Rudolf (mye bilder)
Moderator: Styremedlemmer
- obi-one
- 7200 RPM
- Posts: 1139
- Joined: 12 Sep 2009, 22:00
- Medlemsnummer: 829
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
De Anglofile Gratulerer!
Skulle du ikke vurdere en Rover P6 med gassturbin snart?
Skulle du ikke vurdere en Rover P6 med gassturbin snart?
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Takk takk.obi-one wrote:De Anglofile Gratulerer!
Skulle du ikke vurdere en Rover P6 med gassturbin snart?
Jeg vurderer mye rart jeg.
Men det var denne reklamefilmen som gjorde utslaget:
http://www.youtube.com/watch?v=5-AIj7Gy6mc
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 6500 RPM
- Posts: 620
- Joined: 04 Mar 2011, 16:42
- Medlemsnummer: 913
- Location: Sunndal
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Du som kjøpte den ja
Såg på den da annonsen kom ut
pen liten gamling
Såg på den da annonsen kom ut
pen liten gamling
Twilighter aka Reidar
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
--
Mazda Miata 1993 C-pack, Rød med tan interiør og svart top (hardtop)
Honda Civic 1978 1.2 Hondamatic aka "slureomat" (Vinterbilen)
Subaru Legazy 2002 2.0 (Konebilen til frua i huset)
- reidunn
- 2000 RPM
- Posts: 351
- Joined: 27 Jun 2010, 21:48
- Medlemsnummer: 871
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Gratulerer med veldig fin bil. Den er skikkelig tøff !!
r
r
Miata 96 m-edition 1,8 (Starlight Blue Mica) NyPettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
Miata 94 m-edition 1.8 (Montego Blue Mica) Pettersen
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Utrolig morsom.
Gratulerer.
Hva skal h*n hete? Elizabeth? Winston?
Jeg er spent!
Gratulerer.
Hva skal h*n hete? Elizabeth? Winston?
Jeg er spent!
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
James... er navnet.midget77 wrote:Utrolig morsom.
Gratulerer.
Hva skal h*n hete? Elizabeth? Winston?
Jeg er spent!
Her står han og venter på transport over fjellet.
Er nok på plass i garasjen før helga.
Erik
(kommende piratdrosjesjåfør)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Nok en gang- Gratulerer med James.
Du vet sikkert at MG brukte mye deler fra A-30 og A-35 da de designet midget/sprite modellene.
Om ikke mekaniske deler til A-30 er å få tak i, kanskje midgetdeler kan brukes.
Du vet sikkert at MG brukte mye deler fra A-30 og A-35 da de designet midget/sprite modellene.
Om ikke mekaniske deler til A-30 er å få tak i, kanskje midgetdeler kan brukes.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Henger meg på gratulasjonene. Og hvis dette bilkjøpet også holder vanlig "Rudolf standard" er det vel ikke annet enn tennplugger og olje som behøves av delermidget77 wrote:Nok en gang- Gratulerer med James.
Du vet sikkert at MG brukte mye deler fra A-30 og A-35 da de designet midget/sprite modellene.
Om ikke mekaniske deler til A-30 er å få tak i, kanskje midgetdeler kan brukes.
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Pelle
- 7200 RPM
- Posts: 2410
- Joined: 19 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 300
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
x-1991 classic red
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Lykke til med James.
Etterfølgeren til A 30 dvs. A 35 var den første bilen jeg fikk mine spede forsøk som hobbymekaniker på.
Hadde en kamerat som kjøpte en A 35 varevogn som sin første bil, + en todørs A 30 eller A 35 personbil som delebil.
Varevogna ble pusset opp og lakkert giftgrønn (Kawasakigrønn?)
Er noen som husker en giftgrønn A 35 som sladda runt i Trondheims gater på begynnelsen av 1970 tallet så var det jeg som var den livredde passasjeren.
Husker med gru justeringen av bakbremsene på A 35. I god engelsk ånd skulle det vel spares et par pence ved produksjonen: En sentral bremsesylinder midt under bilen bak. Mekanisk overføring fra denne ut til hvert bakjul.
Mimre, mimre.
Steinar
Etterfølgeren til A 30 dvs. A 35 var den første bilen jeg fikk mine spede forsøk som hobbymekaniker på.
Hadde en kamerat som kjøpte en A 35 varevogn som sin første bil, + en todørs A 30 eller A 35 personbil som delebil.
Varevogna ble pusset opp og lakkert giftgrønn (Kawasakigrønn?)
Er noen som husker en giftgrønn A 35 som sladda runt i Trondheims gater på begynnelsen av 1970 tallet så var det jeg som var den livredde passasjeren.
Husker med gru justeringen av bakbremsene på A 35. I god engelsk ånd skulle det vel spares et par pence ved produksjonen: En sentral bremsesylinder midt under bilen bak. Mekanisk overføring fra denne ut til hvert bakjul.
Mimre, mimre.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Jeg er helt enig.Pelle wrote:Gratulerer med ny bil Erik.
Det var vel egentlig en slik du skulle hatt:
Hvor får jeg tak i en sånn ?
Nå har jeg også prøvd:Steinar wrote:Lykke til med James.
Etterfølgeren til A 30 dvs. A 35 var den første bilen jeg fikk mine spede forsøk som hobbymekaniker på.
Hadde en kamerat som kjøpte en A 35 varevogn som sin første bil, + en todørs A 30 eller A 35 personbil som delebil.
Varevogna ble pusset opp og lakkert giftgrønn (Kawasakigrønn?)
Er noen som husker en giftgrønn A 35 som sladda runt i Trondheims gater på begynnelsen av 1970 tallet så var det jeg som var den livredde passasjeren.
Husker med gru justeringen av bakbremsene på A 35. I god engelsk ånd skulle det vel spares et par pence ved produksjonen: En sentral bremsesylinder midt under bilen bak. Mekanisk overføring fra denne ut til hvert bakjul.
Mimre, mimre.
Steinar
For se hva jeg fant på Skedsmokorset i ettermiddag !
Med Reidun og hennes nye perle som følgebil tok jeg sjansen på å kjøre James over Gjelleråsen hjem til Oslo.
Risikosport, i følge noen, men litt må man jo satse ?
Siden Lucas, mørkets fyrste, har vært involvert i det elektriske så var det ikke mye som virket av sånne derre strømgreier.
Men hva gjør vel det når motoren går som ei kule ;D
For en kjøreopplevelse.
Her snakker vi om å kjøre BIL
Veldig artig, overraskende, sjarmerende og spennende.
Bilen er faktisk veldig stabil og fin å kjøre.
Den lille motoren jobber som en helt og gjør bilen helt grei å håndtere i trafikken.
Men høyreratt, manglende blinklys, hovedlys, bremselys og vindusvisker gjør sitt til å holde sjåføren våken.
Og bremsene, de er livsfarlige
Så vips, var bilen på plass i Sinsengarasjen og klar for grundig gjennomgang i helgen.
Blir vel en tråd om James også, på ett eller annet egnet forum.
Å sånn går nu dagan .....
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Bertil har blitt Norsk Statsborger
...... men helt enkelt var det ikke.
Bertils møte med Statens Vegvesen var ikke helt uten problemer.
Vegvesenet er skeptiske og mistenksomme til alt som kommer fra det store utlandet (og det gjør jo gjerne biler ::)).
Noen husker kanskje alt styret jeg hadde med Beverly, fire måneder tok det.
Bertil har vært gjennom en stor restaurering for en del år tilbake (derfor er den rustfri og strøken).
Under restaureringen ble det konstatert at opprinnelig rammenummer var uleselig.
Derfor fikk bilen tildelt nytt nasjonalt rammenummer av myndighetene i Ungarn.
Dette er grundig dokumentert og redegjort for i brev på Tysk fra registreringsmyndighetene i Budapest.
Bilen har vognkort ( i plast med Hologram ) og dokumenter i henhold til EU-regler og bestemmelser.
Alle dokumentene viser til det nye rammenummeret som er tydelig preget inn i bilen.
Motornummer og andre kjennetegn stemmer også overens med dokumentene.
I tillegg er bilen godkjent som veterankjøretøy av TÛV i Tyskland.
Også dette med dokumenter som viser til det nye rammenummeret.
Hvis man taster inn det nye rammenummeret i diverse VIN-verktøy på Internett får man følgende opplysninger:
Nummeret er et nasjonalt rammenummer som er tildelt av Vegmyndighetene i Budapest, Ungarn.
For Statens Vegvesen var ikke dette bra nok.
De hevdet at det nye rammenummeret var "ikkeeksisterende"
Jeg hadde som eier plikt til å bevise bilens identitet.
Hva gjør man da ?
Man skriver brev.
Mange brev.
Man ringer.
Mange telefonsamtaler.
Slikt tar tid.
Mange uker/måneder.
I dag fikk jeg dette brevet i posten:
Når Vegvesenet korrigerer sine blundere, så kaller de det:
"oppdatering av vedtak".
Jeg vant !
Så mandag blir det ny tur til Tollbua, denne gang for å betale engangsavgift.
Kjennemerker fra Lakselv, ligger og venter på Trafikkstasjonen.
Erik
(som snart skal slutte å snakke om sidesprangene sine ....)
...... men helt enkelt var det ikke.
Bertils møte med Statens Vegvesen var ikke helt uten problemer.
Vegvesenet er skeptiske og mistenksomme til alt som kommer fra det store utlandet (og det gjør jo gjerne biler ::)).
Noen husker kanskje alt styret jeg hadde med Beverly, fire måneder tok det.
Bertil har vært gjennom en stor restaurering for en del år tilbake (derfor er den rustfri og strøken).
Under restaureringen ble det konstatert at opprinnelig rammenummer var uleselig.
Derfor fikk bilen tildelt nytt nasjonalt rammenummer av myndighetene i Ungarn.
Dette er grundig dokumentert og redegjort for i brev på Tysk fra registreringsmyndighetene i Budapest.
Bilen har vognkort ( i plast med Hologram ) og dokumenter i henhold til EU-regler og bestemmelser.
Alle dokumentene viser til det nye rammenummeret som er tydelig preget inn i bilen.
Motornummer og andre kjennetegn stemmer også overens med dokumentene.
I tillegg er bilen godkjent som veterankjøretøy av TÛV i Tyskland.
Også dette med dokumenter som viser til det nye rammenummeret.
Hvis man taster inn det nye rammenummeret i diverse VIN-verktøy på Internett får man følgende opplysninger:
Nummeret er et nasjonalt rammenummer som er tildelt av Vegmyndighetene i Budapest, Ungarn.
For Statens Vegvesen var ikke dette bra nok.
De hevdet at det nye rammenummeret var "ikkeeksisterende"
Jeg hadde som eier plikt til å bevise bilens identitet.
Hva gjør man da ?
Man skriver brev.
Mange brev.
Man ringer.
Mange telefonsamtaler.
Slikt tar tid.
Mange uker/måneder.
I dag fikk jeg dette brevet i posten:
Når Vegvesenet korrigerer sine blundere, så kaller de det:
"oppdatering av vedtak".
Jeg vant !
Så mandag blir det ny tur til Tollbua, denne gang for å betale engangsavgift.
Kjennemerker fra Lakselv, ligger og venter på Trafikkstasjonen.
Erik
(som snart skal slutte å snakke om sidesprangene sine ....)
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Gratulerer, det var hyggelig å høre!!
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- 2re
- 7200 RPM
- Posts: 3202
- Joined: 08 Mar 2008, 18:32
- Medlemsnummer: 704
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Rudolf (mye bilder)
Gratulerer! Neste gang kan du prøve på familiegjenforening
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD