Nå er jeg ferdig med alle reprasjonene som måtte gjøres, med unntak av registerreim/vannpumpe. (Har kjøpt delene)
Så på lørdag hadde jeg prøveskilter. (herved omdøpt til rallyklistremerker)
For en morsom bil. Kostet meg 43000,- og virker så mye bedre enn den som Leidulf Nilsen ville ha 74000,- for ferdig prutet. (Den hadde dessuten ikke noe utstyr.)
Kan bare anbefale Valvoline Durablend delsyntetisk gearolje. Gearkassen er som å skjære i smør, ikke en eneste skrapelyd, ikke en lyd overhodet faktisk, og svært lett å betjene, selv kald.
Kalesjen fra SFT passer fint, på tross av at det er billigste modell. Ikke lekker den i regnvær heller!!
Når er turtallsperra på Miata?
På en annen Mazda jeg hadde for lenge siden (148 hk 1988 626 stv) sperret det på 7400. På Miataen bare øker det, og jeg hadde omlag 7800 i følge klokka.
Snurret kun en gang på den våte asfalten, etter en noe overmodig clutching på 2. gear...
Ferdig mekket... (blir man vel aldri men)
Moderator: Styremedlemmer
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Ferdig mekket... (blir man vel aldri men)
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
-
- Status: Offline