Plassering av forsterker

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Plassering av forsterker

Post by kavuta »

Har da en NB og har tenkt på det lenge at jeg bør finne en god solid plass til forsterkern.
Men jeg vet ikke helt hvor jeg vil plassere den. :?
Så hvis dere har noen innspill på hva som er en smart løsning så takker jeg for alle svar!! Gjerne bilder også hvis noen vil dele dem!
98 1.6 NB
Katarina
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Noen kaster ut reservedekket, noen har den bak sete (bare passe på at det ikke kan komme vann til), noen har små forsterkere i tomrommet mellom bagasjerom og kupe og noen bygger det inn andre plasser.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Post by kavuta »

hmm...Har da vært inne på noen av de stedene men vet liksom bare ikke hva jeg vil..
Syns d hadde hjulpet mye med bilder for da vet jeg litt mer hvordan d vil se ut uten at jeg ødelegger for mye i bilen...
Har jo tenkt litt på å sette den på veggen mot setene i bagasjen men det er jo ikke noe spess å feste d i der. tenkte kanskje å lage en plate av noe slag.noen forslag??
98 1.6 NB
Katarina
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

Hvilken forsterker har du? Er det en liten en kan en feste borrelås på forsterkeren og feste den til veggen bak setet slik at du slippe rå lage noe som helst. En kan da bare støtte forsterkeren nede mot gulvet slik at borrelåsen ikke trenger å holde så mye i dunper osv. Dette er nok den beste plasseringen plassmessig. Skal du ha den i bagasjerommer burde du feste den skikkelig og beskytte den slik at evt. baggasje ikke vil skade forsterker eller kabler. Det aller beste er å dra ut reservehjulet, støpe en kasse i glassfiber og legge lokk over slik at den er helt beskyttet. Trenger da kun vifter til lufting :D Men det meste kommer ann på hvor stor forsterkeren er.
User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Post by kavuta »

inglar wrote:Hvilken forsterker har du? Er det en liten en kan en feste borrelås på forsterkeren og feste den til veggen bak setet slik at du slippe rå lage noe som helst. En kan da bare støtte forsterkeren nede mot gulvet slik at borrelåsen ikke trenger å holde så mye i dunper osv. Dette er nok den beste plasseringen plassmessig. Skal du ha den i bagasjerommer burde du feste den skikkelig og beskytte den slik at evt. baggasje ikke vil skade forsterker eller kabler. Det aller beste er å dra ut reservehjulet, støpe en kasse i glassfiber og legge lokk over slik at den er helt beskyttet. Trenger da kun vifter til lufting :D Men det meste kommer ann på hvor stor forsterkeren er.
Hvor mye vil d koste ca å støpe ei kasse da???
kan ikke si at jeg har bruk for hjulet uansett...
98 1.6 NB
Katarina
User avatar
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3098
Joined: 29 Mar 2006, 02:00
Medlemsnummer: 558
Location: Rælingen
Contact:
Status: Offline

Post by inglar »

kavuta wrote:
inglar wrote:Hvilken forsterker har du? Er det en liten en kan en feste borrelås på forsterkeren og feste den til veggen bak setet slik at du slippe rå lage noe som helst. En kan da bare støtte forsterkeren nede mot gulvet slik at borrelåsen ikke trenger å holde så mye i dunper osv. Dette er nok den beste plasseringen plassmessig. Skal du ha den i bagasjerommer burde du feste den skikkelig og beskytte den slik at evt. baggasje ikke vil skade forsterker eller kabler. Det aller beste er å dra ut reservehjulet, støpe en kasse i glassfiber og legge lokk over slik at den er helt beskyttet. Trenger da kun vifter til lufting :D Men det meste kommer ann på hvor stor forsterkeren er.
Hvor mye vil d koste ca å støpe ei kasse da???
kan ikke si at jeg har bruk for hjulet uansett...
Da burde du først lage til en plate som dekker hele bagasjerommet slik at kassen du støper vil gå i ett med resten av gulvet. En slik plate burde du skaffe i kappavdelingen og få for noen hundrelappen. 10mm MDF vil være bra. glassfiber får du i løpemeter til tror det er rundt70 kr, polyester or herder koster noen hundrelapper. Begge de siste tingene får du på båtforetningen mellom strømmen og lilestrøm (gamle vegen) Men så må du skaffe hansker, rulle ++. Og da gjennstår bare jobben :D

Men det er ganske ok å få gjort i ferien da en har god tid og det pleier å være fint vær :?
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Ville personlig ikke lagd en kasse i ordets oftest brukte forstand. Plexiglass tror jeg jeg hadde gått for. Jeg har selv en sånn tynn sub bak passasjersete, ingen problemer med det, men spørs hvilken størrelse du skal ha på den forsterkeren da :)

Er selv litt skeptisk til å kaste ut reservehjulet da. Ringe Falken hvis man poffer et dekk er dyrt :)
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Miatapowers
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 6792
Joined: 30 Mar 2006, 02:00
Location: Odda
Status: Offline

Post by Miatapowers »

biXen wrote:Ville personlig ikke lagd en kasse i ordets oftest brukte forstand. Plexiglass tror jeg jeg hadde gått for. Jeg har selv en sånn tynn sub bak passasjersete, ingen problemer med det, men spørs hvilken størrelse du skal ha på den forsterkeren da :)

Er selv litt skeptisk til å kaste ut reservehjulet da. Ringe Falken hvis man poffer et dekk er dyrt :)
Ta med en boks med spry og hold deg på veien, ellers så passe da hjul fra en golf som sikkert er i nærheten. :lol:
2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

biXen wrote: Er selv litt skeptisk til å kaste ut reservehjulet da. Ringe Falken hvis man poffer et dekk er dyrt :)
Burde også være helt unødvendig...

behold dekket og legg forsterkeren bak passasjersetet, det fungerer i alle fall for meg!
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Post by kavuta »

StianOppistov wrote:
biXen wrote:Ville personlig ikke lagd en kasse i ordets oftest brukte forstand. Plexiglass tror jeg jeg hadde gått for. Jeg har selv en sånn tynn sub bak passasjersete, ingen problemer med det, men spørs hvilken størrelse du skal ha på den forsterkeren da :)

Er selv litt skeptisk til å kaste ut reservehjulet da. Ringe Falken hvis man poffer et dekk er dyrt :)
Ta med en boks med spry og hold deg på veien, ellers så passe da hjul fra en golf som sikkert er i nærheten. :lol:
Haha...akkurat som om noen vil gi/selge bort sitt reservehjul.tror ikke jeg ville ha gjort d til andre..
Men tilbake til anlegget.. Hva er egentlig lurest å gjøre på en mest ok og sikker måte for å få bra lyd i bilen?!?
98 1.6 NB
Katarina
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Min står på høykant helt bakerst i bagasjerommet - tar lite plass og kort vei til batteriet...
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

StianOppistov wrote:Ta med en boks med spry og hold deg på veien, ellers så passe da hjul fra en golf som sikkert er i nærheten. :lol:
Har lest at de der sprayboksene funker dårlig. Kresent på dekktype forsto jeg det som.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Post by kavuta »

Stian wrote:Min står på høykant helt bakerst i bagasjerommet - tar lite plass og kort vei til batteriet...
Hva med et bilde?? ;)
98 1.6 NB
Katarina
User avatar
TweetMX5
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 233
Joined: 24 Jul 2006, 02:00
Location: Oslo
Status: Offline

Post by TweetMX5 »

Min står bak setet og det funker kjempebra. Lett å legge kabler inn til bagasjerommet og bort til batteriet.
1994 Mazda Mx5 1,8L British Racing Green.

Hardtop
16" OZ Racing
Angel Eyes
User avatar
kavuta
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 244
Joined: 15 Sep 2005, 02:00
Location: Lørenskog/ Holter
Status: Offline

Post by kavuta »

Takker for svar!
Blir vel til at jeg kommer til å gjøre d slik selv! Høres greiest ut d :)
98 1.6 NB
Katarina
Post Reply