EKSTREM TURBOKIT TIL 1.6 LITER 2001

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
onenonly
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 18 Apr 2004, 02:00
Status: Offline

EKSTREM TURBOKIT TIL 1.6 LITER 2001

Post by onenonly »

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne et turbo kit til 1.6 (1600) motor 2001 modell.

jeg skal trimme mx5'en min til det ekstreme!!
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8)Om du skal trimme den til det ekstreme, ville jeg startet med et annet utgangspunkt. Nyere 1,6l er definitvt den motoren du får MINST trimmingsutstyr til, og som egner seg minst til formålet. Dersom dette er seriøst ment, bør du starte med å finne en 92 - 93 1,6 eller en eller annen bil med 1,8. (fra og med 94) Dette er basert på egen, kostbar erfaring.
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Hei! Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne et turbo kit til 1.6 (1600) motor 2001 modell.
Sjekk denne linken... 99-04 JR Monstercharger Engineered by BR Performance
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProd ... exID=39855

The JR Monstercharger by BR Performance delivers 70% more horsepower and torque!

Kan vel være litt morsom å ha tenker jeg :P
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
onenonly
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 18 Apr 2004, 02:00
Status: Offline

Post by onenonly »

tusen takk!

kanskje jeg burde kjøpe kompressor fra Jackson racing istedet.
har noen dette i Norge? har lyst å høre litt erfaringer med kompressor.

har hørt at kompressor er mer stabil enn turbo.
User avatar
Magnus
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 306
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by Magnus »

Kompressor er så vidt jeg har hørt enklere å ha med å gjøre hva vedlikehold og sånne ting angår, men med en JR SC på en 1.6 liter kan du ikke forvente mer enn ca 160hk. Med den absolutt værste utgaven på en 1.8 liter og bytte av alt fra ECU til injektorer og eksossystem får du uansett ikke mer enn 210-220 hk. Turbo er veien å gå om du vil være ekstrem. Vært innom http://www.flyinmiata.com?
2006 BMW Z4 Roadster 2.2l
x 1991 MX-5 "Limited Edition"
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

skal du være ekstrem så er vel veien via en SR20DET motor fra nissan 200SX veien å gå, eventuelt en 1.8 miata motor med 2.0 stroker kit fra Flyin' miata.. :) men det koster pæng da.. men det er vel ikke uten grunn at ikke aller velger det ekstreme ;)
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
onenonly
0 RPM
0 RPM
Posts: 28
Joined: 18 Apr 2004, 02:00
Status: Offline

Post by onenonly »

tusen takk for alle svarene.
fant en som kan trimme bilen min. Da blir det allikevel turbo!
Han lovte 200% effektøkning og skulle skifte ut alt som kan skiftes.
og prisen var ikke verre enn 80.000kr.

gleder meg!

takk igjen alle sammen!
wish me good luck
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

løkka tell :)
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

husk å legg noen kroner i clutch og sånt også da:D
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

onenonly wrote:tusen takk for alle svarene.
fant en som kan trimme bilen min. Da blir det allikevel turbo!
Han lovte 200% effektøkning og skulle skifte ut alt som kan skiftes.
og prisen var ikke verre enn 80.000kr.

gleder meg!

takk igjen alle sammen!
wish me good luck
Hvem er dette og hva har han tenkt å gjøre for å få 350 + hk i en 1.6 liter ?
Kjekt å vite hva som er planlagt og hva man får for 80K.

Har sett lignende prosjekter som har:
- T3/T4 turbo
- Komplett Datasprut
- Sterkere råder og lavkomp stempel
- 3" eksos
- Bensinpumpe(r)
- Annet innsug med plenum ( eks. fra SR20DET )
- Stor IC med rør
- Andre coiler/tenning
- Større Radiator og en åpnere front
- Sterkere diff og akslinger (Fra RX7)
- Andre drev i kassa (også fra RX7)
- Clutch
- (Bremser)
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

med sånn handleliste ryker fort 80k :D
User avatar
A_hjelme
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 150
Joined: 30 Oct 2003, 01:00
Location: Tønsberg
Status: Offline

Post by A_hjelme »

skal du være ekstrem så er vel veien via en SR20DET motor fra nissan 200SX veien å gå, eventuelt en 1.8 miata motor med 2.0 stroker kit fra Flyin' miata.. men det koster pæng da.. men det er vel ikke uten grunn at ikke aller velger det ekstreme

Silverboy: du nevnte en nissan motor. SR20DET. er det en motor som passer rett i siden du nevner det? er det noen som har gjort noe sånt?
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

onenonly wrote:tusen takk!

kanskje jeg burde kjøpe kompressor fra Jackson racing istedet.
har noen dette i Norge? har lyst å høre litt erfaringer med kompressor.

har hørt at kompressor er mer stabil enn turbo.
Du nevnte i første innlegg at du ville trimme bilen din til det ekstreme... og nevner her litt om stabilitet...

Av en eller annen grunn har jeg vanskligheter for å få ordene "ekstreme" og "stabilitet" til å passe så bra isammen?

En annen ting er jo hva du har tenkt til å bruke bilen til? En ekstremt trimmet MX5 med 1.6 liters motor som har fått økt effekten med 200% tror jeg ikke er den mest aktuelle bilen for det en kaller "daglig bruk"? Eller?
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Må sier jeg lurer på det samme. Bilen blir fort mindre imponerende når du humper mot Sandnes i kø pga. en racing-clutch :P

Er dette han nevner mulig å få godkjent? Fordi jeg har på følelsen av at man kan lukte på 150m at denne bilen er blodtrimma i alle fall :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
Post Reply