Får vi se noen bilder, eller finnes den her inne fra før under en annen tråd ? Grattis med ny bil forrestenKremgutt wrote:Ja den er utrolig nydelig. Fant ikke noe rust på den, men det var noe annet småfiks. Eller mye tenking og litt pruting, så endte jeg opp med å slå til.
Fineste NA jeg har sett, men det er jo selvfølgelig min smak.
Fornuften sa nei, men hjertet hylte ja.
Det deilige er jo at det faktisk ble sol i dag, så nå har jeg vært og råna i Oslo siden klokka 9.
Noen som kjenner til denne? ('89 NA Turbo)
Moderator: Styremedlemmer
Hilsen Knekten
Er samme bil som Coward16 hadde. Jeg kjøpte den fra han.
Ligger en tråd om da han skifta motor på den.
Salgsannonsen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18173903
Skal ta noen bilder etter hvert, må bare få fiksa no annet enn den lusne telefonen til å ta dem.
Ligger en tråd om da han skifta motor på den.
Salgsannonsen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18173903
Skal ta noen bilder etter hvert, må bare få fiksa no annet enn den lusne telefonen til å ta dem.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Nei, jeg har ikke sett noen andre i perlemor. Selv hvit er forholdsvis sjelden, men det er vel ikke den fargen som kler bilen best heller.
Får bare håpe innmaten er like fin som den er utenpå.
Min slette erfaring med MX5 gjør at jeg ikke kjenner til lydbildet, noe som gjør at jeg vanskelig kan analysere motor og drivverk ut fra lyd.
For fy f*** det er mye støy i kupeen, jeg er dog vant til en BMW 5-serie, så det vil vel uansett være en overgang for meg.
Mine første inntrykk av bilen forresten..
HerreGUD for en respons på rattet. Jeg har aldri vært borti en så tåjt bil på styringa, så jeg er meget imponert.
Hadde forventet litt mer aksellerasjon, og turtallet i 100 km/t skremmer vettet av meg. Kan jeg kjøre den på 3500+ o/min over lengre tid? Beamern ligger på 2000 i 110 km/t, så det var en vanvittig overgang
Ellers er det ikke så mye annet å si enn at det er en kjøremaskin, og det er fantastisk gøy å være i den. At jeg fikk kjørt noen timer med åpen bil i dag var en perfekt start på eventyret
Får bare håpe innmaten er like fin som den er utenpå.
Min slette erfaring med MX5 gjør at jeg ikke kjenner til lydbildet, noe som gjør at jeg vanskelig kan analysere motor og drivverk ut fra lyd.
For fy f*** det er mye støy i kupeen, jeg er dog vant til en BMW 5-serie, så det vil vel uansett være en overgang for meg.
Mine første inntrykk av bilen forresten..
HerreGUD for en respons på rattet. Jeg har aldri vært borti en så tåjt bil på styringa, så jeg er meget imponert.
Hadde forventet litt mer aksellerasjon, og turtallet i 100 km/t skremmer vettet av meg. Kan jeg kjøre den på 3500+ o/min over lengre tid? Beamern ligger på 2000 i 110 km/t, så det var en vanvittig overgang
Ellers er det ikke så mye annet å si enn at det er en kjøremaskin, og det er fantastisk gøy å være i den. At jeg fikk kjørt noen timer med åpen bil i dag var en perfekt start på eventyret
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Såpass turtall på 1.6 NA altså. I 100 ligger min på 2800+ RPM. Så der er det tydelig en ganske stor forskjell. Uansett så går det nok fint å ligge på 3500 over tid. Det er jo 16V motor, så turtall er ikke det største problemet. Forbruket er nok ikke det snilleste i disse hastighetene, men det er vel ikke så viktig.
Når det gjelder aksellerasjon så er jo 1.6 bare utstyrt med 116 gamper. Så det er jo ikke så rart at den ikke er av de råeste. Du får mate den med litt mer luft, så blir det jo fort litt kjekkere.
Når det gjelder aksellerasjon så er jo 1.6 bare utstyrt med 116 gamper. Så det er jo ikke så rart at den ikke er av de råeste. Du får mate den med litt mer luft, så blir det jo fort litt kjekkere.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Vurderer det, men turbo og sprut koster jo like mye som bilen.Terondo wrote:Såpass turtall på 1.6 NA altså. I 100 ligger min på 2800+ RPM. Så der er det tydelig en ganske stor forskjell. Uansett så går det nok fint å ligge på 3500 over tid. Det er jo 16V motor, så turtall er ikke det største problemet. Forbruket er nok ikke det snilleste i disse hastighetene, men det er vel ikke så viktig.
Når det gjelder aksellerasjon så er jo 1.6 bare utstyrt med 116 gamper. Så det er jo ikke så rart at den ikke er av de råeste. Du får mate den med litt mer luft, så blir det jo fort litt kjekkere.
Men da er jeg ikke redd for å holde 100+ da, det er mer støynivået som blir problemet. Jeg ser ikke for meg at jeg kjører til Spania med den i hvert fall
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Jo takk, jeg kjørte Kristiansand - Oslo i går, og jeg tror aldri jeg har vært så utslitt før. Det hjalp ikke at jeg hadde 0.1mm mønsterdybde i bakdekkene og det HØLJA ned.
Forresten, er det andre som plages med lysene til bilene bak? Ser ut som de har langlys på hele tiden. Kommer vel av at bilen er så lav
Forresten, er det andre som plages med lysene til bilene bak? Ser ut som de har langlys på hele tiden. Kommer vel av at bilen er så lav
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro
- Rakrygget snylter.
Hehe.. Man blir litt sliten av å kjøre mx.. Spesielt hvis man har breie dekk. Da sporer den litt.. Men det er også en vane. Man må lissom få sitti seg til i bilen.. Så den blir nok bare mer moro for hver gang du kjører den..Kremgutt wrote:Jo takk, jeg kjørte Kristiansand - Oslo i går, og jeg tror aldri jeg har vært så utslitt før. Det hjalp ikke at jeg hadde 0.1mm mønsterdybde i bakdekkene og det HØLJA ned.
Forresten, er det andre som plages med lysene til bilene bak? Ser ut som de har langlys på hele tiden. Kommer vel av at bilen er så lav
Hilsen Knekten
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Folkens: Har aldri blitt sliten av å kjøre MX5. Litt vind- dekk- og motorstøy ja, men dette oppveies jo i bøtter å spann av pur kjøreglede.
Nå kjører jeg på dekk i org. dim (195/50-15) og bilen sporer ikke det minste. Det lengste jeg har kjørt i ett strekk uten stopp er 65 mil (uten pissepause og bensinfylling). Hadde blitt mye mere lei av å ha kjørt familiebilen den samme strekningen.
Steinar
Nå kjører jeg på dekk i org. dim (195/50-15) og bilen sporer ikke det minste. Det lengste jeg har kjørt i ett strekk uten stopp er 65 mil (uten pissepause og bensinfylling). Hadde blitt mye mere lei av å ha kjørt familiebilen den samme strekningen.
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Jeg har selv kjørt Oslo - Bardufoss - Oslo uten store problem. Var mest bare morsomt Må nevnes: Til tider var det mye bannskap over grusomme veier - spesielt i Nordland.
Men ja, gode dekk er en fordel. Spesielt om det regner
Original dekkdimensjon er som nevnt veldig behagelig å kjøre på - nesten så det er synd man bare har det om vinteren
Men ja, gode dekk er en fordel. Spesielt om det regner
Original dekkdimensjon er som nevnt veldig behagelig å kjøre på - nesten så det er synd man bare har det om vinteren
'86 Porsche 944 Targa
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt
'91 MX-5 1.6 Longnose - Solgt