Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
kasserer
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 21 Sep 2010, 22:27
Status: Offline

Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by kasserer »

Da styret i vår sendte ut krav om kontingent informerte vi samtidig om at deler av forumet kom til å bli stengt ned i løpet av året for ikke-betalende medlemmer, og ba alle medlemmer om å sende forumnick til styret. Foreløpig er ingen deler av forumet stengt ned på denne måten, men det er lagt til et nytt underforum under "MX-5/Miata" kalt "Årsmøter" der betalende medlemmer kan diskutere innkomne forslag til årsmøtet.

Hvis du er betalende medlem og dette underforumet ikke vises har vi ikke registrert ditt forumnick i vårt medlemsregister. Om du ønsker tilgang, send en mail med medlemsnummer, navn og forumnick til kasserer@mx5-miata.no. Vær oppmerksom på at det kan ta noen dager før du får tilgang til det nye forumet.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by nope-mx5 »

Spesifikt hvilke deler av forumet vil bli stengt ned?
Dette er informasjon dere bør komme med så raskt som mulig.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
kasserer
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 21 Sep 2010, 22:27
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by kasserer »

Det er kommet inn et forslag om å stenge ned ett av underforumene for ikke-medlemmer. Årsmøtet skal ta stilling til om dette forslaget vedtas eller ikke. Videre informasjon og diskusjon rundt forslaget er forbeholdt betalende medlemmer.
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by nope-mx5 »

kasserer wrote:Det er kommet inn et forslag om å stenge ned ett av underforumene for ikke-medlemmer. Årsmøtet skal ta stilling til om dette forslaget vedtas eller ikke. Videre informasjon og diskusjon rundt forslaget er forbeholdt betalende medlemmer.
Dette er jo informasjon som i aller høyeste grad er interessant å få ut til ikke-medlemmer også.
Begynner å få en litt useriøs følelse av klubben nå igrunn, og interessen for å melde meg inn blir også mindre og mindre...

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by LoKi »

Dette blir litt sånn hemmelighetskremmeri og "du er på utsiden så du får ikke vite!!". Minner meg mistenkelig mye om barneskolen..

I stedet for å forsøke å appellere til ikke-medlemmer, være åpen om prosessen, og gjøre det til en MOTIVASJON for å få folk til å melde seg inn, så setter klubben seg rett i forsvarsstilling etter den siste tids kritikk, og kryper nå lengre og lengre ned i skyttergropa.
Jeg håper dere innser at slikt som dette støter folk vekk i stedet for å trekke dem til seg, og tilbakeholdt informasjon er kun til nytte for de som ER medlemmer - og de har jo allerede betalt dere..

Aldri opplevd en organisasjon som er så lite interessert i å få nye medlemmer.

(Og dette er ikke kritikk av stenging av forumet, det synes jeg er flott, men av måten ting gjøres på om dagen, både når det gjelder dette og spørsmålene som har blitt stilt i andre tråder.)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
kasserer
0 RPM
0 RPM
Posts: 42
Joined: 21 Sep 2010, 22:27
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by kasserer »

LoKi wrote:Dette blir litt sånn hemmelighetskremmeri og "du er på utsiden så du får ikke vite!!". Minner meg mistenkelig mye om barneskolen..
Som medlem har du rett til å fremme eventuelle forslag til, og å delta på årsmøtet. Som ikke-medlem har du ikke det. Vanlig praksis er å sende ut innkomne forslag sammen med innkallingen til årsmøtet. Styret har i år i tillegg valgt å legge ut de innkomne forslagene i et forum forbeholdt medlemmer slik at disse kan diskutere forslagene i forkant av møtet, spesielt med hensyn til de som ikke har mulighet til å delta på møtet, men som vurderer å benytte seg av fullmakt. I så måte er informasjonen i det omtalte forumet som møtedokumenter å betrakte.
LoKi wrote:...Aldri opplevd en organisasjon som er så lite interessert i å få nye medlemmer.
Har du opplevd at en organisasjon deler ut møtedokumenter til personer som ikke har noe med organisasjonen å gjøre?
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by LoKi »

Du ser ikke poenget mitt, men kjør på.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
alexj
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 319
Joined: 07 Jul 2009, 02:20
Medlemsnummer: 856
Location: Lofoten
Contact:
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by alexj »

Skjønner ikke hvorfor enkelte skal klage på absolutt alt?
Syns det er en god ting at deler av forumet blir reservert betalende medlemer, slik at ikke- betalende kan få fingern ut og støtte en fantastisk klubb! Om jeg ikke tar helt feil så har honda, toyota og andre bilforum også stengt for ikke- betalende.
Er snakk om å opprettholde interessen for betalende medlemer som gjerne vil være med i bestemmelsene av saker og ting fra styret. Så alt for mange firkantede personer her :wink:
Husk vi er en bilklubb der hovedsaken er å dele gleden og erfaringene av disse små supre sportsbilene :D

Ellers ha en flott høst alle sammen, så håper jeg vi sees på neste sommertur! :D
(}) 91 Miata 1,6 Automat http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 88#p166088
(}) 07 Mazda3 (vinterbil)
(}) 70 Mazda 1500 Luce
User avatar
Ove N
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1176
Joined: 23 Jun 2008, 10:13
Medlemsnummer: 733
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by Ove N »

alexj wrote:Skjønner ikke hvorfor enkelte skal klage på absolutt alt?
Syns det er en god ting at deler av forumet blir reservert betalende medlemer, slik at ikke- betalende kan få fingern ut og støtte en fantastisk klubb! Om jeg ikke tar helt feil så har honda, toyota og andre bilforum også stengt for ikke- betalende.
Er snakk om å opprettholde interessen for betalende medlemer som gjerne vil være med i bestemmelsene av saker og ting fra styret. Så alt for mange firkantede personer her :wink:
Husk vi er en bilklubb der hovedsaken er å dele gleden og erfaringene av disse små supre sportsbilene :D

Ellers ha en flott høst alle sammen, så håper jeg vi sees på neste sommertur! :D
+1
Ett betalende medlemskap koster jo hele 200kr, dvs 10 ganger passasjer i en bomring, eller en halvtank bensin.. Dvs ikke dyrt etter min mening.. Så ikke noe annet
enn støtt opp for klubben.. Ta klagene når en er medlem, synes jeg da..
Ove N
Rogaland
Miata -91 mod 1.6 Liter-Godkjent m/JR M45 Classic Red 15" Rota RB
Miata -93 mod 1.8 Liter-longnose Brilliant Black C-Pack 14" BBS
-2x Mx5 -99 10th Anniversary 3162+4255/7500
X-MX5 BRG-lakkert hvit-346000km Longnose (Solgt)
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by LoKi »

Spørsmål og kritikk dreier seg vel mer om hva pengene går til, siden medlemmene ikke får noe igjen for det i form av ressurser, bortsett fra et forum.
At klubben unnviker spørsmålet gjør jo bare at folk stiller seg mer skeptisk til å bli medlem.
Når man også stiller objektive, kritiske spørsmål, og blir møtt med tilbakeholdenhet og unnvikelse, så forteller det veldig mye.

Og nei, vi har ikke krav på å få vite noen ting av det som foregår på innsiden av klubblokalet når vi ikke er medlemmer, men når så mange av de aktive velger å IKKE være medlem på grunnlag av bl.a. det økonomiske, så er kanskje klubben best tjent med å dele slik informasjon.

For å ta et eksempel, så ble det satt av 40.000 kroner til å drifte forumet i 2010.
Det er en feildisponering jeg ikke ønsker å bidra til, og da kjører jeg heller 10 ganger gjennom bomringen, selv om jeg hater bomringen. Da vet jeg i hvert fall at LITT av pengene mine går til ny vei.

(Og jeg støtter å stenge deler av forumet, det vil gjøre ting mye lettere for klubben, siden sensitive ting som skal være innefor klubben kan deles der. I tillegg vil det være en gulrot for ikke-medlemmer, noe klubben trenger)

I stedet for å ha en fiendtlig innstilling til kritikk og spørsmål som stilles, så bør kanskje klubben være imøtekommende og forsøke å rette opp i den forvirring, tvil og mistillit som folk sitter med, og som gjør at vi velger å IKKE melde oss inn.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by LoKi »

..det jeg i praksis gjør, er å be dere om grunner til å melde meg inn.

Se på det som nettopp det, ikke angrep som får dere i skyttergropa.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by 2re »

Meld deg inn så får du stemmerett og rett til å spørre om klubbens indre anliggender. Og du kan påvirke den retning du vil :)

Det er ikke noe klubben heller vil enn å få flere betalende medlemmer, og de fleste som er involvert gjør så godt de kan for at flest mulig skal finne det formålstjenlig å være medlem. Når det er sagt er det sikkert et potensiale til å bli bedre på mye. Men det er også grenser for hva vi reelt klarer å få til innenfor begrenset tid ved siden av mye annet. Klubben er derfor ikke noe gratisarbeidende serviceorgan du ensidig kan kreve noe av eller stille ultimatum til.

Som Kennedy sa; Do not ask what your country can do for you. Ask what you can do for your country!

Got it? :wink:
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by LoKi »

Jepp.
I did what I could for my "country", and I didn't even get to know what my money was spent on, so I stopped.

Jeg betaler ikke for enda et år uten å vite hva penga mine går til.
Lykke til :)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
obi-one
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1140
Joined: 12 Sep 2009, 22:00
Medlemsnummer: 829
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by obi-one »

Vil bare si at jeg er helt enig med Loki at jeg gjerne vil vite hva pengene mine har gått til, men jeg velger en annen løsning når det gjelder engasjementet, min løsning er å melde meg inn, OG forsøke å stille på årsmøtet.
Samt at jeg ser frem til å lese regnskapet for 2010.

Når kommer regnskapet, og når er årsmøtet?
User avatar
2re
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3202
Joined: 08 Mar 2008, 18:32
Medlemsnummer: 704
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Tilgang til nytt underforum for betalende medlemmer

Post by 2re »

Fognerseteren 22 oktober klokken 15-17
2RE
Leder
Orlando - 96 Miata M edition 1.8 Starlight Blue Mica
x Petronella - 96 MX-5 1.6 BRG
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - Bob Hall, father of the MX-5/Miata
x 2013 Mazda6 2.0 Vision
2017 Mazda CX-5 Optimum AWD
Post Reply