Er MX5 eiere Mazdafan?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Fred93LE wrote:
arildh wrote:Når det gjelder kost/nytte slår ingenting Hyundai Accident! <----- It's teh SHIT yaa!
Har ikke gjort noe annet enn å straffe den bilen og alikevel leverer den varene hver dag. De beste 12.5K jeg har brukt på lenge.
OT: Værste bilen jeg har kjørt noen gang. svigers har den med automat. forferdelig..krenger verre enn danskebåten gjynger en ille høstkveld.
True! Et ingeniør team i hvite frakker har jobbet dag og natt i 16 år for å få frem den sjørøverskute feelingen i understellet! Bilen er ultimat for å piskes Økern-Nydalen i saltlake og polsk rushtrafikk. Bruker ikke bensin, trives best med dårlig olje, god orginal stereo og ser bedre ut for hver nye bulk. Hyundai Absint reWls.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Hvis jeg hadde en så ræva bil så hadde jeg sikkert tatt sånne syklister utfor gangfelt OG sykkelfelt med døra. Samt knagga alle som ikke holder vikeplikten eller ikke blinker i rundkjøringa :P

Finner meg nokså enig med Espen, liker generelt lite av de bilene jeg også, men 911 i alle former liker jeg godt, og Ruf sine også.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
gorefeast
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 110
Joined: 16 Feb 2007, 01:00
Location: sandnes
Status: Offline

Post by gorefeast »

JG wrote:Mazda har en topp bil ,mx5 :lol: Oj ja Bixen , jeg er også Porsche fan. Kvalitet og performance :D
:lol: Porsche kvalitet? he he... les og gråt :lol: http://www.dinside.no/php/art.php?id=370060
Skal du ha kvalitet nytter det ikke med slike tysker brakker :lol:
10"anniversary nr 7021
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

biXen wrote:Hvis jeg hadde en så ræva bil så hadde jeg sikkert tatt sånne syklister utfor gangfelt OG sykkelfelt med døra. .
Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da :P

Sånn on topic, så liker jeg egentlig mazda godt jeg.. ikke noe mazdafan, og liker da andre biler også, men skal ikke se bort i fra at jeg kjøper en mazda som vinterbil/bil to.... Hvorfor? Har ikke akkurat hatt mye problemer med mx5´n..
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
BAE
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 612
Joined: 03 May 2006, 02:00
Location: Houston, TX
Status: Offline

Post by BAE »

Jeg liker ikke å se på Miata'en som en Mazda :wink:
13' Subaru BRZ
x - 10' Nissan GT-R
x - 08' BMW M3 Coupe
x - 06' Porsche 911 C2S
x - 04' Mazdaspeed, T. Grey
x - 93' Classic red
Medlemsnr: 563
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

TraCkinG wrote: Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da :P
OT: Det heter sykkel og gangsti her, og det er nok av plass på fortauene, buuuhuuu må de bremse av og til for overganger... man skal ikke hindre andre trafikanter lærte jeg på kjøreskolen, er det noe syklister gjør så er det det. Men ikke deres feil at vi har dårlige veier og lover, se på Køben og Amsterdam, kan sykle overalt uten problemer.

Og i Sandnes har de både fortau OG sykkelfelt, og jeg ser gnomer som kjører utfor begge. Ja de er et kjøretøy per def., men mange syklister liker å ta fordelene med å være kjøretøy og samtidig forbli myk trafikant. Ikke forstår jeg at de tør sånn som folk kjører, menn dem om det.

gorefeast: Hvis man tar 911 og Boxster, som vi snakker om her, og ikke dette andre oppgraderte VW trashet de lager, som Cayenne, så er påliteligheten nesten like stor som den alltid har vært, så det er ikke helt relevant for diskusjonen da det ikke er Porsche sin feil at selskapet de eier mye av (VW) lager møkkadeler, men likevel, ja...
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Kjøpte MX-5 fordi jeg ville ha en relativt billig og driftsikker bil med mye kjøreglede. Hvem som produserer den er uvesentlig, så lenge den tilfredstiller mine krav.
Er generellt interessert i bil, og liker alt med en viss sjarm. Jeg er derfor ikke særlig merketro, selv om jeg er svak for Porsche. Og da mener jeg alle modeller. Til og med 924 :wink: Og Cayenne under tvil....
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
gorefeast
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 110
Joined: 16 Feb 2007, 01:00
Location: sandnes
Status: Offline

Post by gorefeast »

biXen wrote:
TraCkinG wrote: Les hva du sier, GANGFELT... Syklister har jo lov til å sykle i veien, er et "kjøretøy" det også (vi snakker da ikke om e18/e6 osv.) men diskusjonen kan vi ta en annen da :P
OT: Det heter sykkel og gangsti her, og det er nok av plass på fortauene, buuuhuuu må de bremse av og til for overganger... man skal ikke hindre andre trafikanter lærte jeg på kjøreskolen, er det noe syklister gjør så er det det. Men ikke deres feil at vi har dårlige veier og lover, se på Køben og Amsterdam, kan sykle overalt uten problemer.

Og i Sandnes har de både fortau OG sykkelfelt, og jeg ser gnomer som kjører utfor begge. Ja de er et kjøretøy per def., men mange syklister liker å ta fordelene med å være kjøretøy og samtidig forbli myk trafikant. Ikke forstår jeg at de tør sånn som folk kjører, menn dem om det.

gorefeast: Hvis man tar 911 og Boxster, som vi snakker om her, og ikke dette andre oppgraderte VW trashet de lager, som Cayenne, så er påliteligheten nesten like stor som den alltid har vært, så det er ikke helt relevant for diskusjonen da det ikke er Porsche sin feil at selskapet de eier mye av (VW) lager møkkadeler, men likevel, ja...
Sykkelbyen Sandnes der alle syklister MÅ sykle i veien til tross for sykkel og gangstifelt... :evil:
Har IKKE sett tester angående kvalitet for hver enkelt modell, men gjerne legg ut link til det du sier Bixen :)
Uansett så er det ikke sprekt, da de aller fleste bilene med kvalitet de siste årene i tester kommer fra asia.
Tyskland, Engeland usa o.s.v. er ikke direkte sprekt når det gjelder kvalitet. :wink:
Eller design med unntak av usa. :)
Digger MASSE både gammelt og nytt fra statene :D
Men det er jo smaksak :wink:
Liker mye annet også fra japan annet enn mazda f.eks 8)
200sx, skyline, 350z, Nsx, s2000, 3000gt-vr4, Supra o.s.v. :wink: 8)
10"anniversary nr 7021
User avatar
JG
500 RPM
500 RPM
Posts: 77
Joined: 12 May 2007, 02:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by JG »

911 har været kåret til den mest driftsikre sportsbilen gjennom tidene mange ganger,så der er det vel ikke tvil. Uansett,gleden man får ved å kjøpe en billig na eller nyere mx5 er topp iforhold til pengene.

Mer glede pr. krone tror jeg ikke man finner :D

JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

gorefeast wrote:Sykkelbyen Sandnes der alle syklister MÅ sykle i veien til tross for sykkel og gangstifelt... :evil:
Har IKKE sett tester angående kvalitet for hver enkelt modell, men gjerne legg ut link til det du sier Bixen :)
Uansett så er det ikke sprekt, da de aller fleste bilene med kvalitet de siste årene i tester kommer fra asia.
Tyskland, Engeland usa o.s.v. er ikke direkte sprekt når det gjelder kvalitet. :wink:
Eller design med unntak av usa. :)
Digger MASSE både gammelt og nytt fra statene :D
Men det er jo smaksak :wink:
Liker mye annet også fra japan annet enn mazda f.eks 8)
200sx, skyline, 350z, Nsx, s2000, 3000gt-vr4, Supra o.s.v. :wink: 8)
Heheh. Vel jeg har ikke link nå, men jeg regner med de fleste har sett at i kategoriene sportsbil så er 911 på topp, og blant de eldre har den hatt Mercedes SL med seg. Mens for våre kaber så er MX-5 på topp fulgt av Porsche Boxster og Honda S2000, så da gjør jeg bare matten selv og antar at Cayenne og dette andre som er stappa med VW deler ikke er like gjennomtesta osv.

Jeg liker også mye annet japansk, men Honda og Toyota har ræva design, og det har igrunn Nissan også. Nye Civicen er modig dog, hehe. Men det er en grunn til at jeg liker Mazda bedre enn dem da.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
eito6260
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 122
Joined: 14 Mar 2007, 01:00
Location: Rogaland
Status: Offline

Post by eito6260 »

Det er helt klart Porsche 911 som er drømmebilen min. Jeg hadde en ei stund også, og det gikk alltid et søkk gjennom meg når jeg kom ned i garsjen til den. Det var også et helt annet trøkk i den enn i mx-5'en. MEN det var en forholdsvis gammel bil, og det var ALLTID noe galt med den. Jeg hadde ufattelig store utgifter, og måtte stikke fingeren i jorda. Det ble til at jeg solgte den og kjøpte mx-5 igjen. Det angrer jeg ikke på, men hvis jeg hadde fått byttet gjevnt i en 997, hadde jg ikke sagt nei... Men det er også klart at når det gjelder kjøreopplevelse per krone, står mx-5 ikke tilbake for noe.

Som familiebil har vi en Toyota Verso, og mer bekymringsfritt bilhold skal en lete lenge etter.

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

Image
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

egentlig så er alle merker godkjent så lenge de kommer fra japan.. må vel innrømme at mazda og honda er de to merkene jeg har mest sansen for.. hondas 90talls vtec motorer er iallefall noe jeg digger av hele mitt hjerte.. synd at det ikke finnes en rimelig bakhjulstrekker med b18 eller b16 motor for disse motorne er både rimelige i forbruk, trimmingsvennlige og underholdende..
har alltid hatt lyst på en strøken 626 i 3dørs coupe fra tidlig 90tall med 2.0 16v. digger designet på disse, men de fleste av disse er jo desverre så fulle av rust at de er uaktuelle selv som vinterbil..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Jeg er overhode ikke favoritt til ett betstemt merke, men velger til en hver tid den bilen jeg føler at vi får mest igjen for pengene, og samtidig har en viss apell til meg med tank på utstyr og design.

Sist vi kjøpte bil så prøvde vi forskjellige merker, og sammenlignet bilene mot hver andre ut fra hva vi følte om disse bilene, og gjorde vårt valg ut fra det. Dette ble uavhengig av hvilket merke det var.

Mx5en var det en litt annen historie med. Den bestemte jeg meg for at jeg skulle ha når jeg var 14 år, og når jeg endelig fikk råd, kjøpte jeg den.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

For mange år siden hadde jeg en 626 2.0i - 16V GLX stasjonsvogn.

Hvit, originale hjulkapsler og en tulling bak rattet som rett som det var touchet turtallssperren på 7600rpm hvis en kar i en mer elegant designet bil yppet seg.

Da jeg kjøpte denne bilen, og tok en bilintressert kompis med på sitte-på prøvetur, så var det lett å se at han var skuffet, selv om han prøvde å skjule det for ikke å skuffe meg.
Kjørte rolig i par minutter, så kom vi til en lang slak nedoverbakke, sakte fart på toppen, også ga jeg den nesten 8000rpm på de tre første gearene...

Kompisen min ble så ivrig at han snakket utydelig i to minutter, og vi ble begge enig om at det var en j**** drittbil med en fantastisk motor. Helt stille og vibrasjonsfri på tomgang, og helt kjempesint i fart. Nesten uten å bruke bensin i det hele tatt.
Stasjonsvogna hadde i tillegg lavere utveksling enn personbilene, så aksen var veldig bra.
MEn den rustet like fort som den gikk. :?

Nå er det derimot Mercedes E klasse med minste bensinmotor & automat som gjelder til kjerringa, jeg kjører en 2006 Iveco varebil som som servicebil på jobb.

Lyspunktet er jo at det ser ut som Mx-5/Miata kommer på plass innen et par uker nå. :D
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
friskus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 386
Joined: 21 Jul 2005, 02:00
Location: Tr.heim/Tønsberg
Status: Offline

Post by friskus »

Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Miataen og mazda generelt har jeg aldri sett noe serlig på, til like etter jeg solgte civicen min og hadde noen kroner til overs. Kom da over en snerten miata i nordland. Bakhjulsdreven cab til rundt 60 lapper, ja takk.. :)
Bortsett fra miata synes jeg rx7 og rx8 er snanse biler, men utenom det stopper det.
Tips om slanking, fitness og kosthold.
Besøk www.slankmeg.com
Post Reply