EKSTREM TURBOKIT TIL 1.6 LITER 2001
Moderator: Styremedlemmer
EKSTREM TURBOKIT TIL 1.6 LITER 2001
Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne et turbo kit til 1.6 (1600) motor 2001 modell.
jeg skal trimme mx5'en min til det ekstreme!!
jeg skal trimme mx5'en min til det ekstreme!!
8)Om du skal trimme den til det ekstreme, ville jeg startet med et annet utgangspunkt. Nyere 1,6l er definitvt den motoren du får MINST trimmingsutstyr til, og som egner seg minst til formålet. Dersom dette er seriøst ment, bør du starte med å finne en 92 - 93 1,6 eller en eller annen bil med 1,8. (fra og med 94) Dette er basert på egen, kostbar erfaring.
Sjekk denne linken... 99-04 JR Monstercharger Engineered by BR PerformanceHei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne et turbo kit til 1.6 (1600) motor 2001 modell.
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=39855
The JR Monstercharger by BR Performance delivers 70% more horsepower and torque!
Kan vel være litt morsom å ha tenker jeg
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Kompressor er så vidt jeg har hørt enklere å ha med å gjøre hva vedlikehold og sånne ting angår, men med en JR SC på en 1.6 liter kan du ikke forvente mer enn ca 160hk. Med den absolutt værste utgaven på en 1.8 liter og bytte av alt fra ECU til injektorer og eksossystem får du uansett ikke mer enn 210-220 hk. Turbo er veien å gå om du vil være ekstrem. Vært innom http://www.flyinmiata.com?
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
skal du være ekstrem så er vel veien via en SR20DET motor fra nissan 200SX veien å gå, eventuelt en 1.8 miata motor med 2.0 stroker kit fra Flyin' miata.. men det koster pæng da.. men det er vel ikke uten grunn at ikke aller velger det ekstreme
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
løkka tell
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
Hvem er dette og hva har han tenkt å gjøre for å få 350 + hk i en 1.6 liter ?onenonly wrote:tusen takk for alle svarene.
fant en som kan trimme bilen min. Da blir det allikevel turbo!
Han lovte 200% effektøkning og skulle skifte ut alt som kan skiftes.
og prisen var ikke verre enn 80.000kr.
gleder meg!
takk igjen alle sammen!
wish me good luck
Kjekt å vite hva som er planlagt og hva man får for 80K.
Har sett lignende prosjekter som har:
- T3/T4 turbo
- Komplett Datasprut
- Sterkere råder og lavkomp stempel
- 3" eksos
- Bensinpumpe(r)
- Annet innsug med plenum ( eks. fra SR20DET )
- Stor IC med rør
- Andre coiler/tenning
- Større Radiator og en åpnere front
- Sterkere diff og akslinger (Fra RX7)
- Andre drev i kassa (også fra RX7)
- Clutch
- (Bremser)
skal du være ekstrem så er vel veien via en SR20DET motor fra nissan 200SX veien å gå, eventuelt en 1.8 miata motor med 2.0 stroker kit fra Flyin' miata.. men det koster pæng da.. men det er vel ikke uten grunn at ikke aller velger det ekstreme
Silverboy: du nevnte en nissan motor. SR20DET. er det en motor som passer rett i siden du nevner det? er det noen som har gjort noe sånt?
Silverboy: du nevnte en nissan motor. SR20DET. er det en motor som passer rett i siden du nevner det? er det noen som har gjort noe sånt?
Du nevnte i første innlegg at du ville trimme bilen din til det ekstreme... og nevner her litt om stabilitet...onenonly wrote:tusen takk!
kanskje jeg burde kjøpe kompressor fra Jackson racing istedet.
har noen dette i Norge? har lyst å høre litt erfaringer med kompressor.
har hørt at kompressor er mer stabil enn turbo.
Av en eller annen grunn har jeg vanskligheter for å få ordene "ekstreme" og "stabilitet" til å passe så bra isammen?
En annen ting er jo hva du har tenkt til å bruke bilen til? En ekstremt trimmet MX5 med 1.6 liters motor som har fått økt effekten med 200% tror jeg ikke er den mest aktuelle bilen for det en kaller "daglig bruk"? Eller?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2