Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
steffen wrote:Espen: dette var blandet kjøring. Ingenting langkjøring i nevneverdig grunn.
var da mye uansett
fant ut at slangeklemma på luftfilteret ikke var skrudd på, har vært og kjøpt rense pakke til kn filteret, har blitt vasket og ligger nå til tørk.
kan det ha noe betydning for forbruket??
steffen wrote:Espen: dette var blandet kjøring. Ingenting langkjøring i nevneverdig grunn.
var da mye uansett
fant ut at slangeklemma på luftfilteret ikke var skrudd på, har vært og kjøpt rense pakke til kn filteret, har blitt vasket og ligger nå til tørk.
kan det ha noe betydning for forbruket??
Nei. tviler på dette siden det var løst eller luftmengdemåleren, synest du den bruker for mye så er det høgrefoten eller labdasonde som er gåen, synest de er nesten gratis i bruk eg, hadde nett en 323f 1996 modell, den drakk mye mer enn lille mx5, til og med min 323 fra 1979 bruker jo mer.
Syns jeg hadde et ganske rått forbruk da jeg klarte å kjøre ca 16 mil på nesten full tank... Plutselig var nåla på E, og da tok jeg en mega rolig nedkjølings runde og kjørte rolig til en bensinstasjon asap. Detta skjedde såklart på rudskogen, hehehe. Ikke på lande veien.
På blandet kjøring har jeg aldri målt forbruket, men tipper det ligger på rundt liter'n med en ecu som ikke er fin tunet.
RedRider wrote:Syns jeg hadde et ganske rått forbruk da jeg klarte å kjøre ca 16 mil på nesten full tank... Plutselig var nåla på E, og da tok jeg en mega rolig nedkjølings runde og kjørte rolig til en bensinstasjon asap. Detta skjedde såklart på rudskogen, hehehe. Ikke på lande veien.
På blandet kjøring har jeg aldri målt forbruket, men tipper det ligger på rundt liter'n med en ecu som ikke er fin tunet.
har sjekket forbruket i dag er vant med en annen bil med dobbel så stor tank.
satt på ny vasket filter i dag, brukte 0.69 på mila, kjørte 11,7mil hadde caben nede i 8-9mil + 2,5 mil med by kjøring, noe tomgang + noe gass på giving som denne bilen bare ber om så jeg skal vel sies og være veldig fornøyd med mx5,en min
På langkjøring med ganske varierende tyngde på høyrefoten så bruker min ca. 0,8l på mila. Syns ikke det er så mye med tanke på hvor feit blanding motoren min får nå. Linken er ikke fintuna i sonene med boost. Må kjøpe bredbåndslambda først
Thamun wrote:På langkjøring med ganske varierende tyngde på høyrefoten så bruker min ca. 0,8l på mila. Syns ikke det er så mye med tanke på hvor feit blanding motoren min får nå. Linken er ikke fintuna i sonene med boost. Må kjøpe bredbåndslambda først
Er ikke ille det.. Brukte 1,2 L/mila før jeg monterte link.. Etter linken brukte jeg 0,9 L/mila..
Nå har jeg ganske høy snittfart på langkjøring..
Bilen bruker ganske mye mer bensin i 130 km/h istedet for 80 km/h..
Tror jeg bruker ca 5% av dysekapasiteten i 80 kmh og 12% av dysekapasiteten i 130 kmh..
Nå har jeg bare kjørt standardmap og grov autotuning.. Men glemmer å lagre hele tiden, så den er ikke så mye tuna inn..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Thamun wrote:På langkjøring med ganske varierende tyngde på høyrefoten så bruker min ca. 0,8l på mila. Syns ikke det er så mye med tanke på hvor feit blanding motoren min får nå. Linken er ikke fintuna i sonene med boost. Må kjøpe bredbåndslambda først
Er ikke ille det.. Brukte 1,2 L/mila før jeg monterte link.. Etter linken brukte jeg 0,9 L/mila..
Nå har jeg ganske høy snittfart på langkjøring..
Bilen bruker ganske mye mer bensin i 130 km/h istedet for 80 km/h..
Tror jeg bruker ca 5% av dysekapasiteten i 80 kmh og 12% av dysekapasiteten i 130 kmh..
Nå har jeg bare kjørt standardmap og grov autotuning.. Men glemmer å lagre hele tiden, så den er ikke så mye tuna inn..
vil bare takke for mange gode svar og innteriserte folk med sans for ordentelige biler
Men hvis du får tak i en California importert bil, så har vel den sekvensiell dysestyring..
Er ikke helt sikker på det, men er ganske sikker..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Høres nesten ut som at man skal bøte for å ha lite hk (90) på bilen med tanke på bruken av bensin, da det kreves mer for å bilen opp i fart enn om bilen hadde mer hk..