Vel, noen som er enig? (Overskriften på salgsannonsen.)

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Man kan ikke skrive norges råeste MX-5 om man ikke har belegg for det. Og det har ikke denne karen her. Da må man ha fått endel priser som sier akkurat det. Det er mye her som ikke stemmer. For det første er ikke dette norges råeste med denne stylingen engang. Det er brukere her på forumet som har langt penere og gjennomførte MX-5'ere med akkurat denne stylingen. Så allerede der må jeg arrestere vedkommende selger her.

Og dekkene er way off på rulledim. De er 6 cm høyere enn originaldekkene er, noe som er langt mer enn man lovlig kan ha. Så om de ikke står i vognkort ryker de på flere punkter under neste kontroll.

Fakescoop er uansett feil. Spesielt når det er plassert et sted hvor det ikke hadde hatt noe formål, selv om det var ekte. Det må i så fall være et dårlig forsøk på å kjøle bremsene.

Som sagt før, folk må gjerne style bilene sine som de ønsker, og selge de også, men skriv nå ikke "Norges råeste MX-5" uten at det er en stor sjanse for at det faktisk er det. Jeg kan nevne mange mange MX-5'er som er langt råere.

Eksosen var bra. Den likte jeg.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Paest »

Min oppfatning er at han kan kalle bilen hva han vil, uten å måtte bevise noe som helst.

I så fall skulle Smokey dokumentere at er venn med hver og en i Norges befolkning for å kunne kalle seg "Norgesvennen Smokey" på tv-reklamen?

;)
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Det står ingen steder i annonsen hvem som mener den er norges råeste,
ikke at den er premiert, og vært under avstemming for å bli kvalifisert.

Ergo.. dette er hans mening, hvis vi skal gjøre det ulovlig å lage seg en tekst utfra egen mening, så må vi også ta 99% av alle som mener bilen sin er strøken... for det er vel kanskje 1 % av disse som faktisk er det..

Rart at noen kan henge seg opp i dette,
det er værre om noen skriver at en bil er rustrfri, uten å være det,
da har det ikke noe med ens mening å gjøre...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Post by siemens »

ser ut til at det har blitt en trend å "henge" ut folk som skal selge mx,ene sine.

Kan aldri huske vi drev med slikt før.....

Rart ingen har "hengt" ut bilen til Paest....(dere finner sikkert noe) men det tør dere kansje ikke for alle vet han er her på forumet...

Diskutere er lov, å kritisere er lov... ikke glem at en gang er det kansje du som skal selge.... å da vil de kritisere din bil..... en liten tanke vekker kansje???

Dere aner ikke hvor mye slik kritisering ødelegger for selger (for folk sjekker forumet om det er et godt kjøp og hva folk mener om akkurat denne bilen)
Last edited by siemens on 23 Jul 2009, 23:34, edited 1 time in total.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

siemens wrote:ser ut til at det har blitt en trend å "henge" ut folk som skal selge mx,ene sine.

Kan aldri huske vi drev med slikt før.....

Rart ingen har "hengt" ut bilen til Paest....(dere finner sikkert noe) men det tør dere kansje ikke for alle vet han er her på forumet...

Diskuter er lov, å kritisere er lov... ikke glem at en gang er det kansje du som skal selge.... å da vil de kritisere din bil..... en liten tanke vekker kansje???

Dere aner ikke hvor mye slik kritisering ødelegger for selger (for folk sjekker forumet om det er godt kjøp og hva folk mener om akkurat denne bilen)
Nå er det ikke så mye å henge ut på den bilen da, er som den skal vera den, han har heller ikke sagt den er norges cooleste eller norges feiteste, da hadde nok noen svart, kritisering har vert gjort før når noen vil ha meningene sine,, er selv åpen for kritisering av mine biler eg, men også open for ros,, :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Post by nope-mx5 »

siemens wrote: Rart ingen har "hengt" ut bilen til Paest....(dere finner sikkert noe) men det tør dere kansje ikke for alle vet han er her på forumet...
Kan være fordi den er nogenlunde mer "normal" utseendemessig.
Eneste jeg har å utsette på den, er felgene, som jeg synes blir for store på en NA.

Resten funker bra, gv-leppe, luftinntak i front der blinklys etc er.

Den hadde blitt virkelig grom med et par breddere og 9x15 med spacere :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Tommen
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 461
Joined: 04 Jul 2007, 20:21
Medlemsnummer: 984
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by Tommen »

Paest wrote:Min oppfatning er at han kan kalle bilen hva han vil, uten å måtte bevise noe som helst.

I så fall skulle Smokey dokumentere at er venn med hver og en i Norges befolkning for å kunne kalle seg "Norgesvennen Smokey" på tv-reklamen?
;)
Sant så sant :wink:
MX5 NB GTR 1,8 - 99mod
Mazda 6 stv. 2009, mod
x- Mx5 NB HERO 1,8 sport 03mod
x- Golf III 1,8 96 mod
x- Mazda 323F 1,8 90 mod
x- Datsun Cherry 1,2 79 mod

HERO http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16141
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

Bilen har gått 128k miles, ikke km. Den har også Torsen-diff.
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
Mx-Jan
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 191
Joined: 26 Nov 2006, 01:00
Medlemsnummer: 697
Location: Blærum
Status: Offline

Post by Mx-Jan »

Kjakan wrote:Bilen har gått 128k miles, ikke km. Den har også Torsen-diff.
Er det gamle kjerra di?
93 Miata Special Edition. Brilliant Black/Tan. Garage vary.Torsen. Nb Dash/Dør.Carputer.Koni.Energy
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Post by Kjakan »

Mx-Jan wrote:
Kjakan wrote:Bilen har gått 128k miles, ikke km. Den har også Torsen-diff.
Er det gamle kjerra di?
Jau. Motor gått 7-8k mindre enn bil også...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

siemens wrote:ser ut til at det har blitt en trend å "henge" ut folk som skal selge mx,ene sine.

Kan aldri huske vi drev med slikt før.....
enig med deg, hadde jeg sett dette som ny her på forumet ville jeg tenkt mitt, og kanskje ikke giddet å involvere meg i klubben/forumet..

De fleste som "mobber" disse bilene har vel ikke engang sett de "live"
hvilken nytte gjør sånne tråder egentlig?

Ut å kjør og kos dere isteden folkens!
og ønsk alle spesielle og vanlige mx'er velkommen! :D
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Kolbotn
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2467
Joined: 05 Nov 2008, 17:24
Medlemsnummer: 852
Location: Drabantbyen
Contact:
Status: Offline

Post by Kolbotn »

Hehe, sånne utsagn som "norges feteste" o.l skaper alltid diskusjon...
Jeg er slettes ikke ute etter å henge ut noen biler eller eiere, men man må ha lov å si sine synspunkter...

Som jeg sier i tidligere lignende tråder er jeg glad for at vi alle har forskjellige synspunkter på hva som er kult og ikke, alle biler har sine pluss og sine minus sider, sånn er det bare, det er det som skaper det mangfoldet bilmiljøet faktisk har...

Hvis eieren av bilen dukker opp på forumet her så er han da like hjertlig velkommen som alle andre, for vi deler jo faktisk den samme interressen, den samme gløden for det samme, nemlig bilen...
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Det er jo også forskjell på å mobbe og å komme med kritikk. Det er vel ikke mobbing det som blir skrevet i denne tråden. Og om noen ønsker å kjøpe denne bilen og sjekker forumet her før de gjør det, så synes jeg det er helt greit at de blir oppmerksom på at dekkene ikke er innenfor lovlig terskelverdier for å bli godkjent. Stylingen ellers blir jo smak og behag. Og jeg henger meg ikke opp i stylingen på denne bilen. Bortsett fra scoopet, som jeg ville fjernet hadde jeg kjøpt bilen.

Og selvsagt må vedkommende kjøper/selger bli med på både forum og klubb om han/hun ønsker. Det er en miata og det er alt som teller.

Jeg synes fortsatt det å si "norges råeste mx-5" blir feil. Ettersom man ikke gir rom for at det kan eksistere noe råere. Klar over at dette er vedkommende selgers egen mening, og at det bare er for å få folk til å klikke på annonsen. Det vil likevel kvalifisere for falsk reklame, om dette hadde vært gjort av et firma. Og om man sier en bil er strøken, er det en tilstandsrapport og ikke en mening. Strøken betyr feilfri. Noe jeg ikke kunne sagt om min egen om jeg skulle selge den.

Det blir litt feil om vi bare skal gi hverandre ros og aldri kritikk her inne. Det er ikke alle som er like flink å se hva som blir pent og ikke, og det kan være greit å få noen pekepinner på enkelte ting. Nå har ikke jeg tenkt å gjøre noe med utseende på en stund, kansje aldri, men når jeg setter i gang å skru og skal til å trimme bilen, synes jeg det er fint om folk gir kritikk om jeg gjør noen dårlige valg.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Post by LoKi »

Med tanke på å skremme vekk nye medlemmer, så har ikke jeg blitt skremt så langt i hvert fall. Synes heller det er bra at medlemmene holder på at bilene ikke skal styles i hue og rævva, slik at de mister identiteten.
Personlig synes jeg lite som er så darri som et får i ulveklær.

Å gi kritikk er lett, men å motta den er vanskelig. Når man endrer en bil såpass radikalt, og i tillegg uttaler at det valget man har tatt er det beste som kan gjøres for den bilen, så må man forvente å få kritikk.
Det viktige er at kritikken gjøres objektiv, og at man også roser det som man mener er gjort rett. En hver person med litt mellom ørene vil heller gjøre seg opp en negativ mening om den som gir kritikken om den ikke er objektiv, enn å si seg enig i det.

Men ja, når det gjelder kjøp og salg kan dette ødelegge mye. Jeg er selv på tur å kjøpe meg en MX5, og det første jeg gjorde var å melde meg inn på forumet og surfe etter informasjon om bilene jeg ser på..

Og jammen fant jeg ikke en del info også.. ;)

Edit: As for "Norges råeste", så mener jeg Coward sin hvite NA er i toppsjiktet av de jeg har sett. 91-modden til Stian var også meget pen, men jeg er svak for vulgære felger..
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Som jeg har prøvd å beskrive.. tekniske feil er noe annet, at noen som vet det forteller om feil dekkdim eller skjult rust osv. er jo helt topp..

Men å mene at en bil ikke kan være verd en sum fordi en selv ikke liker stylingen blir feil, da er man jo ikke i målgruppen..

Denne diskusjonen har vi hatt før :)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
Post Reply