Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
friskus wrote:Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Sånn personlig synes jeg Mazda sin styrke er at de lager pene biler med bra design som likevel er litt anonyme. Var også en god grunn til at jeg likte Audi før de ble gubbebiler som Mercedes og BMW nå Jeg har ikke noe behov for å utlyse min status med merket, kan heller gjøre det med at bilen bare er kul isåfall. Kanskje litt feil å si når man kjører cab da
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Var innom Mazdas karosseriverksted for en drøy måned siden. Der stod de og pusset rust av innvendig fals på alle dørene på en halvannet år gammel Mazda 6.
En sportsbil som får fram smilet er jo kanskje det viktigste Uavhengig av merke. Har kjørt karman ghia med 44hk og aldrig kost meg mer. De siste 5 åra har jeg kjørt 911 med 300hk+ og nå kjører j mx5 igjen , og smiler enda
friskus wrote:Jeg er vel opprinnelig Honda fan. Jeg kommer nok til å gå tilbake til honda igjen så fort lommeboka tillater kjøp av en Type-R maskin, nsx eller s2000.
(Om det ikke blir en italiensk reser av typen lotus.)
Har du røykt sokkene dine mann?
Lotus er jo engelsk.
Hehe, skriveleif. Dreiv å tenkte på ferrari i hodet mitt, noe som ikke er noe realistisk mål i dette stadiet av livet. Men tydeligvis ble det en blanding av italienske fantasier og lotus. hehe.
Mazdafanboy er jeg vel ikke, men jeg har utelukkende positive erfaringer med merket. MX-5en er fjerde Mazdaen i mitt eie (har hatt 2 stk 929er og én MX-6), ellers har jeg vært innom Fiat, Opel, Nissan og Porsche i løpet av de 18 åra jeg har hatt lappen. I tillegg har man jo vært innom X antall andre biler via familie og venner, så noe erfaringsgrunnlag har man jo opparbeidet seg.
Inntrykket mitt er at Mazda er bunnsolide og enkle (på godt og vondt) biler. Jeg har aldri vært interessert i gadgets og duppeditter på bilene mine - jo mindre fjas jo bedre. Fordi alt ryker til slutt. Dessuten er det bare dau-vekt.
Så MX-5en er helt perfekt for meg nå. Jeg har hatt biler som har disintegrert foran øynene mine pga rust (spesielt Fiaten, en 1978 131 Mira Fiori og en 1982 929 HB) - derfor er jeg lettere hysterisk mtp dette nå. Holder jeg MX-5en rustfri ser jeg ingen grunn til at denne ikke skal kunne farte på svingete sommerveier de neste 20-30 åra.
Men jeg trenger ei stasjonsvogn i tillegg nå... og det begynner å haste litt.