1993 Miata Limited Edt.

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
JIN91BRG
500 RPM
500 RPM
Posts: 79
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 24
Location: Porsgrunn
Status: Offline

Post by JIN91BRG »

Om prisen ikke er ublu, hadde jeg ikke tvilt et sekund.
Miata er en skuddsikker bil og i denne utgaven en perle !
Bassene mener jeg er "rumperistere" som er montert i stolryggen eller setet (= 2 stk) + 2 høyttalere i hver nakkestøtte (=4 stk) + 2veis komponentsett i dørene (=4stk => 10 stk høyttalere).
Demperne bør du kanskje skifte, org. dempere tar ofte kvelden etter ca 90.000km. Dette er helt normale slitedeler og bør ikke bekymre deg.
Kjøp gule koni eller bilstein.
Miataen en min har rullet 248.000km uten noen form for problemer, foruten skifte av div slitedeler.
Lykke til med kjøpet :-)
JIN 91'BRG
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

jeg vet egenlig ikke hvor mye han forlanger for bilen nå, men han hadde tenkt å avertere den i fjor sommer til 120.000

Jeg har planer om å by 100.000 ..
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

Nå har jeg vært å prøvekjørt bilen og må si jeg er ganske fornøyd! Det var bare en liten lyd inne i kupèen ved lave turtall.. Jeg mener det kunne høres ut som noe ala plastikk lyd.. Men han mente det kunne være alarmen som gnisset inntil dashbordet på undersiden ved pedalene.. Men Han hadde også en teori om at det kunne være katalysatoren som lagde lyder.. Er det noen som kjenner til dette eller vet hva det kan være ?

Spurte om han hadde hørt lyden utenfor bilen, men det hadde han aldri prøvd..

Var også en liten sprekk i frontleppa under fangeren etter et møte med en brøytekant i vinter, dette tror jeg at jeg lett kan fikse med lim.

Den var veldig stiv, tror ikke jeg ville hatt noen stivere bil iallefall, så det likte jeg.. Men kjente noen ganger i en litt "brå" dump, så fjæret bilen litt ekstra.. Så dette tyder vel på at demperne bør byttes snart..
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

mx5er, spesiellt kanske en LE som er noe senket fra fabrikk(hvis jeg ikke roter) er jo ikke kjent for å være spess myke da..
klager man over at en "sportsbil" er myk så kjøper man no annet ;)
får masse golf 3 cab vettu, de er ganske comfy ;)
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

har vel aldri klaget?
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

Hadde pengene klare og var helt 100% på å kjøpe bilen.. Møtte han, men da jeg spør om å få en 14 dagers garanti på alvorlige feil.. (som girkasse og motor) så gadd han ikke selge til meg.. Spurte også om han hadde noe i mot at vi tok den på et verksted og fikk sjekka den nøyere enn bare en prøvetur.. men han nekta plent.. Følte at jeg skulle kjøpe en ganske dyr forundringspose.. iallefall når han ikke lot meg kjøpe den med 14 dagers garanti mot alvorlige feil.

Jaja.. noen som har en pen mx5/miata til salgs som vil selge kjapt? :)
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

hmm.. hørtes rart ut at han ikke ville være med på et verksted og sjekke bila.. Det er jo en bruktbilhandlers 1. lov.

Hvis du er keen på mx5 så kan du ta deg en prat med mr. Thaulow
www.thaulow.net

Jeg kjøpte min av han i oktober og er strålende fornøyd.
han skulle dra bort da jeg skulle hente den, men jeg fikk bila, vi signerte kontrakt og ble enige at hvis det skulle dukke opp noe ved bila under en NAF test (som jeg skulle på dagen etter at han dro) så skulle han utbedre de feilene. Jeg kunne også heve kjøpet hvis det var alvorlige feil.
Han kom tilbake etter 4 dager og jeg casha ut bila der og da.
Bilen ble et anbafalt kjøp fra NAF. Var bare noe småtteri som foringer og ujevn tomgang som var feilene :D

Men jeg anbefaler en prat med Thaulow hvis du er keen på Mx5. Mannen KAN mx5.
Henter de fleste (alle) fra Sveits. Og som mange vet, er mx5'er fra sveits et godt kjøp.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

Jeg har hatt kontakt med thaulow det siste halvåret og han har kommet med mange gode tilbud. Men det er nå jeg har penger og ønsker å kjøpe, og da har han en del å gjøre, så tiden strekker ikke til :)

Vurderer å satse 100% på mr. thaulow etter denne opplevelsen, men trenger bil raskt da jeg låner bil og er avhengig av den :/

Flott at du faktisk fikk hevet kjøpet om du ville! :) Ingen tvil om at han er en seriøs kar!
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

letet litt når jeg skulle kjøpe min mx5.. prøvde en mx5 som stod hos TG bil.. 93 modell som hadde 76 tusen på meteren.. skulle vel ha 80 lapper for bilen.. bilen var grei i lakken osv.. men jeg ble skeptisk til km stand siden bilen var 10 år gammel(dvs 7600km per år).. Når jeg åpnet bagasjerommet var det slitt i stykker helt(teppet altså).. Etter en tur så fant jeg ut at bilen hadde utslitt clutch, en girkasse som ikke ligner på hva den bilen jeg kjøpte.. konkluderte egentlig med at bilen mest sannsynlig fra skrudd tilbake.. Så jeg ville holdt meg langt unna TG bil i drammen selvom jeg vet om flere som har kjøpt biler der.. (mr2, 200sx osv)...
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
RedFox
500 RPM
500 RPM
Posts: 92
Joined: 04 Oct 2003, 02:00
Location: Skedsmokorset
Contact:
Status: Offline

Post by RedFox »

Det var en svart en sant ? .. Tror jeg så den, og syns også det var litt skeptisk.. Skal ha det i bakhodet.
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

dette var en rød en..
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Post Reply