Litt bakgrunn: Når jeg slår på tenningen på bilen så sender megasquirt strøm til pluggene. De siste måneden har det kommet et lite "poff", ikke noe jeg har brydd meg så alt for mye om. På lørdag kom det et ka-boom!
Har lest en del tråder på miataturbo og det ser ut som dette koker ned til en dyse som lekker litt.
Har ikke lyst å sende inn dysene for å teste dette (et kjapt søk på forumet viser at det koster nesten like mye som jeg betalte for dysene).
Noen som har testet dette før? Jeg ser for meg å bygge en rigg som jeg kan putte dysene i og skru fuelrailen i (sånn dysene ikke popper ut når det blir trykk).
Tenkte å rense dysene i samme slenge (samme metode som flere på forumet har brukt).
Tips?
Noen andre som har opplevd noe lignende?
Testing av dyser
Moderator: Styremedlemmer
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: Testing av dyser
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- Lloyd
- 6500 RPM
- Posts: 737
- Joined: 12 Oct 2008, 20:04
- Medlemsnummer: 912
- Location: Stavanger
- Status: Offline
Re: Testing av dyser
Mspnp kan moddest til og invertere utgangen til tenning inntil oppstart er utført.
Så slepper du poffet når du vrir på tenninga. :-p
Når det gjelder dyser er det uansett greit og vite at det er friskmeldt og forholdsvis likt.
Kjipt at en sylinder kanskje går for magert.
Har laget en slik "testbenk" selv forresten.
Dyser med hele fuelrailen monterest på som om det var innsuget.
Fant så ut at Gen1 pnp'n ikkje har dyse test funksjon mulighet. Så det stoppet opp.
Så slepper du poffet når du vrir på tenninga. :-p
Når det gjelder dyser er det uansett greit og vite at det er friskmeldt og forholdsvis likt.
Kjipt at en sylinder kanskje går for magert.
Har laget en slik "testbenk" selv forresten.
Dyser med hele fuelrailen monterest på som om det var innsuget.
Fant så ut at Gen1 pnp'n ikkje har dyse test funksjon mulighet. Så det stoppet opp.
Proud Land Rover Discovery 2 driver.... erh owner.
Re: Testing av dyser
Ja, leste om det der. Har jo loddebolt stående på pulten her. Får bestille inn deler og sette i gang. Kipt å ha hjertet i halsen hver gang jeg skal skru på tenninga :p
1990 1.6
- Rudolf
- 7200 RPM
- Posts: 5969
- Joined: 26 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 627
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Re: Testing av dyser
Her er mitt opplegg for testing av dyser (litt nede på siden):
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... er#p177701
Deler for ca. 50 kr.
Funker svært bra.
Erik
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... er#p177701
Deler for ca. 50 kr.
Funker svært bra.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package