Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by LoKi »

Vi hadde sluppet mye dialog rundt dette om klubben hadde gidda å si noen ord om hva som ble sagt på det møtet.
Ser ikke helt poenget i å sette seg på bakbeina og la være å dele informasjonen.

Med tanke på at det gagner miljøet at informasjonen kommer ut, så virker det bare dumt, og jeg stiller meg uforstående til motivasjonen rundt avgjørelsen.

Det vi ender opp med nå, er at de som ikke hadde muligheten til å komme er nødt til å spørre de samme spørsmålene 100 ganger før de KANSKJE møter på noen i etaten som faktisk vet hva de snakker om. Det er ganske tydelig at klubben representerer og hjelper seg selv, ikke miljøet rundt bilene eller bil-interesserte generelt.

Den saken er en av hovedgrunnene til at jeg ikke er medlem lengre.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
GTX-Lars
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 744
Joined: 05 Jan 2011, 20:31
Medlemsnummer: 982
Location: Sandnes
Status: Offline

Re: Turbo godkkjenning

Post by GTX-Lars »

...også er det ikkje alle medlemmer som bur i Oslo og omegn...
2019' MX5 Grå 2.0L Sport
1990' 323 GTX
X 1991' MX5 BRG 1.8 VVT
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Re: Turbo godkkjenning

Post by siemens »

GTX-Lars wrote:...også er det ikkje alle medlemmer som bur i Oslo og omegn...
Kunne du ikke hørt med din avd om de kunne ordnet med et slikt møte?? Slik som vi i øst avd gjorde..
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo godkkjenning

Post by EspenAndre »

Jeg synes det er helt på sin plass om klubben holder på info som klubben har tilegnet seg,
det finnes metoder for at medlemmer kan dra nytte av dette uten at man skal dele det med alle (inkl medlemmene)
Jeg har ikke behov for å vite noe, så lenge jeg som medlem kan gå via klubben når det trengs...

De fleste som ikke ønsker å være medlem har jo klaget over at det ikke er noe å få igjen for kontigenten...
Mange organisasjoner har det på denne måten, det ligger gjerne en juridisk tekst om noen får utlevert info,
som hindrer andre enn nettopp den personen å dra nytte av feks en dokumentasjon på ettellerannet.

Og dette med avgassene har vi jo visst i mange år nå, vi er flere som har søkt om turbo og fått de samme tilbakemeldingene.
Også har noen gått grundigere til verks og kommet med det de har funnet ut (Erik)
Noen har vært var heldig før, men det har tydeligvis vært en glipp..
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo godkkjenning

Post by biXen »

siemens wrote:
GTX-Lars wrote:...også er det ikkje alle medlemmer som bur i Oslo og omegn...
Kunne du ikke hørt med din avd om de kunne ordnet med et slikt møte?? Slik som vi i øst avd gjorde..
Ikke at det er umulig å få til her, men personen som møtte dere i øst har lang fartstid med Mazda. Noe som nok spiller litt inn på velvillighet.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning

Post by LoKi »

Jeg kjenner ikke til at informasjonen ble gjort tilgjengelig for medlemmer heller.

At kontigenten brukes på slike ting er glimrende, men det blir for dumt når det kun gagner de medlemmene som kunne møte opp, og de som var der ikke er villig til å gi informasjonen til resten av klubben.

Om det er juridisk er revne likegyldig, jeg trodde klubben var bedre enn at de gjemmer seg bak slikt for å skjule en annen agenda.
Mottar gjerne tilbakespill fra de som var involvert på hvorfor denne informasjonen ikke blir gjort tilgjengelig for de resterende medlemmene i klubben.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by EspenAndre »

Om du svarte på meg nå Loki, så har jeg vel ikke forklart mitt synspunkt klart nok..

Om det er noe info klubben sitter på og ikke vil dele med alle offentlig, fordi klubben har tilegnet seg den fordi det er en klubb,
så er den tilgjengelig for medlemmene å dra nytte av likevel, når de trenger det... det er bare for medlemmene å kontakte klubben når de har konkrete planer.
Så bistår klubben de medlemmene som trenger det!

Sier seg selv at om det sendes ut en fellesmail eller noe, så forblir det ikke klubbens og dens medlemmers eiendom,
jeg aner ikke hva som kom frem under det møtet, men er det noe av verdi håper jeg de forbeholder det til betalende medlemmer..
Det kan gjøres ved at en søknad om feks en effektøkning blir sendt til klubben, som legger ved sin dokumentasjon, og denne blir videresendt til vegvesenet for godkjenning.
Klubben kan evt også utarbeide en søknadsmal som de vet vegvesenet vil ta på alvor.. så du må ikke være redd for at dette ikke skal komme medlemmene til gode.. (om det finnes noe)

Også forundrer jeg meg litt over at ikke-medlemmer stadig mener at de skal bli hørt i klubbens anliggender...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by LoKi »

Jeg reagerte på dette når jeg var medlem, og valgte å slutte å være det på grunn av blant annet denne saken.
Derfor argumenterer jeg for at MEDLEMMENE skal ha informasjonen tilgjengelig, ikke at den skal legges ut på forsiden av klubbsidene.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by EspenAndre »

Hvis klubben sitter på info som medlemmene ikke kan dra nytte av er jeg enig med deg!

MEN det er ikke slik jeg oppfatter det, OM klubben sitter på noe, kan de bearbeide det som finnes,
opplyse om at medlemmene kan henvende seg til klubben om de har seriøse planer om noe, og så få hjelp til det..

Sier seg selv at om alle medlemmer får dette (som jeg allerede har skrevet) så blir det ikke lenge dette holdes i klubben..
Ønsker man grunner til å være medlem er dette måten å gjøre det på.. nå gidder jeg ikke skrive det flere ganger,
det bør være klinkende klart at å feks sende alle medlemmer en fellesmail om all info klubben sitter på er nærmest likestilt med å ligge det på forsiden på hjemmesiden!
Så lenge medlemmene drar nytte av det uten å få dokumentasjonen i sitt eget eie, spiller det vel ingen rolle?
Alle medlemmer bør være fornøyd med det, er kun de som ikke er medlem som kan synes det er kjipt...
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by LoKi »

Jada, jeg ser argumentasjonen din, men det eneste som har blitt sagt (som jeg har sett), er at det ikke blir skrevet noen form for referat.

Jeg kan ikke huske at det engang har blitt nevnt at klubben vil være behjelpelig med å la de andre medlemmene dra nytte av informasjonen fra møtet.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by EspenAndre »

LoKi wrote: Jeg kan ikke huske at det engang har blitt nevnt at klubben vil være behjelpelig med å la de andre medlemmene dra nytte av informasjonen fra møtet.
Hvis det er rett, bør jo det tas tak i, men såvidt jeg husker er det vel egentlig et klubbmedlem som på eget initiativ ordnet med dette møtet?
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Ikke nok med at man nedlegger masse arbeid med å få i stand et slikt medlemsmøte.
Neida, da skal man få så øra flagrer fordi man ikke har laget et referat fra et tre timer langt møte og lagt det ut på et åpent forum.

En av forutsetningene for at vi i det hele tatt fikk tak i personene fra Biltilsynet (som stilte på fritida si), var at dette var et lukket medlemsmøte.
Derfor ble det ikke noe referat.

Men de som følger med vil legge merke til at jeg har forsøkt å legge ut generell informasjon om godkjenning av effektøkning på våre biler.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by LoKi »

Her blir man drama queen som vanlig.
Jeg har fått frem poenget mitt, så nå er jeg ferdig med saken.
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by uggla »

Her blir man drama queen som vanlig.
Jeg har fått frem poenget mitt, så nå er jeg ferdig med saken.
aka.
Du ante ikke hva du prata om, ble så korrigert og trakk deg tilbake med halen mellom beina.
:)
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
jallatralla
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 307
Joined: 03 Jun 2009, 12:40
Status: Offline

Re: Turbo godkjenning - diskusjon rundt klubbens involvering

Post by jallatralla »

Allminnelig høflighet er nok viktigere enn turbonotater. Hobbyer er for å ha det gøy, tross alt.
2001 1.6 NBFL
Post Reply