Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Gabzh wrote:Vanntemperatur-sensoren (eller hva det var) må jeg vel fjerne kjøleslanger osv. for å bytte?
Du trenger ikke fjerne noen slanger, men jeg tror du må tappe litt kjølevann for at det ikke skal renne ut gjennom hullet som sensoren sitter i. Det er en tappekran under radiatoren. Gjør litt rent rundt krana før du tapper, og bruk en ren beholder, så kan du helle det du har tappet ut på igjen når du er ferdig.
Når det er sagt, så tror jeg ikke den temperatursensoren har noen betydning for problemet ditt. Du kan prøve å koble den ut og se om det gjør en forskjell. Du kan også prøve å måle motstanden på den når den er kald og igjen når den er varm. Jeg har ikke Veloce-boken for hånden, men hvis du får målt kan jeg sjekke om det er riktig.
2009 Audi A4 2,0 TFSI S line quattro «Frantz» – 1993 Mazda Miata 1,6 C «Zoom-Zoom» – 2014 VW e-Golf «Tardis» – 2009 Jaguar X-Type 2,2D «Drittbil» – 2003 Audi A4 1,8T S line quattro «Prinz Eugen» – 1992 Audi 100 2,8E quattro «Tirpitz» – 1986 Peugeot 309 GT «Leo»
Oppdatering for de som har fulgt med så langt: coilpakken til Gabzh var helt fin. Min, derimot...
Tennspole til sylinder 4 og 1, med tennkabel til sylinder 4.
Ny (brukt) coilpakke er ordnet, trenger en omgang med kontaktrens. Noen anbefalinger til tennkabler før jeg bestiller?
2009 Audi A4 2,0 TFSI S line quattro «Frantz» – 1993 Mazda Miata 1,6 C «Zoom-Zoom» – 2014 VW e-Golf «Tardis» – 2009 Jaguar X-Type 2,2D «Drittbil» – 2003 Audi A4 1,8T S line quattro «Prinz Eugen» – 1992 Audi 100 2,8E quattro «Tirpitz» – 1986 Peugeot 309 GT «Leo»
Gabzh wrote:Den kan vel ikke ha endret seg siden i vinter? Ble jo innstilt fint da.
fort gjort å måle dette.
jeg hadde noe liknende symptomer for mange år siden.
jeg jobbet systematisk med å finne feilen i lang tid. Det siste jeg sjekket var timing og tdc.
timing var off med nesten 10 grader, og skyldtes slitt veivtapp. Ikke at du har dette problemet, men off timing kan og skyldes at f.eks cas-en din ikke sitter skikkelig, eller at reima di har hoppet over et hakk..
se på det som en del av feilsøkingen
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Gabzh wrote:Hmm, ja, absolutt verdt et forsøk! Noen som har sånn timing-pistol å låne bort? Eventuelt en hjelpende hånd til å justere timingen?
Den har vel ikke flyttet seg etter at jeg flyttet registerreima til riktig posisjon, reparerte shortnose og timet motoren.
(hvis ingen andre har vært å skrudd da ......)
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Virker for øvrig som om bilen blir verre og verre. Eller, det har vært ganske ille i det siste. Nå hoster og harker den omtrent hele tiden når jeg er i lavt turtall. Spesielt igangsetting i første gir.
Det går jo bare en vei.. Nå kan ikke jeg mye motor, men når jeg sitter på virker det jo som den ikke får bensin. Den høres akkurat ut som når jeg glemte å fylle bensin på gressklipperen. Så, å feilsøke utifra det er vel en start? Liksom typ. hva går bensinen igjennom fra tank til brenning..
Hvis du melder deg frivillig som personlig drosje, så Nei, orker ikke det j**** surret med kollektivtransport til og fra skolen herfra. For ikke å nevne at det koster meg mer enn en timeslønn å komme meg til og fra jobb.
Jeg ville ikke brukt denne mer før jeg fant ut av problemet, ikke for å være frekk. Men sjekke om diffen er i orden når den lider sånn, høres ikke bra ut....
Du må ikke reise til Mazda for å få hjelp til en sjekk, går an å finne litt bakside verksteder som er rimelig.