Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Jeg ville gått for en som var godkjent med lite skilt foran. Vet ikke hvor mange som er godkjent med lite skilt foran ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Er enig med vidar her, prøv å finn deg en med lite skilt.. for dette er umulig å skaffe seg nå.. og de som har godkjent lite kan vel få nye slike også vis behovet skulle vera der.. er ikkje noe fint med stort skilt på en liten mx-5..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Jeg lurer litt på hva dere ville prioritert først og sist...

lag gjerne en nummerert liste :) lite skilt kommer ikke øverst på min liste i alle fall....

Farge, utstyr og motor/modell er viktigst for meg, og seff. at bilen er i (helst meget) god stand...
..bare de kriteriene kan være vanskelig å oppfylle
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

EspenSort92 wrote:Jeg lurer litt på hva dere ville prioritert først og sist...
1. Cruise control
2. 1991-og-en-halv eller nyere motor
3. Ikke noe annet
4: Ikke noe annet heller.
5. Ok, helst en 2004 Mazdaspeed med 178hk og alt USA utstyr.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

1 Bra teknisk stand
2 Bra utvendig stand
3 Minst mulig utstyr
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

1 teknisk stand
2 at den har AC
3 godkjent lite skilt
4 ekstra utstyr
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Alexander
Status: Offline

Post by Alexander »

1. MÅ være en 1,8 liter
2. Skinn seter ( cab. uten skinn er ikke noe)
3. Teknisk stand
4. Hardtopp
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Alexander wrote:Skinn seter ( cab. uten skinn er ikke noe)
Tja, enig i at det er greit og pent med skinnseter, men har i disse dager hatt min bil i 5 år, og brukt #()=/&=¤%/(¤ med penger på ugrades og goodies. Likevel, jeg har faktisk ALDRI savnet skinnseter, og hatt det høgt på min liste. Ser ihvertfall ikke "nødvendigheten" av det.
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

har en mistanke om at skinnseter fort blir klamt jeg..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

Skinn seter er ikke ett must... men om der står skinnseter i så er det jo ikke domt da...
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
steffen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1220
Joined: 23 Nov 2004, 01:00
Location: Kristiansand
Status: Offline

Post by steffen »

Jeg føler jeg sitter dårlig i skinnseter. Blir kastet her og der i setet på svingete vei. Husker du sytinga mi i garasjen din Kodvaag? :mrgreen:
PS: det var din bil jeg satt i Alexander :D
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Skinn er kjempekjekt, jeg ville aldri byttet, selv om det kan bli varmt om sommeren og kaldt om vinteren...

Hvis jeg skulle kjøpe bil nå så hadde det blitt den Sorte '94 Miata'en med alt utstyr som står til salgs,
hvis den er i god stand seff.

Steffen: da er du liten eller setene slitt i sidestøttene, jeg slenger ingen steder i svingene :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg er sjokkert...
Hvilket skilt som er på bilen må jo være det som veier minst ved valg av bil. Det er jo et kjennemerke , ferdig med det...

For min del var det:
1. 1.8 liter da den skulle trimmes.
2. Km. stand og generell teknisk stand, ( service hefte osv.)
3. Diffsperre (torsen)
4. Farge.

Prioriteringer kommer vel ann på person og bruk. Jeg mener at alle som ikke er innstilt på å mekke og skal kjøpe seg en bil som er mer enn 10 år gammel burde prioritere tekniskstand og km. forran alt annet.
Skal man trimme seriøst er 1.8 liter nesten et must. Ikke bare pga. motorvolum men kraftigere diff/akslinger, bedre utvalg av tuning-deler osv.
Av tilleggsutstyr ville jeg prioritert de tingene som koster skorta og skaffe hver for seg. Eks. Torsen diff, hardtop.
Dilldall kan monteres senere ved behov.

Jeg har talt.
User avatar
roar
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 165
Joined: 02 Dec 2003, 01:00
Location: Ørskog
Status: Offline

Re: Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!

Post by roar »

ljunggr1 wrote:Hei!

Er ute etter å kjøpe en miata og kom over en nå. Har ikke så mye peiling på disse enda, så håpet noen her kunne hjelpe meg med å finne ut om den er noe å satse på :)

90 modell Mazda Miata 1,6 importert fra USA. Bilen har rullet 105 000, med dokumentert servicehefte. Av utstyr kan jeg nevne ac, cruisecontrol, airbag på førerside, alu felg v/s.. (Mulig standard dette på Miata?)

En del slitedeler byttet i det siste..

Han skal ha 69' for bilen inkl årsavgift.

Godt kjøp??

Hvorfor ikke kjøpe min heller? 94 modell miata:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=786669
09 Mazda 6
93 Miata LE (solgt april13)
03 Mazda 6
94 Miata 1,8 Brilliant black C-package (Solgt juni.05)
91 Miata 1,6 BRG (solgt juli.02)
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Trenger hjelp fra eksperter til kjøp av Miata!

Post by EspenAndre »

roar wrote: Hvorfor ikke kjøpe min heller? 94 modell miata:
http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=786669
Som jeg skrev... det hadde jeg gjort! :)
Hvis jeg noensinne skal bytte ut min i en nyere NA må det bli en sånn

Jeg hadde en med samme specs. bare i 92 modell, savner den litt ja..
men jeg er nok altfor glad i den jeg har nå til at jeg bytter den ut, har gjort for mye med den... ellers skulle jeg solgt min og kjøpt din :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply