RX8.....

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

RX8.....

Post by t_huseby »

Detta har ikke så mye med mx5 å gjøre, men jeg bare må fortelle det.

Gjermundsen har tatt inn mazda RX8 nå. Fikk prøvd den så vidt ute på parkeringen og fy f*** så rå den er!!! Frista litt å kjøpe en sånn, men de er nok litt for dyre for meg ja... Den dyreste ligger rundt 560,000,- da med ca 240hk på en liten wankel uten turbo. (gleder meg til jeg skal klargjøre den jeg....)

Dere får ta en tur innom å prøvekjøre..... (prøve i allefall..) :P :wink:
Last edited by t_huseby on 12 Feb 2005, 23:01, edited 1 time in total.
t_huseby ---> Redrider
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Sinnsykt rått!

Hørte noen rykter om at gamle kjørelærern min John Bergan ved Skien Trafikkskole skulle kjøpe RX8 å ha som kjøreskolebil :D
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Nå har jeg tatt noen bilder, men en må nesten se bilen i virkeligheten for å legge merke til hvor stili den egentlig er.. Også den motorlyden da.....ingenting som går opp og ned her nei...bare rundt og rundt. Ruset den opp til 6500rpm og den bare stor koste seg uten antydning til å bli tynet... hehe...


Ta en titt her----> http://foto.freewave.no/fotoalbum.php?aid=412521
t_huseby ---> Redrider
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

DIGGER ! den nye RX-8 jeg også !

Mazdaforhandleren her i Stavanger har hatt 2 stk. stående (en rød og en knall gul) i flere måneder, men jeg tror jeg liker den sorte bedre.

Bilene kunne imidlertid trengt litt senking. Så nylig bilder av en Mazda RX8 med et nyutviklet kit med progressive senkefjærer fra HR som var tilpasset de originale demperene. Bilen ble betraktlig penere med den senkingen !
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

trodde ikke gjermundsen drev med mazda lengre jeg.. Men .. grom bil såklart.. men tror faktisk jeg hadde valgt 350z istedet.. den er dog dyrere.. :)
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
HansT
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1316
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Stavanger
Status: Offline

Post by HansT »

Pacmania wrote:trodde ikke gjermundsen drev med mazda lengre jeg.. Men .. grom bil såklart.. men tror faktisk jeg hadde valgt 350z istedet.. den er dog dyrere.. :)
Er vel kanskje lettere å få kone/samboer med på å kjøpe RX8'en. Den har jo baksete, og en må selvfølgelig kalle den en vanlig praktisk 4 dørs familiebil... :D
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

HansT wrote:
Pacmania wrote:trodde ikke gjermundsen drev med mazda lengre jeg.. Men .. grom bil såklart.. men tror faktisk jeg hadde valgt 350z istedet.. den er dog dyrere.. :)
Er vel kanskje lettere å få kone/samboer med på å kjøpe RX8'en. Den har jo baksete, og en må selvfølgelig kalle den en vanlig praktisk 4 dørs familiebil... :D
bil med 4 seter har aldri vært min greie :D dessuten må man jo turbokonverte 350z også 8)
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
User avatar
Ole BRG 91
Site Admin
Site Admin
Posts: 570
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Ole BRG 91 »

vi har allerede bestemt oss, npr det blir nødvendig med fler seter blir d rx8 :) (Men så var kansje ikke damen blant de mest "negative" da hon har egen miata... :)

Vi har forsåvidt klart oss fint så langt... trenger vi mer plass er der jo bare og kjøre begge miatane :)
Ole BRG 91
Medlem nr. 197

Landrover Defender 97 300 tdi
X Frosken 1991 BRG.... :/
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Sprekt av Gjermundsen å ta inn den bilen - (litt annen atmosfære der enn Formo (Mazda) i Skien antar jeg). Utrolig lekker i sort - men som andre også påpeker, den kunne gjerne vært 30 - 40 mm lavere. Men for all del - grei familiebil som den er, kanskje litt liten (og dyr) for vår familie. Får klare meg med denne etpar år til - duger godt både til sporty kjøring og til å trekke tilhenger, ikke alle biler har den kombinasjonen!

http://www.cardomain.com/id/frodevarn

ha en fin MX5/Miata helg (min står til ombygging og kona har Subaru'en på ridestevne - så her blir det bilfri helg for første gang på mange år - godt det er billig pils i butikkene for tiden)
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

Pacmania wrote:trodde ikke gjermundsen drev med mazda lengre jeg.. Men .. grom bil såklart.. men tror faktisk jeg hadde valgt 350z istedet.. den er dog dyrere.. :)

Å jo da.... Vi var heldige å fikk beholde mazda etter 1 april. Er ikke alle som var like heldig da..... Tror det var snakk om noen nye krav fra mazda om at alle skulle ha et visst antall biler utstillt, bl.a. en rx8.
t_huseby ---> Redrider
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

høres fornuftig ut det da..
skal man selge biler bør man f*** meg ha bilene man selger inne så folk kan teste...

men sånne forhandlere er sikkert negative til å la "unge" (25år) folk prøvekjøre rx8...


opel forhandlern i byn et sted er sånn premie eksempel på sånn...

en kompis kom og ville teste speedster.. kom tuslende inn i joggebukse og sånt.
selgern forklarte at denne bilen var ikke til utlån sånn uten videre osv...
selv om kompisen min sa han vurderte å bytte til en speedster hvis han likte den.. selger spørte hva han kjørte for no nå og fikk svaret "liten engelsk bil". og så gikk han sin vei..
selgern kom etter han ut, og når han så at kompisen min satte seg i sin lotus elise og skulle kjøre avgårde var det plutselig ikke no problem å få teste speedster i alle fall.....

redd for at samme kan skje hvis jeg drar på mazda og vil teste rx8 :D bare at jeg ikke har noen supergrom bil fra før
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

HJELP!!! Jeg kan ikke skrive Kan noen fortelle meg hvor jeg får kjøpt en ordliste?!?!?!?


WTF? er detta da ? jeg skrev " f a e n " meg.... ...



sensur er kjipe saker :D
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Et godt eksempel på hvorfor unge voksne (25år) ikke burde prøvekjøre en slik bil så vi her i Skien da en ung person i et bilfirma skulle kjøre en Porsche til registrering. Det var vått og han kjørte over sine ferdigheter. Den så alldeles ikke pen ut etterpå. Helsider i TA og Varden fikk han da.

Men kul historie om han med elisen. Det er grom bil det også, ville beholdt elisen jeg :D
User avatar
t_huseby
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 229
Joined: 17 Jan 2004, 01:00
Status: Offline

Post by t_huseby »

HansT wrote:
Pacmania wrote:trodde ikke gjermundsen drev med mazda lengre jeg.. Men .. grom bil såklart.. men tror faktisk jeg hadde valgt 350z istedet.. den er dog dyrere.. :)
Er vel kanskje lettere å få kone/samboer med på å kjøpe RX8'en. Den har jo baksete, og en må selvfølgelig kalle den en vanlig praktisk 4 dørs familiebil... :D

Vet ikke om jeg vil kalle det for en 4 dørs bil. Heller en 2 dørs coupe med "praktisk" innstigning til baksetene. I alle andre coupe'er så må man jo krype inn i baksete, må værtfall det på min, men på rx8 er det forholdsvis lett å komme inn. Alle coupe'er med bakseter er jo "småbarns-familie" biler da. Har til og med sett 200sx med barnevogn baki.. He he :D
t_huseby ---> Redrider
User avatar
Pacmania
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 459
Joined: 30 Dec 2003, 01:00
Location: Sandefjord
Status: Offline

Post by Pacmania »

var faktisk å så på denne i dag.. ok kjerre :)
Mx5 -91 HT
15" OZ superturismo, KN intake kit, Hvite blinklys, Front air dam, zipperless top, no sparewheel..
Post Reply