ND
Moderator: Styremedlemmer
- Pimpallika
- Mx5-miata Styret
- Posts: 142
- Joined: 01 May 2014, 08:28
- Medlemsnummer: 1142
- Location: Oslo
- Contact:
- Status: Offline
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: ND
Blir litt bekymret når det skrives at folk over 185 cm kan ha problemer med å se gjennom frontruta pga. lav vindusramme.
Hvorfor i sva%#? kan det ikke komme en MX5 som passer til et normalt trøndersk mannfolk?
Får vel prøvesitte den først når den kommer til Norge til høsten før endelig dom felles.
Blir den neste bilen en NC 2.0 sport med recardoseter (som det finnes løsninger for ang. mere takhøyde) eller en BMW Z4 (som jeg passer inn i uten modifikasjoner)?
Steinar
(Ikke akkurat kortvokst)
Hvorfor i sva%#? kan det ikke komme en MX5 som passer til et normalt trøndersk mannfolk?
Får vel prøvesitte den først når den kommer til Norge til høsten før endelig dom felles.
Blir den neste bilen en NC 2.0 sport med recardoseter (som det finnes løsninger for ang. mere takhøyde) eller en BMW Z4 (som jeg passer inn i uten modifikasjoner)?
Steinar
(Ikke akkurat kortvokst)
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: ND
Klarer meg ikke fint i hverken NA eller NB.
Har tatt vekk stopping i setebunnen på min NB (ca. 3-4 cm mere sittehøyde) + tatt vekk solskjermen på førersiden (+ 1 cm mere sikt opp til frontruteramma.)
Har fungert OK nå i snart 10 år.
Kunne vert morsomt å kjøpe en bil uten å begynne med modifisering av førersete.
Både forrige familiebil (Volvo) og nåværende familiebil (Passat) passer min kropp uten modifikasjoner.
Det skulle vel ikke være så vanskelig å bygge en sportsbil med nok takhøyde, både tyskere og amerikanere (Corvette) klarer det.
Steinar
(Kravstor)
Har tatt vekk stopping i setebunnen på min NB (ca. 3-4 cm mere sittehøyde) + tatt vekk solskjermen på førersiden (+ 1 cm mere sikt opp til frontruteramma.)
Har fungert OK nå i snart 10 år.
Kunne vert morsomt å kjøpe en bil uten å begynne med modifisering av førersete.
Både forrige familiebil (Volvo) og nåværende familiebil (Passat) passer min kropp uten modifikasjoner.
Det skulle vel ikke være så vanskelig å bygge en sportsbil med nok takhøyde, både tyskere og amerikanere (Corvette) klarer det.
Steinar
(Kravstor)
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
- Hauk
- 7200 RPM
- Posts: 3033
- Joined: 16 Apr 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 569
- Location: Nesodden
- Status: Offline
Re: ND
Den totale høyden på en person sier ikke så mye. Det som er viktig er lengden på ræv og rygg. Er man 185 med 40 cm små trommestikker av noen ben så sliter man...
At schvære biler har plass til schvære folk er vel ikke så rart? ...og motsatt.
At schvære biler har plass til schvære folk er vel ikke så rart? ...og motsatt.
-
- 2000 RPM
- Posts: 382
- Joined: 16 Jan 2010, 17:15
- Medlemsnummer: 818
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: ND
Det ser ut som 1,5 litern får mest skryt i pressen (spesielt tysk presse). Den skal være mer harmonisk og har bedre lyd? - sies det.
Vi får vel snart prøve?
PRHT varianten lanseres neste høst.
Vi får vel snart prøve?
PRHT varianten lanseres neste høst.
2012 NC 1,8 Sport Edition
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
Re: ND
Jeg trodde at alle hadde det?MacBain wrote:Kan man få 1.5 literen med LSD?
Testbilene de fikk utdelt i Spania var jo 1.5 med LSD.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
-
- 1000 RPM
- Posts: 139
- Joined: 31 Mar 2012, 12:32
- Medlemsnummer: 1003
- Location: Kongsberg
- Status: Offline
Re: ND
njaa vet ikke om det er så rart...det er vel ikke förste bilen som kommer til Norge under specad og under motoriserad på grunn av påleggsavgifterne?MacBain wrote:I følge vg så får du kun LSD og Bilstein dempere på 2.0 sport utgaven, hørte at alle britiske hadde LSD, rart hvis det kun er de Norske som mangler dette.
Sedan ska man vel ikke tru på allt i den avisen?
Miata -90 - JoDa
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
9-3T bruksbil-04
900T-85 (hemma i S)
9000T CC-93
9000T CS-97
Do, or do not. There is no try.
-
- 7200 RPM
- Posts: 3049
- Joined: 19 Sep 2006, 02:00
- Medlemsnummer: 968
- Location: Ski
- Contact:
- Status: Offline
Re: ND
Får inntrykk av at ND'en har bedre plass i kupeen enn NC.
Det er håp for oss som er rakrygget.
Det er håp for oss som er rakrygget.
-Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
- MacBain
- 2000 RPM
- Posts: 272
- Joined: 27 Mar 2010, 00:20
- Medlemsnummer: 900
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: ND
Er jo rart om dem ikke speccer med ting som ikke gir høyere avgifter. Er det noen offisiell info fra Maza Norge angående dette?Swede wrote: njaa vet ikke om det er så rart...det er vel ikke förste bilen som kommer til Norge under specad og under motoriserad på grunn av påleggsavgifterne?
Sedan ska man vel ikke tru på allt i den avisen?
Miata 1995 1.8