Jeg har kjørt litt på isbane og synes det er kjempeartig, men det sitter jo ikke akkurat bra med piggfrie dekk (selv om jeg faktisk ble raskeste piggfrie bil på NSK sin vinterweekend for to år siden med litt flaks... )
Så nå tenkte jeg å kjøpe meg noe pigghjul. Funderer på rallypigg eller disse: http://www.gundersenmotorsport.no/dekk/ ... /195-65-15
Rallypigg sitter såklart bedre, men kan det bli litt kjedelig hvis man ikke har motorsterk nok bil? Må man ha 200hk for at det skal være morro? Hvis det sitter som på skinner uten å få en eneste sladd blir det jo ikke noe gøy.
En annen fordel med de fra Gundersen er at man til nød kan kjøre med dem på vanlig vei til og fra banen så man slipper å ta med ekstra dekk eller kjøre bilen på henger så det blir litt enklere.
Noen som har noen erfaringer eller innspill?
Rallypigg eller ???
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Rallypigg eller ???
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rallypigg eller ???
Har kjørt litt med Lappi tidligere, og det er veldig gode dekk.
Alternativt er jo Hakka 8 et godt dekk med mye pigger.
195/65-15 er jo altfor stort på MX5.
Fabian
Alternativt er jo Hakka 8 et godt dekk med mye pigger.
195/65-15 er jo altfor stort på MX5.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
-
- 7200 RPM
- Posts: 1121
- Joined: 03 Jan 2013, 22:24
- Medlemsnummer: 1062
- Location: Oslo - Sentrum
- Status: Offline
Re: Rallypigg eller ???
Du har nok rett i at 196/65-15 er for stort for MX5, men har disse som alternativ, 185/65-14:Fabiz wrote:Har kjørt litt med Lappi tidligere, og det er veldig gode dekk.
Alternativt er jo Hakka 8 et godt dekk med mye pigger.
195/65-15 er jo altfor stort på MX5.
Fabian
http://www.dackbutiken.nu/folkrace.php? ... k=Filtrera
Miata 1993 1,6 B-package kompressor (MP45)
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
Jaguar E-type 1968 4.2 Series 1 Open Two Seater
Caterham Superlight R 1998
Specialized Stumpjumper
Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers. -Colin McRae
- Fabiz
- 6500 RPM
- Posts: 742
- Joined: 06 Jan 2013, 18:41
- Medlemsnummer: 1060
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: Rallypigg eller ???
Hadde nok heller satset på de siste der ja.
Bare husk at hvis du blir stoppet med sånne dekk, så er det dask på lanken.
Fabian
Bare husk at hvis du blir stoppet med sånne dekk, så er det dask på lanken.
Fabian
Tlf. 41 42 64 20
- vidarlavoll
- 6500 RPM
- Posts: 662
- Joined: 20 Jul 2010, 11:50
- Medlemsnummer: 886
- Location: Nærsnes, Røyken
- Status: Offline
Re: Rallypigg eller ???
i mitt teori-univers er det lite sannsynlig at org hk mlm 90-146 med rallypigg blir veldig lekent på isbane, kanskje med konstant brutal clutch-dropping. Men jeg har bare egen erfaring med rallypigg på mx'er med >250hk. Alt kan vel rives laus, men morroa er vel å ha nok hk til å spinne vilt gjennom hele svingen eller hele slettenMX-Jon wrote: Må man ha 200hk for at det skal være morro??
Jeg kjører med dekk fra Black Rocket (BR110): http://www.keskipinta.fi/pages/WINTER_RALLY_TYRES/1019