Banekjøring rudskogen med KARN i dag.

Forum for Østlands saker

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Banekjøring rudskogen med KARN i dag.

Post by arildh »

Nok en fin kveld på Rudskogen i dag. Lite folk og god mulighet til å eksperimentere med demperne. Kjørte til slutt med C-5, R-5 front og C-10, R-5 bak. 450 pund fjærer i front er for lite. 550 eller mer passer bedre for banekjøring. Killern er partiet etter strekka med kraftig innbremsinger i sving og litt kupert asfalt. Subber fortsatt litt når det holder på som værst til tross for at jeg kjører tilnærmet org høyde forran.
Har allerede bestilt RB 1.25" sway bar og justerbare drop links slik at jeg kan gå ned på compression settingene. Beholder sway bar bak da det er dårlig nok feste på bakhjulene som det er.
Det jeg savner mest fra gamlebilen er hvor dønn balansert og effektiv den var i "transition" i en S-kombinasjon. Litt skyldes nok åpen diff men FM-fjærer og KYB er en veldig bra pakke.

kjørte bestetid på 1:09.4. Ikke fornøyd da jeg kjørte 1:08.8 på fredag og i dag ble jeg skikkelig varm i trøya også. Fikk mye bra tilbakemelding fra andre folk. Er ikke allverdens futt i 15 år+ gamle Alfa så det ble til tider sikksakk kjøring i mellom Italienere på banen. Meget bra arrangement.
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Helv... hadde jeg vist det var kjøring på Rudskogen i dag skulle jeg tatt turen - er sugen på å få teste bilen på bane snart
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

I går. Men du har muligheten på fredag med trackday.no
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Var i går ja - da hadde jeg uansett ikke hatt muligheten.

Dobbelt helv... har lovet meg bort til noe annet på fredag, men får gå i forhandlinger med dama om fri den ettermiddagen, ser på google kalenderen din at det er en stund til neste mulighet på Rudskogen
Post Reply