Er det vanlig at standardbremsene suger?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

noekult wrote:Nei gutta, det var ikke slangen som var problemet. Tenkte å bare melde i fra. :p Da var Erik ("Rudolf") snill nok til å låne meg bremsekraftforsterkern sin, så den skal jeg be mekanikern bytte denne uken. Får oppdatere igjen når bilen er tilbake :p Hjelper ikke bytte av bremsekraftforsterkern heller, så bestiller jeg de NB sport bremsene fra Ebay-duden og setter på EBC Red Stuff klosser, da må de nesten være nødt til å sparke ræv :)
Kjør originale klosser på sport bremsene, de var meget bra i en test eg såg en eller annen plass, billigt og suverent til oss så ikke har 500hk... min har aldri fadet eller noe, stopper fort som f, riktig så sportsligt.,
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
noekult
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 143
Joined: 12 Apr 2009, 21:39
Location: Tiggerstaden
Status: Offline

Post by noekult »

Okey, godt å høre!! Standardklosser holder mye lenger enn ettermarkedsklosser som regel også, så da får jeg prøve originale Mazda... Takk for tips!

Men siden du har kjøpt ett sett der før, er det sånn at du får alle delene du trenger (bortsett fra klosser) i den pakken fra Ebay?
1993 LE solgt.
User avatar
magenuss
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 167
Joined: 01 May 2008, 22:42
Location: Ã…s (UMB)
Contact:
Status: Offline

Post by magenuss »

Tenker på å kjøpe av denne fyren. Har du kjøpt av miatamiatamiata noekult? Har blitt svindlet for 4000 kr på ebay før, så jeg er veldig skeptisk. Miatamiatamiata var altså en troverdig fyr, og det er helt greit å forhåndsbetale denne karen tusenvis av kroner, som bor på andre siden av kloden?
Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing.
Min Honda Hornet 600 (solgt)
Min Mazda MX5 1993
noekult
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 143
Joined: 12 Apr 2009, 21:39
Location: Tiggerstaden
Status: Offline

Post by noekult »

Nei, kjøpte ikke fra Miatamiatamiata.... Huff 4000 svir! Jeg ble svindla for 500 kr en gang og trodde det var ille (ikke bilrelatert kjøp)...
1993 LE solgt.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Den eneste måten å bli svindla på Ebay på er vel om du ikke bruker Paypal eller at de sender deg f.eks. en murstein istedet for det du skulle ha. Hvis de ikke sender noenting så får du garantert minst 90% av pengene igjen. Paypal er så enormt på kjøpers side her at de stort sett dømmer i favør av kjøper til og med selv om det er kjøperen som er tullingen i saken.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Terondo
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 213
Joined: 25 Aug 2008, 09:20
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Terondo »

Ikke noe å utsette på orginalbremsene på NB 1.8 i alle fall. Var ikke så bra når klossene begynte å bli godt slitt, men nå har jeg svidd av 404 kroner på nye :) i påvente av skifte til enda større bremser. Og nå er jeg redd for de som ligger bak meg, for nå står solbrillene i frontruta om jeg gir det jeg har på pedalen.
Bil #1: Seat Leon4 20VT
Selges: Smart ForTwo Passion
Solgt: 10th Anniversary Edition (#2690)
Post Reply