El-feil på hovedlykt

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
JohnnyCool
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 17 Feb 2004, 01:00
Location: Sandnes
Status: Offline

El-feil på hovedlykt

Post by JohnnyCool »

Hei! Har en 90 mod. MX-5 og har problemer med venstre hovedlys. Den lyser betraktelig svakere enn høyre. Har sjekka sikringer og skiftet lyspærer uten at dette hjelper. Er det noen som vet hva dette kan skyldes...??
User avatar
Duppsko
0 RPM
0 RPM
Posts: 32
Joined: 18 Sep 2003, 02:00
Status: Offline

Post by Duppsko »

Sjekk jordinga... Vet ikke om hovedlyktene bruker seperate jordingspunkter, men det finnes punkter rundt om i motorrommet som flere ledninger er festet til.. Disse blir lett korodert (er det forresten noe som heter dette?? hehe.. Oversatt), og bør renses for å få ordentlig kontakt..
User avatar
edw
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 756
Joined: 23 Dec 2003, 01:00
Location: bærum
Status: Offline

Post by edw »

korrodert ja.... hvis det var det du lurer på så er det helt riktig.. er det ikke sånn at det bare er stål som ruster, men resten korroderer..... nei nå sklei jeg litt ut er jeg redd!
User avatar
JohnnyCool
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 17 Feb 2004, 01:00
Location: Sandnes
Status: Offline

Post by JohnnyCool »

Får prøve å feilsøke litt.....
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Re: El-feil på hovedlykt

Post by Mazdafreaks »

JohnnyCool wrote:Hei! Har en 90 mod. MX-5 og har problemer med venstre hovedlys. Den lyser betraktelig svakere enn høyre. Har sjekka sikringer og skiftet lyspærer uten at dette hjelper. Er det noen som vet hva dette kan skyldes...??
Hei hentet min miata i dag og hadde samme problem, på min var det koplingen til pæra som hadde gått varm og smeltet, dårlig kontakt, fikk ordnet meg en ny kontakt på bil oppsamlingen... men synest det var litt vanskelig å bytte pære på disse bilene..
User avatar
JohnnyCool
0 RPM
0 RPM
Posts: 8
Joined: 17 Feb 2004, 01:00
Location: Sandnes
Status: Offline

Post by JohnnyCool »

Sjekka dette også men kontakten ser pene ut....
Post Reply