby var heller tamt.. men det er vel slik det er for å få raskest mulig leveringstid.
det må da være noen her som er litt mere oppdatert enn meg
takk
Stian
mmmmmm...
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Ryktene sier at ND lages helt på ny. Og han som har hatt ansvaret for MX-5ene i hovedsak gjennom årene den har eksistert har sluttet. De akter å prøve å få vekten under tonnet. Antar motoralternativene blir noe lignende som de er bare med skyactiv.
NC delte jo mye av plattformen med RX-8. Tanken er at ND blir bygd fra bunn med tanke på begge deler, og evt. heller brukes som plattform senere til en rotary modell.
Tviler på noe skjer ang. MX-5 før en 2013 modell (altså i 2012)
(dette har jeg plukka opp fra diverse autoblog artikler og noe diverse innside info her og der)
NC delte jo mye av plattformen med RX-8. Tanken er at ND blir bygd fra bunn med tanke på begge deler, og evt. heller brukes som plattform senere til en rotary modell.
Tviler på noe skjer ang. MX-5 før en 2013 modell (altså i 2012)
(dette har jeg plukka opp fra diverse autoblog artikler og noe diverse innside info her og der)
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Tja, en 2.0 sport begynner vel endelig å komme litt ned i fornuftig pris.
En Ny ND når den kommer, blir jo sikkert ikke noen "billig" bil uansett.
2.0 sport med nye dempere og fjærer, noen fine hjul og bra dekk, så er man igrunn i mål
-n
En Ny ND når den kommer, blir jo sikkert ikke noen "billig" bil uansett.
2.0 sport med nye dempere og fjærer, noen fine hjul og bra dekk, så er man igrunn i mål
-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
2liter sport koster vel ca 400lapper ny.
noe annet en ny bil er uaktuelt om jeg skal bytte ut..
noe annet en ny bil er uaktuelt om jeg skal bytte ut..
mmmmmm...
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Du vet at de tegningene er fri fantasi?
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Siden NC er en såpass "gammel" plattform, så blir det spennende å se hva som skjer med neste generasjon.
det kan skjer mye utvikling på chassis biten på 8-10år det er det vel ingen tvil om.. det som blir spennende å se og noe jeg må finne utav er hvor fokuset går.
Om dem prøver å få den enda mere lettbent kan det jo bli spennende.. det kan jo slå begge veier.
tror nesten jeg må holde meg våken ei natt og bruke internett og kaffe aktivt i søke på viten.
fordelen med NC er jo aftermarked delene.. og at det er utprøvd. Men..
det kan skjer mye utvikling på chassis biten på 8-10år det er det vel ingen tvil om.. det som blir spennende å se og noe jeg må finne utav er hvor fokuset går.
Om dem prøver å få den enda mere lettbent kan det jo bli spennende.. det kan jo slå begge veier.
tror nesten jeg må holde meg våken ei natt og bruke internett og kaffe aktivt i søke på viten.
fordelen med NC er jo aftermarked delene.. og at det er utprøvd. Men..
mmmmmm...
- Ørnbjørn
- 7200 RPM
- Posts: 2249
- Joined: 03 Nov 2010, 18:37
- Medlemsnummer: 967
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Ja, det var slåande kor forskjellige de konsepta er. Faktisk omtrent motsatt i formspråket.biXen wrote:Du vet at de tegningene er fri fantasi?
- rocktrond
- 2000 RPM
- Posts: 237
- Joined: 28 Jul 2010, 17:39
- Medlemsnummer: 1021
- Location: Kristiansund
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Siden ett av bildene var borte - så prøvde jeg meg på litt kreativ Googling og fant dette. Regner med at det er dette bildet som mangler. Personlig liker jeg bedre det andre mock-up bildet.
http://trondulseth.com | Long Live Rock'n'Roll
Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
Hyundai i40 (familie/ferie)
XXX - "Black Rock" - Miata 1994 1,8 aut
XXX - "Black Rock 2" - 2012 Spring Special Edition
-
- 7200 RPM
- Posts: 2467
- Joined: 05 Nov 2008, 17:24
- Medlemsnummer: 852
- Location: Drabantbyen
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Jeg liker den siste versjonen der best, den står også best til dagens Mazda design...
- biXen
- 7200 RPM
- Posts: 3347
- Joined: 13 Apr 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 999
- Location: Stavanger
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Det er nok fordi det er en mockup basert på Shinari konseptet
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Mer skrevet om ganske lite: http://www.autoevolution.com/news/2014- ... 43495.html
Det mest interessante er vekten. Klarer de virkelig å se 800kg-tallet, så er det imponerende.
Det mest interessante er vekten. Klarer de virkelig å se 800kg-tallet, så er det imponerende.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Det er mye skrevet om temaet - bare å google. Det finnes også flere tråder her inne på forumet med mer info.
Men det meste ser ut til å være spekulasjoner.
Vi håper jo at ny ND kan lanseres i Norge neste år, men det virker som om det kanskje tar litt lengre tid og at det drøyer til 2014.
Mazda sliter jo som kjent økonomisk og da må jo volummodellene prioriteres.
Nå håper jeg at Mazda merker seg Toyota/Subaru' suksess med sin morrobil BRZ/86, her snakkes det allerede om å øke produksjonen til 100.000 enheter per år pga den store interessen.
En ting virker ganske sikkert , den får mye lavere avgift enn dagens modeller pga utslipp og vekt. Tør vi håpe på 2 liters ytelser til 1,8 liters pris sammenlignet med dagens modeller.
Men det meste ser ut til å være spekulasjoner.
Vi håper jo at ny ND kan lanseres i Norge neste år, men det virker som om det kanskje tar litt lengre tid og at det drøyer til 2014.
Mazda sliter jo som kjent økonomisk og da må jo volummodellene prioriteres.
Nå håper jeg at Mazda merker seg Toyota/Subaru' suksess med sin morrobil BRZ/86, her snakkes det allerede om å øke produksjonen til 100.000 enheter per år pga den store interessen.
En ting virker ganske sikkert , den får mye lavere avgift enn dagens modeller pga utslipp og vekt. Tør vi håpe på 2 liters ytelser til 1,8 liters pris sammenlignet med dagens modeller.
2012 NC 1,8 Sport Edition
Re: NC, veien videre? hva skjer med 2012modellene og videre?
Enda et frampeik, velfundert gjetting eller ei: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... _cars.html
Tja, sier nå jeg. Vet ikke om jeg helt liker de Kodo-design-linjene på en liten roadster. For all del, barskt som fy på en mellomklassebil som Shinari/Takeri/Mazda6, men i MX-størrelse bryter det iallfall grundig med opphavet fra Storbritannia og blir mer ... Bayern. Og det vil vi jo ikke ha på en japsebil .
Atenza
Tja, sier nå jeg. Vet ikke om jeg helt liker de Kodo-design-linjene på en liten roadster. For all del, barskt som fy på en mellomklassebil som Shinari/Takeri/Mazda6, men i MX-størrelse bryter det iallfall grundig med opphavet fra Storbritannia og blir mer ... Bayern. Og det vil vi jo ikke ha på en japsebil .
Atenza
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey