Eksosanlegg

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM
Posts: 44
Joined: 14 Nov 2003, 01:00
Location: Gjøvik
Status: Offline

Post by Henning_91BRG »

Jeg fikk svar fra Moss USA idag etter min bestilling av Borla eksosanlegg. Siden jeg ikke hadde handlet der før så hadde jeg selvfølgelig ikke skrevet med hva slags leveranse jeg ville ha. Dette trengte de før de sendte pakken. Det var flere valg å velge mellom og han ga meg også et forslag på hva jeg skulle velge....vet ikke om andre har fått tilsvarende men frakten kan jo gjøres billigere ved å velge "BAX door to airport". Dette anbefalte han meg ialfall hvis jeg bodde nært flyplassen. Leveransen går sikkert fortere da hvis jeg kan hente det selv istedenfor at et spedisjon firma må ordne med papirer og sånn. Sparer jo 550,- i frakt ved å hente det på flyplassen. Her er mailen jeg fikk fra Moss USA ikveld:

We have processed your online order for 1 Borla exhaust system and we just need what kind of shipping you perfer. Your options are as follows:

ups red $477.00, ups blue $328.50, fed ex. $412.69, fed ex. Economy $289.35, BAX door to door $188.66, BAX door to airport $106.66

I suggest that if you live close to the airport you should choose BAX door to airport. Then when it arrives, you just have to pick it up from the airport. If you wish for it to arrive at your door then choose BAX door to door. Thanks.


Jeg regna med at man måtte gå gjennom et spedisjonsfirma og bruke disse for utkjøring men så er altså ikke tilfelle...tenkte dette var et tips til andre som bestiller derfra at det er bare å legge inn i "comment" på ordren at man ønsker "BAX door to airport" dersom man vil spare noen kroner på frakten.

Noen som har gjort dette??
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Hmm... Det var kjekt å vite. Skal jo bestille et nytt anlegg til min nye bil som er klar overhelgen forhåpentligvis :mrgreen: :mrgreen:
Gleder meg til å høre om du blir like fornøyd som jeg ble.
Etter å ha montert anlegget på Shell bilbyen ble folk bare stående og måpe på bilen.... eller etter lyden. Folk snudde seg tvert :mrgreen:
Superfett
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Husk å dra innom Mazda og bestille pakninger til å ha i mellom kat'en og selve anlegget. Jeg glemte det. måtte lage en provisorisk greie som ble blåst ut etter kort tid. Kjøpte så en pakning hos mazda men den viste seg å bli for liten, så du må passe på at den blir stor nok.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM
Posts: 44
Joined: 14 Nov 2003, 01:00
Location: Gjøvik
Status: Offline

Post by Henning_91BRG »

Det sitter jo en pakning der allerede fra det gamle anlegget. Går det ikke å bruke denne da?? Hvordan får jeg en som er stor nok hvis jeg kjøper en?

Hvordan kappet du hull i støtfangeren din?
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Hva med å bruke pakningsstoff sammen med den gammle pakningen.
Jeg satte inn en test pipe og nye pakninger, men det ble ikke tett. Skal legge på slik pakning på tube sammen med pakningene å se hvor tett det blir...

Hva kommer borla anlegget på inkl frakt ?
Henning_91BRG wrote:Det sitter jo en pakning der allerede fra det gamle anlegget. Går det ikke å bruke denne da?? Hvordan får jeg en som er stor nok hvis jeg kjøper en?
Hvordan kappet du hull i støtfangeren din?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Den gamle er sikkert litt sliten. Det er ganske mye varme som går igjennom anlegget, og det gjør at pakningen blir ganske sprø. Min knakk i flere biter i det jeg tok den av.

Jeg har desverre ikke noe mal fra min gamle liggende selv, men jeg tror du blir nødt til å prate med Mazda. Kan hende jeg bare var uheldig og fikk feil str.

Når jeg skjærte hull i fangeren brukte jeg flere forskj. verktøy. Men jeg grovskar med en elektrisk sag, og finpusset med fil. lønner seg å lakke etterpå eller legge på noe annet. For syns skyld :wink:
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
91BRG
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 404
Joined: 14 Sep 2003, 02:00
Location: Trondheim
Contact:
Status: Offline

Post by 91BRG »

Bruk maskeringsteip rundt der du skal kappe. Litt mindre sjangs for at lakken sprekker og fliser seg opp.
Medl.nr.436
-00 Honda S2000

*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Henning; Fikk du noe tilbakemelding fra Moss angående monteringen av Borla-anlegget? Er visst mange i USA som klager, da Borla visstnok hadde gjort en tabbe med designet slik at det tar borti akslingen... Verdt å sjekke opp iallefall.

Se denne posten på miata.net

Håpe de tar feil - med 106$ i frakt, kan jo dette være et bra alternativ!
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

hmm... Strange!
Hadde ikke noe problem på min 91 mod. Satt som ett skudd :mrgreen:
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
Henning_91BRG
0 RPM
0 RPM
Posts: 44
Joined: 14 Nov 2003, 01:00
Location: Gjøvik
Status: Offline

Post by Henning_91BRG »

Jeg har fortsatt ikke fått anlegget mitt så jeg vet ikke om det passer eller ikke. Jeg får håpe det eller sliter jeg :-( ikke så gøy å skulle begynne å klage på en vare bestilt fra USA.....Men siden m1chael ikke hadde problem med sitt får jeg håpe på det beste. Han hadde jo en 91 modell og det har jeg også så da håper jeg dette går problemfritt. Skal gi beskjed når det engang kommer om både montering og lyd!!

Noen som lurte på prisen her....det er gunstig å bestille fra USA nå ialfall siden dollarkursen er så lav som den ikke har vært på leeeeenge!!! Når jeg fikk den billige frakta BAX door to airport i tillegg så har jeg beregnet prisen på anlegget til å koste totalt 4800,-. Dette inkluderer alt med tolldeklareringsagent på gardermoen (280,-) og oppbevaring på fraktlageret (190,-). Tolldeklareringen kan en jo gjøre selv hvis man er vant til dette og gidder. Jeg har ingen erfaring med dette og regner med at det hadde blitt lange køer og bare rot dersom jeg skulle ha gjort dette selv. 280,- er jo ikke så mye å spare uansett når du har betalt nesten 5000,- :-) Men du kan klare å få dette anlegget fra USA for totalt 4500,- og det er super bra. Koster jo det samme å kjøpe hos en forhandler i Norge også. Men da må du nøye deg med Simmons effektanlegg eller noe selvsnekra hos Svendsen. Jeg syns ialfall det er verdt å bestille Borla da hvis det passer perfekt!!
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Bare av ren nysgjerrighet; Er det noen spesiell grunn til at man må "nøye seg" meg Simons? Er det noen som er misfornøyd med de?

Etter det jeg leser på miata.net, så bruker bare Borla anlegget 2.25" rør mot Simons 2.5". For turbo-bruk, er dermed dette lite aktuelt som en oppgradering. I tilegg må man vente på shipping/fortolling fra USA og at det er 1800kr dyrere enn Simons utgaven (dersom man ikke MÅ ha dobbel utblås).... Var selv inne på tanken på bestille Enthuza el. Borla fra USA, men veier nå mer mot Simons.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Lurer på det samme som Stian. Er det noe spes negativt med Simons ? 2.5" og forholdsvis billig og tilgjengelig her i Norge.
Jeg trenger et anlegg for turbo og må ha lavt mottrykk og ikke alt for mye lyd ved cruzing.
FM sitt alternativ blir 5600,- med moms og frakt.
Hadde håpet å ikke bruke så mye cash på disse røra.

Har simons noe hjemmeside ? Fant ikke noe på google.
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Simons hjemmeside: http://www.ray.se
(Til tross for at eksosanleggene til MX-5 er rustfrie ligger de ikke under Simons Sportsystem Rostfritt, men under Simons Sportsystem)

Må si meg godt fornøyd med Simons rustfritt så langt (har ikke hatt det så lenge), funker flott for meg.

Var litt skeptisk til 4" stussen, men etter min mening ble det ganske OK.
Den passer perfekt i åpningen i støtfangeren.

Passformen var god, det var bare å henge opp og skru fast.
Gir en mye dypere og grovere lyd enn original, men synes ikke det er støyende.
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg kunne ikke se at det var rustfritt på Ray sine hjemmesider, kun endestuss. Er det 2.5' helt bak til kat ? Kat er vel bare 2" eller.no.
User avatar
PKD
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 388
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Ulsteinvik
Status: Offline

Post by PKD »

Står et gult merke til høyre for bildet på www.Ray.se som skal indikere at dette er rustfritt.
Hele anlegget er i rustfritt, med polert potte og endestutss.
Røret er 2,5" fra kat og bak.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at de anleggene som ligger under Simons Sportsystem Rostfritt er overskudd etter produksjon til andre leverandører. Derfor ligger ikke eksosannlegget til Mazda MX-5 i den kategorien.
Förutom de rostfria avgassystem vi har i vår huvudkatalog tillverkar vi även vissa andra system till utländska kunder.
Ibland får vi ett par system över som vi kan sälja förmånligt. Ändrören kan vara försedda med med kundens logotype.
Avgassystemen är av samma grundkonstruktion som vårt ordinarie sortiment men är
tillverkade helt i blankt rostfritt material. (Gäller inte flänsar och monteringsdetaljer)
Medlem 208
'91 MX-5 Special Edition
'02 Renault Kangoo 1,4i aka Postbilen fra Stange
'04 Volvo V40 2,0T Limited Sport Edition

Racing a Hyundai is like the special olympics... even if you win you`re still retarded.
Post Reply