Hei,
vurderer og sette inn turbo i mx-5 min
men lurte på litt angående turbomontering.
Må det tykkere toppakkning?
Fant et kitt på nettet som en privatperson skulle selge.
greddy turbo, manifold, 3" rustfri eksos, intercooler, bensintryks regulator, digital turbo trykk regulator, turbo timer, 2 stk dumpventiler++) Dette gir en effekt økning fra 116hk til 250hk
Er det alt så trengs?
Turbomontering ??
Moderator: Styremedlemmer
-
- Status: Offline
mye bra der.. mx5 motorn trenger ikke no tykkere toppakning. og motorn tåler greit oppmot 1bar trykk.. greddy kittet som selges, er egentlig laget for 0.3 bar, uten intercooler, og gir da en effektøkning til ca 150 hester... dette er trygt med de delene som følger greddy kittet..
Den økningen til 250 hester som står der, kommer ikke gratis, og de aller fleste har erfart at det krever en bra progremmerbar motorstyring for å være en stabil løsning.. kan ikke se noe slikt i lista du nevnte.. Økning til 250 hester med kun bensintrykksregulator(krever ladetrykk på 1bar lett) vil være sjansespill, og du bør være forberedt på å bytte motorn når den raser(ikke hvis... når..)
Den økningen til 250 hester som står der, kommer ikke gratis, og de aller fleste har erfart at det krever en bra progremmerbar motorstyring for å være en stabil løsning.. kan ikke se noe slikt i lista du nevnte.. Økning til 250 hester med kun bensintrykksregulator(krever ladetrykk på 1bar lett) vil være sjansespill, og du bør være forberedt på å bytte motorn når den raser(ikke hvis... når..)
Det sies at standard innmat skal takle 8 psi uten problemer. Flyin Miata har klart å presse det til 12 psi på FMII-settene sine, så det skulle gå bra så lenge du ikke overdriver trykket. Pass hvertfall på å retardere tenningen og sørg for at dysene klarer jobben, så skulle det vel gå bra. Vent på svar/bekreftelse fra folk som har gjort dette før, ettersom jeg bare har lest meg fram
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Er ikke noe problem å montere det mekaniske..SweetMX5 wrote:angående turbokit, jeg låner posten litt:)
har kikka på det kittet fra IL, men det er utsolgt og står ingen pris.. noen som vet pris på dette og om det vil gå greit og installere i min 97 1,6 l mx5?
har en del mekaniker erfaring fra motor før, men aldri mx5 spesielt.
tips og hints anyone?
Men elektronikken er ikke lik hvis kittet er for 89-93 modell
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Tror j vil si at alle med turbo bør kjøre retur til bunnpanne. Jeg har et Hks kit fra IL liggende,som j skal montere. Der vil de kjøre returen inn på peilepinnen,men det tror jeg ikke er bra.
Mvh JG
Mvh JG
Mazda mx5 Rød 1991mod. NA 1.6 senket,17"momo corse.begi-s turbo. Solgt
Porsche 996 c4
Landrover freelander.
Porsche 996 c4
Landrover freelander.