Classic & Sportscar på Våler

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Classic & Sportscar på Våler

Post by EatonMiata »

Dette må være Norge's fineste arrangement for folk som virkelig er sportsbil-interesserte! Det merkelige er at jeg blant hundrevis av biler knapt har sett en MX5 her!?

Masse spennende biler - og ikke minst masse rå banekjøring med både nyere og gamle biler, rett og slett god underholdning! 8)

Sjekk ut denne siden: http://www.historisk-racing.no/?CatID=1311
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by 2re »

Klubben var invitert her, men Østlandsstyret har desverre ikke hatt kapasitet til å følge det skikkelig opp :(
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by EatonMiata »

Her burde man "kjent sin besøkelsestid" og fått vist frem verdens beste lille sportsbil for folket! Synd ikke dette er prioritert!
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by Kolbotn »

Hadde vært gøy, men har dessverre jobbehelg:/
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by 2re »

EatonMiata wrote:Her burde man "kjent sin besøkelsestid" og fått vist frem verdens beste lille sportsbil for folket! Synd ikke dette er prioritert!
Helt enig. Vi legger oss flate her... Hadde en mann på saken, men han har trukket seg tilbake og ingen har hatt kapasitet til å ta over dette arrangementet. :(

Hvis andre kan representere klubben er det selvfølgelig topp! :)
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by arildh »

Jeg er påmeldt på AutoX og trackday lørdag. Det betyr at jeg må mekke litt før den tid :) blir uansett shakedown med så mye nytt under dashbordet men denne dagen er det omtrent mer å oppleve fra sidelinjen enn bak rattet.
Det var en NC på listen også for trackday så det blir i det minste et par sportsbiler der oppe i helgen.

Som nevnt er dette arrangemanget det ultimate Norske banetreffet for racing og sportsbiler generelt med mange klubber representert på banen og utenfor. Nytt for året er Autoslalom som jeg regner med går på den nye sløyfa så regn med høy fart.
MX5 klubben og deres 20 års jubileum er faktisk nevnt på første side http://www.nsk-csm.no/?CatID=1311. Synd at dette ikke ble prioritert, men ikke overraskende. Det krasjer kanskje med kebab tur til nowehere ?
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by EatonMiata »

arildh wrote:Jeg er påmeldt på AutoX og trackday lørdag. Det betyr at jeg må mekke litt før den tid :) blir uansett shakedown med så mye nytt under dashbordet men denne dagen er det omtrent mer å oppleve fra sidelinjen enn bak rattet.
Det var en NC på listen også for trackday så det blir i det minste et par sportsbiler der oppe i helgen.

Som nevnt er dette arrangemanget det ultimate Norske banetreffet for racing og sportsbiler generelt med mange klubber representert på banen og utenfor. Nytt for året er Autoslalom som jeg regner med går på den nye sløyfa så regn med høy fart.
MX5 klubben og deres 20 års jubileum er faktisk nevnt på første side http://www.nsk-csm.no/?CatID=1311. Synd at dette ikke ble prioritert, men ikke overraskende. Det krasjer kanskje med kebab tur til nowehere ?
Takk arildh! har stort sett "vært ensom" der oppe med Porscher, Lotus'er, gamle klassikere etc., egentlig alt unntatt MX5/Miata!
Kjører ca 400 km - hver vei - hvert år for å få med meg dette, men bilene og rå banekjøring med fantastiske biler gjør det verd turen! Og så kan man jo gå i depotet og se både nordmenn, dansker og svensker som mekker på de utroligste kjøretøyer - fantastisk gøy!

Blir nok mest tilskuer selv da jeg fortsatt mangler en intercooler for å føle meg trygg - men kanskje neste år.... :twisted:
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by arildh »

Ta med hjelmen da så får du noen runder. Med forbehold om oppmøte...
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by 2re »

arildh wrote:Jeg er påmeldt på AutoX og trackday lørdag. Det betyr at jeg må mekke litt før den tid :) blir uansett shakedown med så mye nytt under dashbordet men denne dagen er det omtrent mer å oppleve fra sidelinjen enn bak rattet.
Det var en NC på listen også for trackday så det blir i det minste et par sportsbiler der oppe i helgen.

Som nevnt er dette arrangemanget det ultimate Norske banetreffet for racing og sportsbiler generelt med mange klubber representert på banen og utenfor. Nytt for året er Autoslalom som jeg regner med går på den nye sløyfa så regn med høy fart.
MX5 klubben og deres 20 års jubileum er faktisk nevnt på første side http://www.nsk-csm.no/?CatID=1311. Synd at dette ikke ble prioritert, men ikke overraskende. Det krasjer kanskje med kebab tur til nowehere ?
Arild: Etter mine begrep er det ikke en positiv egenskap å tillegge andre meninger sånn helt etter egne antagelser og basert på negative tanker og ideer i eget hode... Særlig penere klarer ikke jeg å skrive det :)

Det kræsjer ikke med annet enn Bilens dag i Sarpsborg, og vi er ikke engasjert der heller. Problemet er nok snarere datoen, og våre muligheter til å ta over koordineringsansvaret med MX-5 vedr Våler-arrangementet sånn på sparket fra en annen (som desverre ganske brått har trukket seg tilbake fra klubben og forumet etter det han oppfatter som personangrep og trusler fra andre i miljøet). Som mange andre har heller ikke vi i styret alle helger ledige til MX-ting selv om det kunne vært ønskelig :)

Det er flott å se at noen har sterke følelser om dette arrangementet :) Vi oppfordrer medlemmer på det sterkeste å stille opp i Våler, men vi trenger noen til å koordinere samt ta med banneret... Det er sikkert et knall arrangement og det hadde absolutt vært ønskelig at klubben var representert.
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by nope-mx5 »

2re wrote: Det kræsjer ikke med annet enn Bilens dag i Sarpsborg, og vi er ikke engasjert der heller.
Det stemmer da ikke helt.
Er planlegging av profilering av klubben på bilens dag.
Har fått beskjed fra styret at jeg iår ikke kommer til å stå alene :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by EatonMiata »

Sikkert ok med Bilens Dag i Sarpsborg. Jeg havnet ved en tilfeldighet på Bilens Dag på Rjukan i fjor, og er det noe liknende i Sarpsborg blir det sikkert muligheter for å se både Kia Venga og nye Mitsubishi ASX.... :wink:

Jeg skal vel egentlig gå litt "stille i dørene" da jeg er lite aktiv i miljøet, men det finnes omtrent heller ikke MX5'er igjen i Porsgrunn/Skiens-området lenger, og da jeg stilte i Drammen i vår var det heller glissent med fremmøte! Uansett - Classic & Sportscar Meeting på Våler er etterhvert blitt et STORT arrangement, og klubben vår burde absolutt vært representert!

Men nok sutring - såvidt jeg forstår blir jeg i alle fall ikke den eneste der i år - hyggelig det! :D

http://www.cardomain.com/ride/3319788/13

:twisted:
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by siemens »

Banneret havner i sarpsborg til helgen, så da får vi heller ta våler neste år. Vi har heller aldri stilt på bilens dag heller.
Men vi legger oss flate for at classic sportscar ble glemt. Men folk kan stille hvor de vil.

Siemens
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by 2re »

arildh wrote: Synd at dette ikke ble prioritert, men ikke overraskende. Det krasjer kanskje med kebab tur til nowehere ?
Jeg skjønner godt at det for deg som er genuint opptatt av sportsbiler, motorer og banekjøring, virker helt borti natta med tur til et sted hvor man kan sparke i dekka og spise kebab. Som for eks onsdagstreffet i Horten imorgen. Men hver sin lyst og interesse :)

Skulle helst vært på begge deler og vil kanskje over tid utvikle to personligheter? :mrgreen: Poenget mitt var at de fleste i styret har interesse for både dekksparking og racing. Vi velger ikke vekk det ene foran det andre. Nope har vært flink å promotere Bilens dag og klubbbanneret går dit. Det ble slik når Våler gikk i stå. Shit happens.

Dette gjør det kanskje aktuelt å trykke opp 2 nye bannere?
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by uggla »

Jeg stikker opp en tur!
:D
Er påmeldt Auto-X.

Var litt usikkert om jeg kunne stille, men nå ser det ut til at det går bra allikevel.


Magster.

PS.
IKKE for sent å melde seg på enda!
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by siemens »

arildh wrote:Det krasjer kanskje med kebab tur til nowehere ?
Nå er det ingen som kritiserer kjøring på bane som du er opptatt av arildh, så jeg skjønner ikke hvorfor du skal kritisere andre aktiviteter som foregår i klubben. Er du misfornøyd med noe så vil jeg du skal ta kontakt med oss eller gjøre en innsats selv (jeg har etterlyst folk på forumet, som vil gjøre noe for klubben, om det så er tur eller andre aktiviteter)
Jeg har personelig arrangert masse turer føre det ble lokalstyre. så det er veldig mulig å få til noe.
Så vet du om noen ting som skjer som vi burde være med på, så er det bare å sende oss en pm.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
Post Reply