Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
GTX-Lars wrote:Detonasjon seier eg. Rådene dine knekker ved 19-20psi (1.3-1.4 bar). Det gjer dei isåfall på 1.8 GTX. Dei har samme rådene.
Blir ikkje innsugstemperaturen veldig høg ved 18psi? Eg ville montert ein intercooler evt vanninnsprøytning. Har du utstyr for å høre etter banking? Evt så kan eg anbefale presisjonsinstrumentet eg bruker
...............
Jeg kjører med coldside kompressor (dvs den er en del av innsugsmanifolden).
Det er derfor ikke mulig med intercooler.
Jeg kjøler med drivstoff vha to ekstra bensindyser i innsugsmanifolden.
E85 kjøler fire ganger så mye som bensin.
Dette er i stedet for vanninjeksjon.
Jeg har egen bankesensor som jeg har hatt litt problemer med å finne en god plassering til.
Jeg burde absolutt fått orden på den.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Harald wrote:da blir det mye svada og lite reel kunnskap på det klubbmøtet i hvert fall, når de som faktisk har sånne løsninger ikke er betalende medlemmer
Det er nok mange her inne som godt kunne ha tenkt seg å høre deg øse fra dine erfaringer. Hvordan kan vi best ta del i dine erfaringer?
-Stian '95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
'06 Toyta Yaris 1.3 COP => går som et olja lyn
Ørnbjørn wrote:
12 psi er maks for E-cool på vanlig bensin?
Nei, jeg tror absolutt ikke det.
Men inntil jeg har fått en bombesikker knock-deteksjon, så velger jeg å sette den grensen for meg selv.
Med tenningsretardering, så kan man sikkert gå en god del høyere.
Med 12 psi, så har jeg prøvd alle kombinasjoner av drivstoff, kjørestil og lite tenningsretardering.
Alt har gått bra uten noen skade på motoren.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Høres ut som en bra plan rudolf. Og ja begynner man først å bytte stempler så bytter man råder, kanskje oljepumpe. Skrur opp trykket.. får behov for ic. Større dyser. Ny ecu og brått sporer det fullstendig og totalt av.
Sette den tilbake der man vet det funker er også veldig mye mindre tidkrevende.
Gjorde samme valg i forbindelse med girkassa på min. Ned til 450hk igjen og inn med lik kasse.. istedenfor å bruke hele vinteren på å tilpasse noe kraftigere.
-*Snylter*-
''objects in mirror appear to be slow''
Ørnbjørn wrote:
12 psi er maks for E-cool på vanlig bensin?
Nei, jeg tror absolutt ikke det.
Men inntil jeg har fått en bombesikker knock-deteksjon, så velger jeg å sette den grensen for meg selv.
Med tenningsretardering, så kan man sikkert gå en god del høyere.
Med 12 psi, så har jeg prøvd alle kombinasjoner av drivstoff, kjørestil og lite tenningsretardering.
Alt har gått bra uten noen skade på motoren.
Erik
Har du link til prosjekttråd(er) der FFS-oppsettet er dratt til ekstremane?
Uansett hva du gjør, så hold oss oppdatert, meget interesant for oss så ikke kjører overtrykksmotor, alltid masse å lære om dette temaet..
Kjekt at dem erfarne også kommer innom med sine innlegg..
Som jeg skriver over.
Med dette konseptet er det ikke mulig å lede luften etter kompressoren gjennom noen intercooler.
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
Harald wrote:da blir det mye svada og lite reel kunnskap på det klubbmøtet i hvert fall, når de som faktisk har sånne løsninger ikke er betalende medlemmer
Støtter denne
Det er for galt at ikke-betalende medlemmer skal måtte betale for å hjelpe betalende medlemmer med spørsmål de ikke får svar på av andre betalende medlemmer.. For å sette det litt på spissen..
Harald wrote:da blir det mye svada og lite reel kunnskap på det klubbmøtet i hvert fall, når de som faktisk har sånne løsninger ikke er betalende medlemmer
Støtter denne
Det er for galt at ikke-betalende medlemmer skal måtte betale for å hjelpe betalende medlemmer med spørsmål de ikke får svar på av andre betalende medlemmer.. For å sette det litt på spissen..
Beklager OT i tråden.
Dette er en konstruert problemstilling !
Vi har aldri krevd at de som holder foredrag på møtene våre skal være medlemmer.
Vi hadde f.eks. et møte med Biltilsynet og de slapp å bli medlemmer
Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package