Hvordan få lyktene (og panseret) i "vater"

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Hvordan få lyktene (og panseret) i "vater"

Post by TraCkinG »

Jeg minnes det var en tråd som sa noe om dette tidligere, men finner ikke den nå... Problemet mitt er at vippelyktene mine ikke går helt "i ett med panseret".. som man kan se på bildet under, er det liksom en liten "stygg" glippe... er det noen mulighet for å få rettet på dette slik at det blir rett igjen? takk for tips

Image

Edit: Bildet hadde vist falt ut av tråden, så har lagt inn på nytt!
Last edited by TraCkinG on 05 Feb 2007, 12:39, edited 2 times in total.
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

vanlig problem... det er bare å åpne opp panseret ditt.. ta tak i bakkant på lyktedekselet og dra opp.. lukke panseret og se om det passer.. gjenta prosedyren hvis det trenger ytterligere justering oppover, evt. press ned hvis det ble for høyt..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

ahh.. så det er ikke verre nei!! men da er det noe som skal fikses på i morgen iallfall! så bilde av en annen bil nå (host thamun) hvor lyktene lå helt fint.. ser så veldig mye bedre ut... takk HansT
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1017
Joined: 05 Aug 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MagnusAntony »

Kan også være at de er feil justert. Dette kan stilles med 4 skruer som er på sidene, litt mere omfattende arbeid siden lyktedekslene i plast må av. Men mest sannsynlig er det bare noen som har lent seg på de og dytta de ned..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
User avatar
fatlaces
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 08 Feb 2005, 01:00
Location: Sarpsborg
Contact:
Status: Offline

Post by fatlaces »

jeg prøvde dette med å dra, men måtte av med den svarte plasten og løsne på de 4 skruene.

uansett ikke vanskelig..
Bmw Z4 2003, 3.0i
Huyndai Elentra GL 1997 (vinter og bruksbil)
*Mazda MX-5 1990, 1.6
*Toyota Camry 1981 (R.I.P)
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Tar opp denne tråden, selvom mitt problem ikke er akkurat det samme denne gangen, men er innenfor noe av det samme.

Problemet er at panser er "for høyt" i forhold til resten av bilen, se bildet:
Image
Er det noe jeg kan gjøre for å utligne denne forskjellen? (Noen får sikkert med seg at jeg har satt på panserløftere også, men det var slik også før jeg satt på disse! men, er det noe jeg kan slakke/skru igjen av skruer, eller er det bare tøy og bøy :P??
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
flybert
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by flybert »

Det problemet med at panseret var for høyt hadde jeg også. løsningen er ganske enkel : Skru opp de tre skruene som holder panserfestet på plass, da detter festet ned, og teit skruene igjen. Da sitter panseret nemlig akkurat der det skal og du slipper å ha store gliper mellom panseret og skjermene ;) Gjort på 5 minutter :)
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

flybert wrote:Det problemet med at panseret var for høyt hadde jeg også. løsningen er ganske enkel : Skru opp de tre skruene som holder panserfestet på plass, da detter festet ned, og teit skruene igjen. Da sitter panseret nemlig akkurat der det skal og du slipper å ha store gliper mellom panseret og skjermene ;) Gjort på 5 minutter :)
Flybert! om dette fungerer, skal vi gå på deit da :P hehe... (spøk altså!!) men, ble litt glad da :) teste i morgen når det er litt lys ute! på forhånd takk :)
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
flybert
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by flybert »

hehe, jeg er ikke berte altså ! håper dette funker da, det gjorde mirakler med bilen min.
Når panseret sitter der det skal sitter det i skikkelig spenn, og du må presse det ned for at det skal gå i lås.
En ting jeg lurer på, er det lett å få på små skilter på bilen ? jeg har en 92mod. Miata nemlig og måtte klippe litt i skiltet bak, jeg vil også ha små skilter ! hehe
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

kan kansje klare å lure til deg lite kvadratisk skilt bak.. men resten kan du nok desverre bare glemme.. :S :x :roll:
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

flybert.. du kunne ikke tatt et bilde av de tre skruene du mener?? Eller forklare meg hvilke tre skruer du tenker på...??

Finner liksom ikke tre skruer noe sted jeg... Bare jeg som er dårlig til å lete eller??

Angående lite skilt: bak burde du vel greit klare å skaffe deg, fordi det er jo ikke plass til det store i utgangspunktet om du har miata... lite foran kan du egentlig bare glemme, så vidt jeg vet!
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
flybert
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by flybert »

joda, jeg kan ta et bilde og sende det til deg på mail. ( Med panserfeste mener jeg der hvor panseret fester seg fremme i midten på bilen når du lukker det )
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

flybert wrote:joda, jeg kan ta et bilde og sende det til deg på mail. ( Med panserfeste mener jeg der hvor panseret fester seg fremme i midten på bilen når du lukker det )
ahh... men da stiller jo saken seg i et helt annet lys!! Så lang siden, der panseret er festet på hver sin side jeg!!

Dette sjekkes i morgen :) takker igjen flybert
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
User avatar
flybert
0 RPM
0 RPM
Posts: 11
Joined: 02 Aug 2006, 02:00
Location: Bergen
Status: Offline

Post by flybert »

Den er god ;) Beklager at jeg var litt tvetydig, men jeg tenkte rett ! hehe

gi oss en tilbakemelding om hvordan det går da :)
User avatar
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1119
Joined: 02 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 587
Location: Sandefjord
Contact:
Status: Offline

Post by TraCkinG »

Drar opp denne tråden IGJEN jeg..

Får fortsatt ikke dette panseret til å ligge skikkelig.. Det er bare ene siden det ikke går helt ned på, og der kan jg liksom presse det ned etterpå, men med en gang jeg starter å kjøre, så forsvinner det opp igjen...

Jeg synes ikke dette er noe særlig å kjøre med, jeg blir liksom litt "redd" for at panseret skal bøyes... Så, noen som har noen andre tips til å få det ned?

Tok forrige dagen av panserløfterene mine, for å sjekke om det var disse som holdt det oppe, men det hjalp ikke noe! Så, sliter da forsatt.. :(
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Post Reply