Min Miata 92" ble her om dagen dratt inn i kontroll av Politiet.
Hun ble avskiltet på stedet pga tull med forsikring
og måtte inn på full teknisk kontroll snarest.
Ting som ble påpekt og måtte endres på var:
- Bremsene,
- Bristet frontlys (vippelyktene)
- Uoriginalt ratt uten tute
- Eksosanlegg for mye støy
- Ikke gummi på gass, clutch og bremse pedal
- For lav plassering av skilt foran, de mente at jeg måtte ha dem på toppen av front bumper.
Er det forresten påbudt med sideblinkers? Da min kjære Miata fra Canada har ikke det.
Har dere noen tips om hva jeg bør gjøre? =/
Noen som forresten har et originalt ratt med bært bært bryter på som jeg kan låne ?
Fredrik.
FULL TEKNISK KONTROLL
Moderator: Styremedlemmer
-
- 500 RPM
- Posts: 93
- Joined: 21 Feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 484
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: FULL TEKNISK KONTROLL
Huff da. Det var kjedelig.
Tror at krav om sideblinklys er noe nytt på importerte biler... Men rart om det har tilbakevirkende kraft. I "Berverly" prosjekttråden kan du se hvordan selvklebende sideblinklys ble midlertidig montert for å få en US-bil registrert.. Der ble også, i utgangspunktet, US-skiltplaten bak underkjent.
For lav plassering av skilt foran høres fjasete ut.. Men forskriftene sier at det skal plasseres horisontalt og "så høyt opp som praktisk mulig". Det er sikkert noe som en kan pirke på hvis man har en dårlig dag.
Har et originalratt du kan få låne, men det er sikkert noen nærmere deg som har det.
Lykke til, håper det går bra.. Stapp litt stålull i potta for å få ned lyden.
Tror at krav om sideblinklys er noe nytt på importerte biler... Men rart om det har tilbakevirkende kraft. I "Berverly" prosjekttråden kan du se hvordan selvklebende sideblinklys ble midlertidig montert for å få en US-bil registrert.. Der ble også, i utgangspunktet, US-skiltplaten bak underkjent.
For lav plassering av skilt foran høres fjasete ut.. Men forskriftene sier at det skal plasseres horisontalt og "så høyt opp som praktisk mulig". Det er sikkert noe som en kan pirke på hvis man har en dårlig dag.
Har et originalratt du kan få låne, men det er sikkert noen nærmere deg som har det.
Lykke til, håper det går bra.. Stapp litt stålull i potta for å få ned lyden.
1991 MX-5 Classic red, svensk utgave. (Dressman-Lotus)
1985 Skoda Rapid 130 (Fattigmanns 911)
2006 smart fortwo, svart (Batmobil)
Medlem nr 484
1985 Skoda Rapid 130 (Fattigmanns 911)
2006 smart fortwo, svart (Batmobil)
Medlem nr 484
Re: FULL TEKNISK KONTROLL
Det trikset der prøvde en kammerat av meg en gang på en 1968 model Triumph mc, han kjørte sykkelen til biltilsynet og i det han puttrer inn i hallen til satans uvesen kommer det to poff etterfulgt av øredøvende buldring fra to åpne potter. På gulvet til biltilsynet lå det to dotter med ulmende stålullClassic wrote:Huff da. Det var kjedelig.
Lykke til, håper det går bra.. Stapp litt stålull i potta for å få ned lyden.
Kjører. Miata. Vw t3 syncro. MB 300 tdt. Yamaha xs 650.Norsjø carrier. Hillman minx. Og trives med det
- alexj
- 2000 RPM
- Posts: 319
- Joined: 07 Jul 2009, 02:20
- Medlemsnummer: 856
- Location: Lofoten
- Contact:
- Status: Offline
Re: FULL TEKNISK KONTROLL
Tur-Bo wrote:Det trikset der prøvde en kammerat av meg en gang på en 1968 model Triumph mc, han kjørte sykkelen til biltilsynet og i det han puttrer inn i hallen til satans uvesen kommer det to poff etterfulgt av øredøvende buldring fra to åpne potter. På gulvet til biltilsynet lå det to dotter med ulmende stålullClassic wrote:Huff da. Det var kjedelig.
Lykke til, håper det går bra.. Stapp litt stålull i potta for å få ned lyden.
Hahaha busteeed!
(}) 91 Miata 1,6 Automat http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 88#p166088
(}) 07 Mazda3 (vinterbil)
(}) 70 Mazda 1500 Luce
(}) 07 Mazda3 (vinterbil)
(}) 70 Mazda 1500 Luce
Re: FULL TEKNISK KONTROLL
For eksos: Se om du klarer å få tak i lyddemper f,eks på biltema eller noe. Det kan fungere.
Gummi? Jeg har aldri hatt gummi på gass pedalen og det har aldri blitt påpekt som feil på EU kontroll, kjøpstest og div servicer. Men på brems kan jeg forstå hvorfor. Da har du i hvert fall en grunn til å få deg fete pedal sett!
Ang skilt: Det er en grense på hvor nærme bakken et skilt egentlig har lovt til å være. Jeg husker ikke i farta hvor mange cm det var, men det var i hvert fall over 10 cm. Sjekk litt rundt på veivesenets sider eller ta å google deg frem til det.
Sideblinkers: Vel, jeg har faktisk sett en Lamboghini Diablo med ettermontere sideblinkers rett på fangeren. Det var et forferdelig syn. Men den hadde da norske skilter!
Lykke til!
Gummi? Jeg har aldri hatt gummi på gass pedalen og det har aldri blitt påpekt som feil på EU kontroll, kjøpstest og div servicer. Men på brems kan jeg forstå hvorfor. Da har du i hvert fall en grunn til å få deg fete pedal sett!
Ang skilt: Det er en grense på hvor nærme bakken et skilt egentlig har lovt til å være. Jeg husker ikke i farta hvor mange cm det var, men det var i hvert fall over 10 cm. Sjekk litt rundt på veivesenets sider eller ta å google deg frem til det.
Sideblinkers: Vel, jeg har faktisk sett en Lamboghini Diablo med ettermontere sideblinkers rett på fangeren. Det var et forferdelig syn. Men den hadde da norske skilter!
Lykke til!
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
- Tonny_B
- 7200 RPM
- Posts: 1276
- Joined: 20 Sep 2008, 19:10
- Medlemsnummer: 927
- Location: Kristiansund
- Status: Offline
Re: FULL TEKNISK KONTROLL
No er det jo forskjellige erfaringer fra BT til BT, men da jeg var på EU med min gamle Toyota Mr2 Turbo , så påpekte han eksosen. (HKS Silent Hi Power)
Eksosen var innom alle krav, bortsett fra at den bråkte 2db over kravet.
Jeg kom da med forslaget om å sette inn en lyddemper , men kontrolløren fortalte da at man ikke kan gjøre dette , pga lyddemperen ikke var typegodkjent akkurat til det anlegget .
No skal det jo sies at han dømte bilen FØR han tok målingene etc - da den var Høyrestyrt, men det var hva han påsto.
Eksosen var innom alle krav, bortsett fra at den bråkte 2db over kravet.
Jeg kom da med forslaget om å sette inn en lyddemper , men kontrolløren fortalte da at man ikke kan gjøre dette , pga lyddemperen ikke var typegodkjent akkurat til det anlegget .
No skal det jo sies at han dømte bilen FØR han tok målingene etc - da den var Høyrestyrt, men det var hva han påsto.
96 Mx5 import fra Tyskland. viewtopic.php?f=19&t=15489