Page 1 of 2

Trenger hjelp med å velge bil!

Posted: 14 May 2004, 10:12
by Johnny
Er det noen som skjenner til denne bilen, og hva mener dere en fornuftig pris for den er?
Bilen er gått 160.000 km
http://homefree.freewave.no/~s021831/

Posted: 14 May 2004, 11:01
by roar
Det ser jo ut som et meget godt eksemplar samtidig som den er en spesiell utgave. Men til tross for det synes jeg prisen er litt stiv. Får du prutet den ned 10-15tusen tror jeg det er et godt kjøp.

Personlig har jeg ikke helt sans for det røde interiøret...

Posted: 14 May 2004, 11:12
by Precious
Prisen er grei for selger med tanke på alt han har lagt inn i bilen, og av NA årsmodellene er 1993 den beste man får etter min mening.
Det er fortsatt 116hk og den har det man trenger av ekstrautstyr.

Dersom du for ned prisen 10-15000kr er det et godt kjøp og eieren ser ut til å være en entusiast som har tatt vare på bilen.

Den er godt utstyrt og skiller seg klart ut.
Hadde jeg hatt pengene og falt for denne ville jeg kjøpt den.

Men noen må jo ha noe negativt på denna bilen?

EDIT: kuleste NA modellen med 1,6l motor, for som sagt i posten under, er det en 1,8l 130hk, men blir forsikringa mye høyere da?

Posted: 14 May 2004, 11:19
by roar
Precious wrote:, og av NA årsmodellene er 1993 den beste man får etter min mening.
Hva med 94 1,8 130hk da? Mer hk og mere dreiemoment, torsendiff og bl.a. et tøffere dashbord..

Posted: 14 May 2004, 12:43
by Sebring
8) Både årsmodell og utgave er riktig! Det røde interiøret er det vel delte meninger om, men om noen av Serie I bilene blir samleobjekt, er det kanskje nettopp denne. I tillegg er 93 modellen fri for eventuelle veiv-problem, og har ekstra stag på understell som kom fra og med 92. Bilen er definitivt verd 15-20000 mer enn en ordinær 90 - 91 modell om den er i så god stand som eieren fremstiller den.

Når det gjelder dashbordet er jeg heller ikke helt enig. Den første typen er enkel og klassisk, faktisk ikke så helt ulik Ferrari (uten sammenlikning forøvrig - mx5/miata er vel bedre på de fleste områder) - slik det skal være i en sportsbil. Det nyere dashbordet er helt greit, men kunne like gjerne vært fra en hvilken som helst ordinær familiebil, inkludert Hyundai!

Posted: 14 May 2004, 14:24
by Johnny
Er det noe spesielt jeg bør se etter av feil på disse bilene?

Posted: 14 May 2004, 20:06
by Johnny
Hva med denne?
Hva er en fornuftig pris og er 91 mod bra?

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=5&rub=2

Posted: 15 May 2004, 02:53
by Stig
Jeg ville heller ha satset på den første (LE), siden den er et samlerobjekt og full pakket med utstyr + at det virker som om den er godt holdt.

Lite feil på mx-5. Eneste jeg kan komme på er bremsecalipprene bak, sjekk at håndbrekket virker på begge sidene.

Posted: 15 May 2004, 06:05
by Mazdafreaks
Det spørs hva du vil ha av mx. du kan jo gå inn på

www.thaulow.net der finner du den mx eg synest er den råeste eg har sett da, virket meget seriøs den mannen også da eg ringte han, har en kompis som har bestilt en 3 gen rx7 r-type fra japan fra denne mannen.. :roll: Bare gå inn på biler tilsalgs..

Posted: 15 May 2004, 10:16
by motorhead
Hadde mest sansynlig valgt LE. Ikke at jeg er noen utstyrs-frik, men
nordmenn henger seg opp i duppe-dingser. Noe som gjør en velutstyrt bil mer lett-solgt.

Har vært i kontakt med både Mr. Thaulow og Leidulf Nilsen ( takk til HansT i tidligere innlegg ), for hjelp til bilkjøp nylig. Og begge virker seriøse på meg!

Så da kan du jo kjøpe min -96 modell 1,6 i steden. Den er "3-meters-pen" og fri for duppe-dingser :)

Posted: 15 May 2004, 10:24
by Vidar
Tror jeg ville satsa på komppressor miatan til Thaulow, men noe skeptisk til fargen..
Ellers LE utg. Utstyr må man ha.. :)
motorhead wrote:Hadde mest sansynlig valgt LE. Ikke at jeg er noen utstyrs-frik, men
nordmenn henger seg opp i duppe-dingser. Noe som gjør en velutstyrt bil mer lett-solgt.
Har vært i kontakt med både Mr. Thaulow og Leidulf Nilsen ( takk til HansT i tidligere innlegg ), for hjelp til bilkjøp nylig. Og begge virker seriøse på meg!
Så da kan du jo kjøpe min -96 modell 1,6 i steden. Den er "3-meters-pen" og fri for duppe-dingser :)

Posted: 15 May 2004, 11:21
by motorhead
Ja, fargen på den kompressor Miatan er i drøyeste laget 8O Og jeg som er over middels sjenert, bør ikke ha sånn farge :)

Posted: 15 May 2004, 12:14
by glaibilenmin
Kjøpt kompressoren...
fyttif a n så feit den er...
har sett på den før
konge bil

Posted: 15 May 2004, 13:16
by 91BRG
Hadde tenkt å kjøpe den som thaulow har stående, fikk prøve bilen en liten stund å det er noe av det mest extreme jeg har kjørt. Litt små bløt asfalt den dagen å.............. Sinnsykt morsomt. Hadde jeg hatt penger til en total renovasjon med fargebytte så hadde jeg ikke nølet i det hele tatt

Posted: 15 May 2004, 13:58
by Mazdafreaks
Eg ville nå ikkje gjort noe med fargen eg, synest den kledde det eg,, Den bilen hadde eg veldig lyst på, ganske grei pris egentlig også, vis man tenker på alt som er gjort, :oops: