Beverly

Her kan du lage prosjekttråd som også kan nås av personer som ikke er forummedlemmer. Ønsker du din tråd flyttet hit, gi beskjed til moderator!

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Feil bil, riktig tak .....

Image

Hva gjør Rudolf i Beverly tråden ?
Jo, han er transportør.

Da en original og komplett hardtopp var til salgs for kr. 3000,- på finn.no i slutten av oktober, så var det ikke så mye å lure på.
http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 16&t=14268
Hentet toppen i Askim og den var faktisk bedre en jeg hadde trodd.
Den har ikke varmetråder, men ellers var den i utmerket stand.
Alle seks festene var på plass og fungerte fint.

Siden Rudolf allerede har en hardtopp, så blir denne lakkert hvit ......

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
nope-mx5
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3409
Joined: 17 May 2008, 19:58
Location: Vestby
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by nope-mx5 »

Praktisk :)
Siden du skal lakkere, kan du jo sjekke hva det vil koste å bytte rute til rute med varmetråder.
Om du har noe steinsprut/sprekk el.no i glasset, så er vel det også noe man kan ta på forsikring tror jeg.
Ofte koster det ikke noe mer å få annen bakrute en den du har.

-n
Volvo V40 D2 2013
x 2001 NBFL Sport
Forumtroll
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

nope-mx5 wrote:Praktisk :)
Siden du skal lakkere, kan du jo sjekke hva det vil koste å bytte rute til rute med varmetråder.
Om du har noe steinsprut/sprekk el.no i glasset, så er vel det også noe man kan ta på forsikring tror jeg.
Ofte koster det ikke noe mer å få annen bakrute en den du har.

-n
God idè !

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
Steinar
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1160
Joined: 23 Oct 2003, 02:00
Medlemsnummer: 560
Location: Trondheim
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Steinar »

Varmetråder i bakruta er vel ikke et must på en bil med en så liten kupe som MX5. (Og det sier jeg som har varmetråder både på softtoppen og hardtoppen.)
Brukte MX5'en 2500 km på forvinteren i fjor (Trondheim-Årdal X 2, pluss småkjørimg mellom Øvre Årdal og Årdalstangen) og det tok ikke så lang tid å få klar sikt bakover uten bruk av varmetrådene.
(Har alltid vært påpasselig med ikke å dra for mye snø inn i bilene når jeg setter meg inn, vann som ligger og skvulper på gulvmatta skaper mye dugg.)

Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
User avatar
tness
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 858
Joined: 30 Sep 2003, 02:00
Location: Alt for Rognan
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by tness »

Varmetråder er et must, med så mye fuktighet som er i kupen til min MX-5 så er det digg å fjerne damp og is med varmetråder
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---

Min Flickr
TheLife
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

tness wrote:Varmetråder er et must, med så mye fuktighet som er i kupen til min MX-5 så er det digg å fjerne damp og is med varmetråder
Nja ....
Har nå kjørt noen vintere med hardtopp uten varmetråder på Rudolf.
Jeg sørger for (som Steinar sier) å ikke dra snø/fukt inn i bilen.
Parkerer alltid med litt gløtt på vinduene på dagtid, da får jeg luftet ut fukt og unngår is på innsiden.
Så jeg kan ikke si at jeg har savnet varmetråder sååå mye.
(Men så bor jeg jo sør for Sinsenkrysset da ...)

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by midget77 »

Tørket, oppvarmet luft fra A/C blåst på bakruta hjelper litt det også.

Det hadde ikke gjort noe med varmetråder, men jeg har kommet meg gjennom seks og en halv vinter uten alvorlige ettervirkninger.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

Kjøling og sånn .......

Jeg har tidligere opplevd at den originale plast radiatoren på MX5/Miata ikke er noe særlig solid.
Både på Rudolf og Leopold har jeg opplevd at de har sprukket.
I nærmere 200 km/t (innendørs) så sprakk Beverly sin også.

Image

Plutstelig sa det POFF, og da så det sånn ut i lokalet :roll:

Image

Like greit at det skjedde her og ikke på Nürburgring ......
Så da var det bare å shoppe.

Koyo lager noen godt dimensjonerte radiatorer til Miata, og jeg bestillte en sak med 37mm bredde.
Men Racing Beat i England sendte meg feil, 55mm versjonen, så da var spørsmålet om dette monsteret ville få plass:

Image

Med skohorn og litt velvilje kom monsteret på plass.
(og jeg fikk refundert en pen sum p.g.a. feilleveranse :wink: )

Image

Da har jeg ihvertfall stor nok radiator.

FFS har gjort omfattende temperaturmålinger på 1.8l motoren med kompressor kittet.
De måler veldig jevne temperaturer i sylinderene og i eksosmanifolden.
Jeg har derfor valgt å ikke modifisere kjølevanns opplegget noe utover den nye radiator.

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Mye bra info å "fråtse i" her for en annen Kompressor-freak! :D

Et lite spørsmål i forhold til side 38 - eksos: katalysator er det eneste jeg så langt IKKE har byttet av anlegget. Jeg hadde Jackson Racing katalysator på min forrige S/C MX5, men såvidt jeg kan se er dette ikke lenger tilgjengelig. Jeg lurer derfor litt på hvor du kjøpte din racing cat?

Frode
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Re: Beverly

Post by Rudolf »

EatonMiata wrote: Jeg lurer derfor litt på hvor du kjøpte din racing cat?
"RoadsterSport High Performance Miata Catalytic Converter-FEDERAL Version 94-97" heter vidunderet.
Good-Win-Racing selger denne for $200 http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... d=akt7DjMP

Si ifra om du planlegger å kjøpe, jeg vurderer å skaffe meg en annen modell (California varianten).

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Rudolf wrote:
EatonMiata wrote: Jeg lurer derfor litt på hvor du kjøpte din racing cat?
"RoadsterSport High Performance Miata Catalytic Converter-FEDERAL Version 94-97" heter vidunderet.
Good-Win-Racing selger denne for $200 http://www.good-win-racing.com/Mazda-Pe ... d=akt7DjMP

Si ifra om du planlegger å kjøpe, jeg vurderer å skaffe meg en annen modell (California varianten).

Erik
Kikket faktisk litt på akkurat denne i går - har også handlet noe tidligere fra good-win. Men hvorfor vil du ha California-versjonen? Er ikke den mer "strupt" for å bli godkjent i California som har helt andre regler enn resten av USA?
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re:

Post by Agility »

Rudolf wrote: (og jeg fikk refundert en pen sum p.g.a. feilleveranse :wink: )
Altså..., hver gang du handler, det være seg biler eller radiatorer e.l., så ender du opp med å få igjen en hel haug med penger, i tillegg til det du handler !?!
Nå jeg handler, så bare øker regninga på kredittkortet... :?

Godt Nytt År !!!!!!! :mrgreen:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
User avatar
DanielHovdahl
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 20 May 2010, 18:29
Medlemsnummer: 1022
Location: Heggedal, Asker
Contact:
Status: Offline

Re: Re:

Post by DanielHovdahl »

Agility wrote:
Rudolf wrote: (og jeg fikk refundert en pen sum p.g.a. feilleveranse :wink: )
Altså..., hver gang du handler, det være seg biler eller radiatorer e.l., så ender du opp med å få igjen en hel haug med penger, i tillegg til det du handler !?!
Nå jeg handler, så bare øker regninga på kredittkortet... :?

Godt Nytt År !!!!!!! :mrgreen:
Ja, det er litt urettferdig det der! :lol:

Godt Nyttår!!!
Stolt eier av en 1995 Mazda MX5, svart /m hardtop
Drifted.com
User avatar
Rudolf
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 5969
Joined: 26 Sep 2006, 02:00
Medlemsnummer: 627
Location: Oslo
Contact:
Status: Offline

Post by Rudolf »

EatonMiata wrote: Men hvorfor vil du ha California-versjonen? Er ikke den mer "strupt" for å bli godkjent i California som har helt andre regler enn resten av USA?
California versjonen har like bra flow, den er bare mere effektiv i forhold til avgassutslipp.
Jeg vil ha en sånn fordi jeg er så ekstremt miljøvennlig :wink:

Godt nytt år til dere også :!:

Erik
MX-5 1990, Rudolf
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe, Ghia
Vignale Samantha 1969, Samantha
Lancia Beta Montecarlo 1975, Martin
Lancia Beta Montecarlo 1977
Lancia Beta 2000 HPE 1978
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget av Jensen i England)
X Miata 1993 LE, Leopold
X Miata 1995 R-package
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Beverly

Post by EatonMiata »

Miljø-alibiet mitt er vår 2007 Skoda Roomster TDI Sport - på en 94 modell mx5 monterer jeg gjerne "det værste". Kan jo ikke skru tiden tilbake - verken på mx5 eller 60 og 70 tallets muscle-cars! Så får man heller tenke miljø ved fremtidige bilkjøp..... :D

Riktig godt nyttår Erik - og som mange andre har kommentert - både hyggelig og lærerikt å ha deg på forumet igjen. For meg som Eaton-entusiast ble det ekstra trist med ditt fravær! 8)
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Post Reply