Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg hadde en ulyd fra fronten av motoren når bilen ble varm. Fant ut at det sannsynligvis var en av trinsene på registerreima, så jeg sjekket om reima var for stram. Det var den, så jeg løsnet den og lot strammefjæra ta opp slakken. Etterpå gikk motoren ujevnt, så jeg demonterte igjen. Så sjekket jeg minst 10 ganger at kamakslene var innstilt korrekt i forhold til hverandre og drivakslen, og at spenninga på registerreima var korrekt. Satte ting isammen igjen, og nå vil ikke bilen starte. Det høres ut som om motoren går sakte rundt (2-3 sekunder per omdreining). Hva kan jeg ha gjort galt?
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Den må ikke stå i noe spesielt stille før det startes. Hva ulyd hadde du før du begynte?
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Vanskelig å beskrive. Når motoren ble varm lød ett eller annet i nærheten av reg. reima som ei blanding av ei dårlig viftereim og et tannlegebor når turtallet gikk opp (det var ikke dynamo- eller servopumpereima, jeg sjekket med dem av).
11' Mazda 6 GH stv 2,2 sport Black Mica
x - 92' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
x - 04' Hyundai Trajet FO 2,0 Sky Silver
x - 05' Mazda 6 GY 2,3 Silver Contrail
x - 05' Mazda RX8 SE 1,3 Brilliant Black
x - 91' Mazda MX5 NA 1,6 Classic Red
Glemte en 14mm pipenøkkel på svingbolten til servostyringspumpa . Den gav akkurat nok motstand på trinsa til at motoren gikk rundt, men ikke fort nok til å starte. Kanskje like greit.