Dyrt å importere fra tyskland?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1902
Joined: 01 Oct 2005, 02:00
Medlemsnummer: 518
Location: Hønefoss
Status: Offline

Re: Import fra Tyskland

Post by Fred »

Celia* wrote:Jeg har nettopp importert min '01-mod MX-5 1.8 Sport (dvs NBFL) fra Tyskland gjennom Kroghs Bilsalg, og er storfornøyd! Flinke folk som fikser alt for deg, og bilen er skikkelig strøken med garanti og servicehefte, måtte vente i 4 uker på den, men det var verdt det! :D

Man tjener ikke veeeeldig mye på å importere en så "gammel" bil fra Tyskland, men dyrere blir det heller ikke, etter min erfaring og hva jeg har hørt i hvert fall. Da jeg solgte forrige bilen min (Peu 206) i sommer var det ikke noen MX'er på finn som frista, bedre utvalg i Tyskland og kjøper du fra en forhandler der så er det safe. :wink:
Forstår bare ikke at det ikke blir dyrere... når vi prøver å regner havner vi på 40tusen over norskepriser...
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
User avatar
JonEivind
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 209
Joined: 17 Mar 2008, 18:59
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Import fra Tyskland

Post by JonEivind »

Celia* wrote:Jeg har nettopp importert min '01-mod MX-5 1.8 Sport (dvs NBFL) fra Tyskland gjennom Kroghs Bilsalg, og er storfornøyd! Flinke folk som fikser alt for deg, og bilen er skikkelig strøken med garanti og servicehefte, måtte vente i 4 uker på den, men det var verdt det! :D
4 uker er da ingenting, jeg måtte vente 4 måneder(!) på min før den var på skilt :? Importerte selv fra usa, hatt skilt i 2 uker nå :)
Toyota MR-S (http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.p ... 65#p379699)
Mitsubishi Colt 92' GLX
[X] Miata NB 00' 1.8l
[X] Audi 100 88' 2,2l
Post Reply