Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
JonA
500 RPM
500 RPM
Posts: 96
Joined: 19 Nov 2005, 01:00
Location: Bærum
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by JonA »

Jeg jobber med bil, hos en skodaforhandler på det sentrale østland. Det at det er påslag på pris i forhold til det som er annonsepris er normalt, og vanligvis forklart i liten tekst under annonsen. En bil der de kun har revet av folien er ikke klargjort, men den er sikkert fullt mulig å selge :-)
X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
Ernst
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 237
Joined: 04 Jun 2009, 13:54
Medlemsnummer: 794
Location: Haugesund
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by Ernst »

Kjakan wrote: Hvis en forhandler skal ha klargjøring i tillegg er det bare påskudd for å svindle deg. Godt gjort å ta 10k for å fjerne litt plastbeskyttelse :roll: ...
Min nybil gikk direkte fra Stuttgart til Akershus på bilfrakter...
Mest sannsynlig var prisen på 299.900kr symbolsk for å tiltrekke kunder, siden de dro opp i etterkant.
Når jeg kjøpte ny bil var prisen jeg fikk i kontrakt inkl lev (som også inkluderer "klargjøring")...
Står ingenting om klargjøring i kontrakten når jeg kjøpte ny heller, men vet at prisen er 10,000 høyere enn i drammen.
Står i prislisten i butikken at bilprisen er inkl Frakt og Klargjøring. Mange andre forhandlere legger det til i etterkant

Klargjøringen består av "vask og polering" og understels behandling
x06 NC 2.0 Sport True Red
x-09 NC RHT Galaxy gray.

-08 BMW 120 Cab
-74 Cadillac Eldorado. Orginal urørt bil
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by LoKi »

De fleste bil-annonser består stort sett av setningen "fra kr blablabla,-" og en * etterpå som henviser til den lille teksten hvor alle tilleggene står.
Det vil si at bilen leveres uten hjul, ratt, drivstoff, seter og skilt på kaia i Drammen eller lignende for nesten ingen penger, mens prisen ut fra butikk med ting som er en selvfølge gjerne er en del høyere.

Ser for meg at det er individuelt mellom merkene, men det er jo selvfølgelig bare en spekulasjon :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by nope-mx5 »

Om mulig hadde jeg pent bedt om å slippe vask og polering fra forhandler om jeg kjøpte ny bil.
Har sett flere på dcn.no bla. gå over butikknye biler, og de var fulle av vaskeriper etc.

Om man da i tillegg sparer noen kroner på å gjøre en skikkelig jobb selv, så er det jo win-win :)

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by Atenza »

Jeg fikk pristilbud på en 2011 SE fra en forhandler i Drammen i vår, noen steinkast unna importhavna, og de opererte med en frakt- og klargjøringskostnad ikke langt unna det forhandlerne her i Trøndelag har (her er det 10000, tror de skulla ha 7 eller 8000 kr). Så det er vel et bransjetriks for å suge mer penger ut av oss ;) ...

Atenza.
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
User avatar
Kjakan
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 761
Joined: 10 Mar 2007, 01:00
Location: Østlandet
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by Kjakan »

LoKi wrote: Ser for meg at det er individuelt mellom merkene, men det er jo selvfølgelig bare en spekulasjon :)
Det er nok en forskjell mellom de asiatiske bilene som kommer med båt, og de europeiske som oftest kommer på lastebil.
Min bil ble også understellsbehandlet før den forlot Tyskland, dette er noe som gjøres på biler som leveres til Sverige og Norge.
Siden selgerne av japanske biler opererer med disse ekstra avgiftene, burde det egentlig være mulig med endel pruting på nybilprisen. Noen her har vel erfaring med rabatt/avslag ved kjøp av ny MX-5...
X 1995 Miata popular equipment package
X 1993 Miata C-Pack
X 1994 Miata C-pack
User avatar
Atenza
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 417
Joined: 07 Apr 2011, 11:24
Status: Offline

Re: Noen som vet hva nybilpris var på en 20th anniversary?

Post by Atenza »

Fikk bilen for 300000,- blank. Da mente forhandler at han ga meg omlag 16000,- i avslag. Han om dét ...

Atenza.
2011 Mazda MX-5 Special Edition - Dolphin grey
Post Reply