Classic & Sportscar på Våler

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by Agility »

Pelle wrote:
EatonMiata wrote:Eller til Kongsvinger og oppover - om Elverum så har du faktisk kjørt en liten omvei - om jeg ikke tar helt feil? Kongsvinger - Kirkenær - Våler om jeg ikke er helt på jordet, har kjørt der tre ganger før...
...og så slipper du alle de fæle veiarbeidene opp mot Minnesund :D
...og tar du veien på vestsida langs elva fra Kongsvinger og oppover, så får du en mye morsommere tur.... :wink:
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by motorhead »

Agility wrote:
Pelle wrote:
EatonMiata wrote:Eller til Kongsvinger og oppover - om Elverum så har du faktisk kjørt en liten omvei - om jeg ikke tar helt feil? Kongsvinger - Kirkenær - Våler om jeg ikke er helt på jordet, har kjørt der tre ganger før...
...og så slipper du alle de fæle veiarbeidene opp mot Minnesund :D
...og tar du veien på vestsida langs elva fra Kongsvinger og oppover, så får du en mye morsommere tur.... :wink:
Og tar du østsida fra Rånåsfoss til Konsvinger i tillegg, får du enda mer moro :wink:
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Agility
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1680
Joined: 06 Jun 2009, 16:10
Medlemsnummer: 813
Location: Jeppedalen, Hurdal
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by Agility »

Kan jo begynne helt borte i Sørum.... Må jo bli en helt kongetur det der....
forøvrig ser værmeldinga som er nevnt som "lovende" lengre opp her, ikke ut for øyeblikket.... :?
-10 MX-5 NC PRHT Storm
-92 Jaguar XJS V12 convertible -It's a JÆÆÆG....
-17 Kia Soul EV -Batteribil
-15 MB GLK 220cdi 4Matic -Bikkjebil
[X] -91 MX-5 kompressor IL Tempo... -Lekebil
[X] -90 Miata Mazdarati
[X] -93 Miata SE Special
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by motorhead »

Kan bli hur lång som helst den turen opp dit ;)
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by arildh »

Her regner det katter og votter. Satte 4. Beste tid i Autox etter 2 av 3 runder. Gir alt på siste da det skiller rundt et sek. Stort sett heftige folkevogner forran men mistenker jeg blir langt bak til slutt når folk får opp dampen.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by arildh »

http://www.sportsvogn.no/file.axd?fileID=90
MX5ene gjorde det bra i et ganske heftig felt. Uggla var vel den minst motoriserte bilen R-klassen med god margin men satte knall tid.
Jeg hadde 3. beste tid for alle klasser på 44.61 men havnet på 4. beste tid sammenlagt for de 2 beste rundene totalt. 3. i min klasse. Hadde progresjon på 5.4 sek. Om jeg hadde fått et forsøk til skulle jeg klart en runde til på 44 og bumpet opp til 2. plass. Men det hadde vel kanskje vært tilfelle for flere. Uansett gøy.

Banekjøringen foregikk på den nye sløyfa i mot klokka for ikke å ha innbremsingsone mot hoved sløyfa hvor det var diverse racing. Greit å slite dekkene på høyre siden også. Jeg kjørte bare et pass men holdt ut 30 min i strekk. Kjøle temp og oljetemp holdt under 100 grader men diff og girkasse passerte med et par grader på slutten. Jeg ladet helt opp i 1.4 bar men kjørte ultra fett. Fikk mye klapp og peking for halv meter flammer ved oppbremsing etter raka. Det var som vanlig en race rigget Hvit E30 med M3 motor som passerte i svingene. Ellers var det en S2000 jeg ikke klarte å ta igjen. Lå bak lenge men han hadde fordel ut av svingene mens jeg jafset innpå på raka. Jeg har fortsatt litt problemer med at den dauer/mistenner litt ved girskift. Har et par triks igjen mht. routing av vakum slanger men første pri nå er å få mappet den skikkelig. Veivhusventilasjonen spyttet litt olje. Dette var vel forventet så det må til en sekundær catch can i tillegg til den orginale. Jeg droppet det andre trackday heatet på slutten av dagen da jeg ville få med meg litt racing.
Alt i alt var det helt rått og få kjørt med MSMen igjen. Nå er den skikkelig sinna og jeg har ikke mappet den på rulle en gang. Håper å få til det i løpet av september og da er det 300+ på bakhjulene som gjelder

I tillegg til uggla var det en 97 1.6 BRG der med egenkomponert turbokit, Link ECU og 550 dyser. Mener han var fra Sandefjord og medlem av klubben men ikke på forumet. Strøken bil. Det var også en svart NC men jeg rakk ikke å hilse på eieren. Jeg så også Eatonmiata sin sølv NA på parkeringen. Skikkelig strøken bil.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by Hauk »

Forsmedelig at jeg ikke fikk dette med meg. Hørtes kult ut.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
uggla
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1350
Joined: 03 Aug 2006, 02:00
Medlemsnummer: 595
Location: Oppegård
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by uggla »

Jævli morsomt faktisk.

Jeg hadde bare anledning til å være med på AutoX men det var moro lell.
Ganske skuffa over å bli slått av en Jaguar XJR med std. dekk:shock: (WTF??) men han kunne vel kjøre da...
For så vidt ganske lite taktisk av meg å kjøre på R-dekk da jeg sikkert hadde kjørt nesten like bra med vanlige dekk og havnet på 2. plass. Nuvel.
Legg ellers merke til at Mx-ene stod for presisjonskjøring og tok ingen kjegler i motsetning til f.eks Corvette'n som slang litt med rumpa utpå der.
Ellers mye fete biler og hyggelige folk selv om været var pyton. (Øs, pøs...)
Gøy å se Arildh og grombilen hans igjen.

R888 funket i grunnen veldig fint i striregnet, både på banen og ved diverse forbikjøringer på rv20... :wink:

Magnus
'92 NA 1,6 BRG "Schnell"
FM Understell/1,8 bremser/JR CAI & Grenrør/Torsen 4,3:1/Advan AD08R
'16 CX-5 AWD 2,5 "Rasjonell"
User avatar
LoKi
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3702
Joined: 22 Jul 2009, 14:30
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by LoKi »

Da jeg kjørte på R-dekk var jeg pissredd bare været ble fuktig.
Kudos for ballene, Magnus! :mrgreen:
(På motorveien altså..)
Rebecka - 1993 Perlemor
2003 Audi A6 2.5 TDI Avant
[x] Masse tysk ræl + en Camaro

- Rakrygget snylter.
EatonMiata
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 254
Joined: 13 Feb 2009, 21:38
Status: Offline

Re: Classic & Sportscar på Våler

Post by EatonMiata »

Utrolig mye tøff kjøring - og enormt mange spennende biler som vanlig. (for de av oss som er interesserti i sportsbil generelt).

Sto på tribunen og hadde et øye på banen - og ett øye over på trackday-banen - hvor mx5'ene så ut til å kjøre fort! :D Jeg var sammen med sportsbil-gruppen fra Skien/Porsgrunn som kjørte Porsche-cup og Corsa Italiana så det ble ikke noe sosialt med MX5 gutta, men observerte også et par andre på parkeringsplassen, blant annet NA-turbo fra Sandefjord og en veldig fin 93-mod NA sveits-import som holdt til i nær området rundt Våler.

Været var - som tidligere nevnt her - til tider "helt pyton" - men var godt forberedt på det denne gangen 8)
1994 MX5 NA 1.8 Silverstone grey Eaton MP62 supercharged
MX5/Miata er vakker - skal du ha "styling" -kjøp heller Opel Ascona 1977....
Post Reply