Hei. Har tenkt på turbo kit og ny ecu, ny tennhetter osv. Vil oppnå over 230hk, MEN! Noen som vet om billige ecu'er som man kan tune og kvalitets turbo kit?
Ikke no hastverk
TURBO!?!!
Moderator: Styremedlemmer
- Ove N
- 7200 RPM
- Posts: 1176
- Joined: 23 Jun 2008, 10:13
- Medlemsnummer: 733
- Location: Sandnes
- Status: Offline
Re: TURBO!?!!
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: TURBO!?!!
Hei.
mye effekt, billig og driftssikkert. <= Velg to.
MegaSquirt er den ecu som de fleste foretrekker på mx5. Velg noe som du kan, har tenkt å lære deg eller har muligheter å få hjelp med.
For kvalitetsdeler => https://www.flyinmiata.com/
Jeg anbefaler og leser litt rundt omkring slik at du får gjort opp din egen mening om hva du ønsker.
Slike generelle spørsmål som dette har en tendens til å i beste fall få veldig generelle svar.
Jeg synes Ove var veldig snill og hjelpsom, på mange andre forumer blir du bedt om å drite og dra når din første post er et slikt innlegg.
Men velkommen til forumet, håper du finner mye nyttig informasjon her og at du trives.
Jeg anbefaler også at du legger inn i signaturen din hvilken bil du har. Opprett gjerne en prosjekttråd.
\\Stian.
mye effekt, billig og driftssikkert. <= Velg to.
MegaSquirt er den ecu som de fleste foretrekker på mx5. Velg noe som du kan, har tenkt å lære deg eller har muligheter å få hjelp med.
For kvalitetsdeler => https://www.flyinmiata.com/
Jeg anbefaler og leser litt rundt omkring slik at du får gjort opp din egen mening om hva du ønsker.
Slike generelle spørsmål som dette har en tendens til å i beste fall få veldig generelle svar.
Jeg synes Ove var veldig snill og hjelpsom, på mange andre forumer blir du bedt om å drite og dra når din første post er et slikt innlegg.
Men velkommen til forumet, håper du finner mye nyttig informasjon her og at du trives.
Jeg anbefaler også at du legger inn i signaturen din hvilken bil du har. Opprett gjerne en prosjekttråd.
\\Stian.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Re: TURBO!?!!
ECU er ikke et sted man sparer penger... Og når vi er så heldige å ha tilgang på PnP megasquirt, så er det bare å kjøre på.
Re: TURBO!?!!
Ligger et tubrokit til 1.6 fra FM ute på facebook til en grei penge.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 0 RPM
- Posts: 46
- Joined: 25 Nov 2012, 12:22
- Location: Bodø
- Status: Offline
Re: TURBO!?!!
Artig med turbo, ja Har fremdeles min 90 (vel, min sønn har den, men denne kommer aldri til å forlate familien) FM intercooler, Big Spark kit, 1000 cc dyser, Garrett RS turbo, smidd innmat 8,6/1, Hydra Nemesis ECU +++ Med 1,5 Bar trykk er den bremset til 310 hk/ 408 Nm. Har aldri vært borti MS, og valgte Hydra siden jeg har hatt mye nytte av Jeremy hos FM. Den ble levert med en råmap fra ham og startet på første forsøk. Gikk fint, og AF var trygt på den riktige siden langs hele registrert. Programvaren er veldig oversiktlig og enkel å jobbe med, så vi brukte ikke lang tid på landeveien med mapping før vi satte den over i closed loop, og lot auto tune ta seg av resten. Anbefaler absolutt FM, siden de har alt du trenger av fornuftige deler, og Jeremy's kunnskaper og serviceinnstilling er veldig gode å ha.