Posted: 29 May 2009, 13:23
Den MSM-fabrikk-brannen var tragiske greier. Kan nesten likestilles med Pearl Harbor.EspenAndré wrote:Jeg vil gjerne ha den sorte jeg da, men fabrikken brant jo ned i 2005,
så er enda færre fra det året..
Den MSM-fabrikk-brannen var tragiske greier. Kan nesten likestilles med Pearl Harbor.EspenAndré wrote:Jeg vil gjerne ha den sorte jeg da, men fabrikken brant jo ned i 2005,
så er enda færre fra det året..
Hvilken regelendring?webizz wrote:Tror det er ca 11 eller 12 MSM her i Norge nå, hvis jeg ikke tar _helt_ feil.. Flest titanium grey, så røde, så er det vel en lava orange en..
Vet noen om den regelendringen som kom i fjor gjør at det er blitt vanskeligere å ta inn MSM til Norge nå enn tidligere, forresten?
Fpr å sette ting i litt perspektiv... det ble registrert 81 MX-5 i 2010Rudolf wrote:MX5/Miata tall for Norge
NA: Nyimport (bruktimport) første reg.år
1989 0 (0) 10
1990 55 (0) 239
1991 24 (0) 258
1992 6 (2) 113
1993 2 (0) 92
1994 1 (1) 35
1995 0 (1) 31
1996 52 (64) 79
1997 38 (95) 46
Totalt NA registrert i Norge: 903. (Solgt ny i Norge 178)
Forklaring:
F.eks: Det er registrert 113 1992-modeller MX5/Miata i Norge.
6 av dem ble solgt nye av Kolberg Motors i Norge.
Samme år (1992) ble det bruktimportert 2 biler.
De aller fleste 1992-modellene ble altså importert senere år.
Ingen kjører rundt i "Norsk" 1995-mod.
NB: Nyimport (bruktimport) første reg.år
1998 40 (79) 66
1999 31 (100) 59
2000 35 (138) 50
2001 25 (107) 30
2002 16 (101) 18
2003 6 (90) 9
2004 9 (55) 10
2005 7 (38 ) 6 (pr. okt.)
Totalt NB registrert i Norge: 248. (Solgt ny i Norge 169)
NC: Nyimport (har ikke tall for bruktimport)
2006 40
2007 53
2008 8 (pr. 10.april)
Totalt NC ny-registrert i Norge: 101
Kom gjerne med spørsmål.
TIL MODERATOR: Kanskje dette innlegget kvalifiserer til "sticky" ?
Takk til:
Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)
PR & Informasjonssjef Marina Maneas Bakkum, Mazda Motor Norge
Erik