DIAGNOSEVERKTØY

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

bengan
0 RPM
0 RPM
Posts: 15
Joined: 20 Aug 2009, 16:27
Status: Offline

BLACK BOX

Post by bengan »

Hei og takk for svar,,,,veldig nyttig dette forumet.

Ja dette med startren er jo et mysterium også.
Hvis den har vært koblet inn under kjøring, burde jeg ikke da ha hørt samme lyden som hvis jeg vrir på tenningsnøkkelen med motoren i gang :?:
Det var nemlig ingen slik lyd.Det luktet noe av den samme brente lukten som kommer fra varme bremseklosser eller brent clutsh.

Bengan
bengan
0 RPM
0 RPM
Posts: 15
Joined: 20 Aug 2009, 16:27
Status: Offline

Re: DIAGNOSEVERKTØY

Post by bengan »

Har endelig funnet feilen,,,satt inne i den elektriske komponenten bak tenningslåsen,,,var så heldig at den tok fyr,,,og jeg lokaliserte dermed problemet..
Ikke så ofte en brann gjør en glad men denne gangen smiler jeg he-he.
Ny el-del 1490 kr som jeg med glede betaler...nå blir det vind i trynet i sommer.
User avatar
mussa
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3538
Joined: 31 Jul 2006, 02:00
Medlemsnummer: 642
Location: Hokksund
Status: Offline

Re: DIAGNOSEVERKTØY

Post by mussa »

bengan wrote:,,,var så heldig at den tok fyr,,,
:lol: :lol: :lol:

Det er ikke akkurat hverdagslig... Skjønner godt hva du mener da, irriterende å ha diffuse problemer..
Med vennlig hilsen Marius, Hokksund
X 2001 MX5 1.8 Sport
X 1990 Miata B-pack

2014 Mazda 6 2.2 twinturbodiesel 175hk, Optimum
2006 Suzuki XL7
User avatar
Elanzer
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 27 May 2008, 20:25
Medlemsnummer: 785
Location: Varhaug
Status: Offline

Re: DIAGNOSEVERKTØY

Post by Elanzer »

mener du selve bryteren på tenningslåsen ?
den kjøpte eg nettop av mx5parts, til 500kr :)
min har en tendens til å tro at nøkkelen står i tenningen uten at den gjør det, og dermed skru på diverse lys osv og når eg kjører med nøkkelen i tror den noen ganger at den er ute, så alt dør
også siste ting hehe, sigerattenner, og anleg og litt sånt er dødt på trinn 2 på tenninga (dvs ikke funker når man kjører), så har koblet annleget slik at det starter når nøkkelen står i tenninga (noe som trekker litt strøm når den tror nøkkelen står i tenninga midt på natta)
- Mazda Xedos9 `98 2,5
- Mazda B2500 `96 2,5D
- Mazda 929 `89 3,0
x Mazda Mx5 `95 - 1.8 helt orginal :)
x Mazda Miata `91 - 1.6T
bengan
0 RPM
0 RPM
Posts: 15
Joined: 20 Aug 2009, 16:27
Status: Offline

Re: DIAGNOSEVERKTØY

Post by bengan »

He-he-he
Dette høres ut som en tro kopi av det jeg opplever med min bil. Plutselig begynner viften å gå midt på natten,starteren slo inn når jeg var ute og kjørte ,med det resultat at starteren brant opp. Det klikker også i releer uten at det skulle gjøre det. Har lett og lett etter feilen uten å finne den. Da det her om dagen røyk i fra tenningslåsen var lettelsen stor,,",endelig funnet feilen"
Ja det er en rund plastkontakt som sitter bak selve nøkkelmekanismen i tenningslåsen. De skulle ha 1490 kr for den på Gjermundsen auto i Sandefjord...ja ja jeg får den på 2 dager,,,,,men det skulle ikke forundre meg om den koster 500 spenn i England...+ fakt og toll da regner jeg med.???

Stakkars Miatan som her vært ute av form i over 2 år nå. Overvintret syk og forlatt. Nå tenkte jeg å kose litt med den,,,muligens en hellakkering også.
Ny starter på plass i dag og gode greier.Olje og oljefilter i morgen, registereima er tatt og alle bremser er nye, Venter på ny cab.

Tror jaggu det blir vind i trynet i sommer.

Blå himmel.
Bengan
bengan
0 RPM
0 RPM
Posts: 15
Joined: 20 Aug 2009, 16:27
Status: Offline

Re: DIAGNOSEVERKTØY

Post by bengan »

He-he-he
Dette høres ut som en tro kopi av det jeg opplever med min bil. Plutselig begynner viften å gå midt på natten,starteren slo inn når jeg var ute og kjørte ,med det resultat at starteren brant opp. Det klikker også i releer uten at det skulle gjøre det. Har lett og lett etter feilen uten å finne den. Da det her om dagen røyk i fra tenningslåsen var lettelsen stor,,",endelig funnet feilen"
Ja det er en rund plastkontakt som sitter bak selve nøkkelmekanismen i tenningslåsen. De skulle ha 1490 kr for den på Gjermundsen auto i Sandefjord...ja ja jeg får den på 2 dager,,,,,men det skulle ikke forundre meg om den koster 500 spenn i England...+ fakt og toll da regner jeg med.???

Stakkars Miatan som her vært ute av form i over 2 år nå. Overvintret syk og forlatt. Nå tenkte jeg å kose litt med den,,,muligens en hellakkering også.
Ny starter på plass i dag og gode greier.Olje og oljefilter i morgen, registereima er tatt og alle bremser er nye, Venter på ny cab.

Tror jaggu det blir vind i trynet i sommer.

Blå himmel.
Bengan
Post Reply