eu-godkjenning / horn

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

eu-godkjenning / horn

Post by mojo-91 »

Jeg har ettermontert trykkluftshorn / tut på min miata.
Jeg gikk lei av den pinglete beep-beep lyden fra den originale tuten.
Nå høres det mer ut som om det er en Jaguar E-type som gir lyd fra seg :lol:
Uansett, det jeg lurer på er om det er noen regler i forhold til eu-godkjenning vet ettermontering av slike horn. Har ikke sett noe TUW merking på hornet, men det er "made in italy".
Noen som vet?

Hornet kjøpte jeg forresten av www.crazyred.com
:D
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
Dimsen
500 RPM
500 RPM
Posts: 95
Joined: 06 Jul 2004, 02:00
Medlemsnummer: 974
Location: Bergen
Status: Offline

Post by Dimsen »

Hei. Alt du "trenger å vite" om lydsignal på bil finner du her:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-029.html

Har også tenkt å montere kompressorfløyte. Hvor hentet du spenningen fra?
(X) 2017 mod Machine Grey MX-5 RF
(X) 2010 mod Liquid Silver Metallic MX-5 PRHT
(X) 2003 mod, Sunlight Silver Metallic MX-5
(X) 2008 mod, Brilliant Black MX-5 PRHT
(X) 1990 mod, Classic Red MX-5
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Har tenkt å kjøpe en slik kompakt kompressorhorn ska å montere i min. tror de solgte det på Thorshov/Cd-cardic.
Må ha noe å vekke opp de sløvingene på E18 med...
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
mojo-91
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1740
Joined: 25 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 267
Location: Oslo
Status: Offline

Post by mojo-91 »

Bandit wrote:Hei. Alt du "trenger å vite" om lydsignal på bil finner du her:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-029.html

Har også tenkt å montere kompressorfløyte. Hvor hentet du spenningen fra?
Kompressorhornet skal bare kobles til den samme kontakten som originalhornet, men du må huske å bytte sikring fra 15 til 20amp,
eller så ryker sikringen tvert..
89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
User avatar
glaibilenmin
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 2204
Joined: 19 Nov 2003, 01:00
Medlemsnummer: 413
Location: Ålesund
Status: Offline

Post by glaibilenmin »

auau... det betyr at ledningsnette ikke tåler mer enn 15ampere det....
be carful vil ikke ha branner i mx5
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers

Prosjekt 96 brg 1,8 mx5

90'Classic red. R.I.P

Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

blir vel ikkje noe problem å gå fra 15-20 ampere på ett horn, dette er jo ikkje noe som står på i lengre tider, så ledningene vil nok ikkje begynne å brenne, vurderer å bytte horn selv, er en kjip lyd originalt..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Post Reply