Det finnes en hvit plugg på venstre siden av rattstammen,
den har en Blå/Gul og en Rød/Gul leder...
disse kommer med signal nå du trykker av og på sentrallåsen
Pinne 1.6 til alarmenheten skal fra Blå/Gul (gir "unlock" signal)
Pinne 1.7 til alarmenheten skal fra Rød/Gul (gir "lock" signal)
Mulig det er Pinne 1.2 som er feil også, denne skal kobles til Orange leder i hvit plugg på høyre siden av rattstammen.
Disse pluggene er noen av de laveste pluggene under dash'en, rett over pedalene..
Men jeg tipper det er Pinne 1.6 som må flyttes på
"Modifisere" alarm/nøkkel/sentrallås på en MSM 04
Moderator: Styremedlemmer
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 886
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Jepp - har lagt merke til at FM-radioen "skipper litt", her og der - men har ikke brydd meg _mye_ om dette, ettersom cd vanligvis blir foretrukket, fremfor reklameradio eller NRK's "listepumping" av VG-lista...
Har vurdert ny stereo, men da må vel også høyttalere gjøres noe med, ettersom Bose har litt annen impedans...
Har vurdert ny stereo, men da må vel også høyttalere gjøres noe med, ettersom Bose har litt annen impedans...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
X - 91' Red Miata
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 886
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Har akkurat fått en telefon der Bilradiospesialisten påstår at det er montert som du skrev, på de riktige pinnene - men at jeg fremdeles må låse opp begge dørene for at alarmen skal slå seg av...
Problemet er også at innimellom går alarmen av selv om begge dørene er låst opp, og jeg åpner førerdøren.
Jaja - får se om de kommer noe lengre når jeg skal hente bilen..
Problemet er også at innimellom går alarmen av selv om begge dørene er låst opp, og jeg åpner førerdøren.
Jaja - får se om de kommer noe lengre når jeg skal hente bilen..
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
X - 91' Red Miata
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- webizz
- 6500 RPM
- Posts: 886
- Joined: 24 Feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 45
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Hmm - lurer på om det er samme modell alarm vi har, jeg - han påstod at de hadde ringt et Mazda-verksted her i byen, og at de hadde bekreftet at alarmen var montert riktig.
Har nevnt at en annen har fått det til med samme type bil - uten at det gjorde noe inntrykk...
Har nevnt at en annen har fått det til med samme type bil - uten at det gjorde noe inntrykk...
2004 Mazdaspeed (Velocity Red Mica - #3388/4000)
X - 91' Red Miata
X - 91' Red Miata
Søkte litt på miata.net angående USA og at de kun bruker annenhver frekvens på FM båndet uten å finne noe.
Fant dog ut at Radioen har egen firmware og kan oppgraderes bla. for å kunne bruke Sirius SAT radio i USA.
Jeg tenker da at forskjellen på radioen i US og EUR utgaven er firmware.
Kanskje det går å få flashet om radioen til EUR spec ?
Hvem tar utfordringen med å prøve å forklare et Madaverksted dette ?
Fant dog ut at Radioen har egen firmware og kan oppgraderes bla. for å kunne bruke Sirius SAT radio i USA.
Jeg tenker da at forskjellen på radioen i US og EUR utgaven er firmware.
Kanskje det går å få flashet om radioen til EUR spec ?
Hvem tar utfordringen med å prøve å forklare et Madaverksted dette ?
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Teit... går ikke å programmere om etter hva de sier på mazdaspeed forumetwebizz wrote:Da er bilen hentet - uten løsning.
Nøkkelen måtte programmeres om, sånn at begge dørene låses opp samtidig, var siste beskjed - de hadde koblet alarmen akkurat som du skrev...
men kan uansett bruke utgangen til driveren på førersiden,
mulig man må sette et relé mellom om den ikke tåler dobbel strømtrekk..
da kan du bruke dobbelklikk funksjonen til å åpne bensinlokk el.l.
btw.. jeg har samme serie alarm som du, om ikke den er helt lik...
men når de påstår at det er med bilen og ikke alarmen forandringen skal skje,
så får man lite tiltro...
lederen som gir dette signalet, kommer ved ett klikk, og da bør alarmen ta det som "AV"
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Bilradiospesialisten i Trondheim er udugelige når det kommer til alarmmontering. Jeg satte min første NA inn der for alarmmontasje. Kikka over det når jeg kom hjem, den var ikke akkurat montert slik den skulle for å oppnå FG-godkjenning. Strøm var hentet fra feil sted, de hadde brukt billig krympeverktøy osv. Det mest irriterende var likevel at de hadde borret hull og plassert bagasjelokkbryteren akkurat der den ene gummibufferen til bagasjelokket treffer karosseriet.
Dette førte selvfølgelig til at jeg virkelig måtte bruke makt for å få lukka det, og lokket sto 2 cm. høyere på den sida bryteren stod. I tillegg hadde de brukt en billig bryter som tok inn vann inn i bagasjerommet. Løsningen? De kappa gummibufferen og klina silikon rundt bryteren.
Dette førte selvfølgelig til at jeg virkelig måtte bruke makt for å få lukka det, og lokket sto 2 cm. høyere på den sida bryteren stod. I tillegg hadde de brukt en billig bryter som tok inn vann inn i bagasjerommet. Løsningen? De kappa gummibufferen og klina silikon rundt bryteren.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
-
- 4200 RPM
- Posts: 470
- Joined: 22 May 2008, 22:30
- Medlemsnummer: 718
- Location: Sandefjord
- Status: Offline
høres nesten ut som om dem ikke har peiling på bil, og at 'godt håndtverk' ikke er demmes sterke side
Rød Mx5 NA 1990mod, 1,6L 115Hk -shortnose|LPTHeadlights|Spax|Magnekåre|MSpeed Brakes|VLSD|Polyforringer|MSPNP|LC1|StainlessSteelDualTipExhaust|
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L
[rip]1990-Vectra 2.0L
[x]1990-Sierra 2.0L
[x]1991-Civic 1,3L
[rip]1989-Accord 2.0L