Skilt problemer

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
knekten
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1040
Joined: 27 Mar 2009, 19:58
Location: Drammen
Status: Offline

Skilt problemer

Post by knekten »

var på biltilsynet idag for å ordne siste papirer til bilen. Den blir antagelig eu godkjent i morgen. Men når jeg leverte inn salgsmelding og gamle skilter, putta jeg dette i postluka dems på kvelden. Nå har de makulert de gamle, og jeg måtte bestille nye. Disse er ferdig på fredag. men problemet er jo at de nye skiltene ikke er samme størrelse som de gamle?? jeg har miata, og da er det lite firkanta som er bak. Får firkanta nå også, men det er jo av plast og kan vel ikke bøyes? Noen som har en løsning på dette? Kanskje bilde jeg kan se på?
Hilsen Knekten
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Er det plast må det kunne varmes opp og bøyes slik du vil?
User avatar
ATL
500 RPM
500 RPM
Posts: 62
Joined: 02 Jul 2008, 11:06
Location: Oslo
Status: Offline

Post by ATL »

Hadde samme problem da jeg fikk nye skilter forrige uke.
Stod i kø i Drammen og ventet på å bestille nye skilt. Men køen var lang, så utålmodig dro jeg videre til Billingstad (Asker og Bærum). Og der fikk jeg nye skilt med en gang, - i Metall! Og disse kappet jeg litt oppe og nede, så de passer fint.

Skal også tegne inn en sort strek nede (ramme) så er det ingen som ser at de er kappet. Du kan jo høre om det er mulig å få metalskilt i Drammen også.

Anders
En som engang hadde en Miata 94 M-edition...
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Re: Skilt problemer

Post by Oddi395 »

knekten wrote:var på statens vegvesen idag for å ordne siste papirer til bilen. Den blir antagelig eu godkjent i morgen. Men når jeg leverte inn salgsmelding og gamle skilter, putta jeg dette i postluka dems på kvelden. Nå har de makulert de gamle, og jeg måtte bestille nye. Disse er ferdig på fredag. men problemet er jo at de nye skiltene ikke er samme størrelse som de gamle?? jeg har miata, og da er det lite firkanta som er bak. Får firkanta nå også, men det er jo av plast og kan vel ikke bøyes? Noen som har en løsning på dette? Kanskje bilde jeg kan se på?
Jeg hadde samme utfordringen. Har montert det nye "Motorsykkelskiltet" bak. Siden det ikke dekket hele plassen, monterte jeg 2 avlange røde refleksbrikker på hver side av skiltet. (Brukte dobbeltsidig tape)Vet ikke om det er lovlig, men det tok seg mye bedre ut enn den gamle løsningen med stort bøyd skilt. Skal se om jeg får anledning til å ta et bilde og legge ut på profilsida mi. (Her kan du se den gamle løsningen)
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 234
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 395
Location: 5542 Karmsund
Status: Offline

Post by Oddi395 »

OK, da har jeg lagt inn nye bilder av skiltløsningen :)
Klikk på linken nedenfor.
Med vennlig hilsen
Oddi395 Medlemsnummer: 395
Miata 1991 Classic red
Peugeot 208 2014
Miataen
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

ojj, fått godkjent med "motorsykkelskilt"?? Det må jo være mulig for enda flere her inne da.. Det er jo bare den størrelsen som passer til bilene våre igrunn, så om du har klart det, så burde det vel gå for andre også :)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Post Reply