Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Er enig med vidar her, prøv å finn deg en med lite skilt.. for dette er umulig å skaffe seg nå.. og de som har godkjent lite kan vel få nye slike også vis behovet skulle vera der.. er ikkje noe fint med stort skilt på en liten mx-5..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Jeg lurer litt på hva dere ville prioritert først og sist...
lag gjerne en nummerert liste lite skilt kommer ikke øverst på min liste i alle fall....
Farge, utstyr og motor/modell er viktigst for meg, og seff. at bilen er i (helst meget) god stand...
..bare de kriteriene kan være vanskelig å oppfylle
lag gjerne en nummerert liste lite skilt kommer ikke øverst på min liste i alle fall....
Farge, utstyr og motor/modell er viktigst for meg, og seff. at bilen er i (helst meget) god stand...
..bare de kriteriene kan være vanskelig å oppfylle
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
1. Cruise controlEspenSort92 wrote:Jeg lurer litt på hva dere ville prioritert først og sist...
2. 1991-og-en-halv eller nyere motor
3. Ikke noe annet
4: Ikke noe annet heller.
5. Ok, helst en 2004 Mazdaspeed med 178hk og alt USA utstyr.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
1 Bra teknisk stand
2 Bra utvendig stand
3 Minst mulig utstyr
2 Bra utvendig stand
3 Minst mulig utstyr
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Status: Offline
Tja, enig i at det er greit og pent med skinnseter, men har i disse dager hatt min bil i 5 år, og brukt #()=/&=¤%/(¤ med penger på ugrades og goodies. Likevel, jeg har faktisk ALDRI savnet skinnseter, og hatt det høgt på min liste. Ser ihvertfall ikke "nødvendigheten" av det.Alexander wrote:Skinn seter ( cab. uten skinn er ikke noe)
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Skinn seter er ikke ett must... men om der står skinnseter i så er det jo ikke domt da...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Skinn er kjempekjekt, jeg ville aldri byttet, selv om det kan bli varmt om sommeren og kaldt om vinteren...
Hvis jeg skulle kjøpe bil nå så hadde det blitt den Sorte '94 Miata'en med alt utstyr som står til salgs,
hvis den er i god stand seff.
Steffen: da er du liten eller setene slitt i sidestøttene, jeg slenger ingen steder i svingene
Hvis jeg skulle kjøpe bil nå så hadde det blitt den Sorte '94 Miata'en med alt utstyr som står til salgs,
hvis den er i god stand seff.
Steffen: da er du liten eller setene slitt i sidestøttene, jeg slenger ingen steder i svingene
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Jeg er sjokkert...
Hvilket skilt som er på bilen må jo være det som veier minst ved valg av bil. Det er jo et kjennemerke , ferdig med det...
For min del var det:
1. 1.8 liter da den skulle trimmes.
2. Km. stand og generell teknisk stand, ( service hefte osv.)
3. Diffsperre (torsen)
4. Farge.
Prioriteringer kommer vel ann på person og bruk. Jeg mener at alle som ikke er innstilt på å mekke og skal kjøpe seg en bil som er mer enn 10 år gammel burde prioritere tekniskstand og km. forran alt annet.
Skal man trimme seriøst er 1.8 liter nesten et must. Ikke bare pga. motorvolum men kraftigere diff/akslinger, bedre utvalg av tuning-deler osv.
Av tilleggsutstyr ville jeg prioritert de tingene som koster skorta og skaffe hver for seg. Eks. Torsen diff, hardtop.
Dilldall kan monteres senere ved behov.
Jeg har talt.
Hvilket skilt som er på bilen må jo være det som veier minst ved valg av bil. Det er jo et kjennemerke , ferdig med det...
For min del var det:
1. 1.8 liter da den skulle trimmes.
2. Km. stand og generell teknisk stand, ( service hefte osv.)
3. Diffsperre (torsen)
4. Farge.
Prioriteringer kommer vel ann på person og bruk. Jeg mener at alle som ikke er innstilt på å mekke og skal kjøpe seg en bil som er mer enn 10 år gammel burde prioritere tekniskstand og km. forran alt annet.
Skal man trimme seriøst er 1.8 liter nesten et must. Ikke bare pga. motorvolum men kraftigere diff/akslinger, bedre utvalg av tuning-deler osv.
Av tilleggsutstyr ville jeg prioritert de tingene som koster skorta og skaffe hver for seg. Eks. Torsen diff, hardtop.
Dilldall kan monteres senere ved behov.
Jeg har talt.
Re: Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!
ljunggr1 wrote:Hei!
Er ute etter å kjøpe en miata og kom over en nå. Har ikke så mye peiling på disse enda, så håpet noen her kunne hjelpe meg med å finne ut om den er noe å satse på
90 modell Mazda Miata 1,6 importert fra USA. Bilen har rullet 105 000, med dokumentert servicehefte. Av utstyr kan jeg nevne ac, cruisecontrol, airbag på førerside, alu felg v/s.. (Mulig standard dette på Miata?)
En del slitedeler byttet i det siste..
Han skal ha 69' for bilen inkl årsavgift.
Godt kjøp??
Hvorfor ikke kjøpe min heller? 94 modell miata:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=786669
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
Re: Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!
Som jeg skrev... det hadde jeg gjort!roar wrote: Hvorfor ikke kjøpe min heller? 94 modell miata:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=786669
Hvis jeg noensinne skal bytte ut min i en nyere NA må det bli en sånn
Jeg hadde en med samme specs. bare i 92 modell, savner den litt ja..
men jeg er nok altfor glad i den jeg har nå til at jeg bytter den ut, har gjort for mye med den... ellers skulle jeg solgt min og kjøpt din
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
X-1992 MX-5
X-1992 Miata