Behandle soft top?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
tronder
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 03 Jul 2008, 18:33
Status: Offline

Behandle soft top?

Post by tronder »

Da er tiden inne for å vaske og impregnere vinyl toppen for 1 gang, etter at bilen har vært i vinter dvale siden oktober.. I denne anledning, så har jeg noen spørsmål til dere eksperter her inne:

Har Kjøpt Renvo produktene, men lurer på hva jeg skal bruke for å påføre og tørke av produktene.. Svamp, klut, børste? Og hvor for man kjøpt enentuelt kjøpt dette? Tenker da på vanlige butikker, ikke nettbutikker. Skal gjøre dette på onsdag, og har ikke tålmodighet til å vente på varer nå :D

Setter stor pris på deres hjelp :) Har vært mx5 eier i 1 år nå, og er stor fornøyd :D
Chan
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 436
Joined: 21 Nov 2009, 16:12
Location: Stavanger
Status: Offline

Re: Behandle soft top?

Post by Chan »

Håper du får svar via denne under "Softtop"

http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=12797

Hvor bor du forresten? Blir lettere for de på forum å anbefale steder du kan få tak i produkter hen osv osv. I Stavanger kan du kjøpe bilpleieprodukter på et lakk butikk på Gamleveien på Lura. Ellers har man BilXtra på Hillevåg.
Medlemsnr.: 822
'04 Mazda MX-5 1.8L (NB) Solgt
'01 Toyota Celica T-Sport
tronder
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 03 Jul 2008, 18:33
Status: Offline

Re: Behandle soft top?

Post by tronder »

Da har jeg skiftet bremseklosser foran og bak for 1 gang, det gikk som en drøm :)

Så ble det vask, clay, vask, scratch remover, vask, polering, voksing..

Vasker vinyl toppen med vanlig svamp, og bruker sonax svamp for å impregnere :) Ble ikke så mye klokere av linkene og noe mangelfull tilbakemelding :) (selvfølgelig med renvo produktene :) )

Så må man kanskje få prøvd å blitt med på sommerturen sammen dere andre entusiaster :)
Post Reply