Den sprekeste 323 fra 1990 er ikkje 1.5 gtx men 1.8 doch 16v turbo med originale 169 hk. og som eg har oppfattet dette er blokka lik.. da er det bare til å sette på toppen til miata og turbo kit så har du en fullverdig racing motor, Eg har blokk og eg skal få dette til..Vidar wrote:forholdsvis rimelig penge dvs ?JIN91BRG wrote:Basisen til 90-93 mod ble brukt i en hel haug med andre biler fra samme tidsperiode. Mener det var en liste over dette på miata.net engang.
Det er selvfølgelig litt endringer på den ferdige motoren alt etter hvor mye dreimoment og hk de forskjellige bilprodusentene hadde ønske om å hente ut. 1,6l ble hos mazda også brukt i en turboutgave på 323. Den vanligste "spreke" 323 fra rundt 90 er 1,5 liter GTX.
Det enkleste er å kjøpe seg en blueprint. Det er et firma på Kolbotn som kan skaffe deg en splitter ny motor til en forholdsvis rimelig penge. Husker ikke hva de heter men lite søk på nettet løser vel det.
motor til mx5
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Dette vet eg ikkje ennå da eg ikkje har prøvd, foe eg vet at mazda 323 toppen blir problematisk å montere på grunn av fordeler,, Men det går da an og porte toppen og bruke kam akselene fra 323 skal vera like vist vera like, Skal komme tilbake til dette når eg har prøvd..Silverboy wrote:men er ikke største problemet med miata'n nettopp toppen da? At det stopper i den.. ? mener å ha hørt det
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
isåfall er det helt unødvendig å drive å bytte shortblock osv, holder til MASSE mer den orginale
men som du sier, mye vil ha mer men hvis du uansett skal bruke miata topp så hadde jeg heller kjøpt kit til orginal motor, og trimmet alt hva den orket, og byttet bunn seinere når den orginale sier takk for seg
men som du sier, mye vil ha mer men hvis du uansett skal bruke miata topp så hadde jeg heller kjøpt kit til orginal motor, og trimmet alt hva den orket, og byttet bunn seinere når den orginale sier takk for seg
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)